1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Extra vermogen

Discussie in 'Performance' gestart door Nightrider, 11 sep 2011.

  1. Ik rij nu al een tijdje in me focus, maar begin nu toch wel het vermogen van me oude auto te missen. Dus mijn vraag is wat zijn goede opties om het vermogen wat op te schroeven? Zou graag minimaal een pk of 15 erbij willen. Is chiptunen ook een mogelijkheid?
     
  2. chitptunen is inderdaad mogelijk, maar brengt eigenlijk maar weinig resultaat voor veel geld :( (d'r zijn al meerdere topics over, misschien dat je mbv de zoekfunctie nog meer info vind)
     
  3. Ik zat zelf ook te denken een kn openluchtfilter. Spruitstuk had ik nog niet over nagedacht. Thanks voor de tip;)
     
  4. Openluchtfilter werkt vaak niet he...
    Als het dicht bij de motor zit zuigt het warme lucht aan. Een inlegfilter werkt dan vaak beter.
    Er zijn wel kits te koop waarbij er een extra buis bij komt waardoor je openluchtfilter vlak achter je voorbumper komt te zitten.
    Volgens mij is de Pipercross Viper zo'n oplossing http://www.pipercross.net/fastroad/product.asp?m1=2&m2=41&app=129
     
  5. K&N levert ook een koude lucht aanzuigbuis bij een 57i kitje. Dat kitje in combi met een spruitstuk en RVS uitlaatsysteem moet je al aardig op weg zijn.
     
  6. Die buis is een vervanging voor de bestaande buis als ik het goed heb. Je openluchtfilter komt dus op dezelfde plek als waar nu je filter zit (normaal gesproken).
    Als dat dicht bij de motor is zuigt hij wel degelijk warme lucht aan, daar verandert die buis niets aan.
    [​IMG]
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=4361&page=7

    Hier zit hij dus op de originele plek waar het luchtfilter normaal zit. Die kit levert dus niet altijd meer vermogen, wel meer geluid.

    De Gen2 heeft een afscherming tegen de hitte van de motor (waarom zou dat nou zijn :P)...
    http://knluchtfilter.com/57i.htm
     
  7. Ik moet eerlijk zeggen dat je beter kunt gaan voor een k@n inleg filter
    het verschil tussen een inleg filter en een openfilter is dat een openfilter dan uiteindelijk warme lucht aan zuigt en je daar echt niks mee opschiet.
    wat je dan kan doen is een buis er tussen plaatsen zodat je openluchtfilter dan dichter bij de grill komt.
    maar dan kun je net zo goed een inleg filter nemen je hoeft dan niet te kloten met al die buizen je luchtmassameter kun je ook lekker laten zitten dus zou gewoon voor een inlegfilter gaan wat je ook kan doen is even kijken op mijn forum en dan bij voorstellen ik heb waar die inlaat buis loopt heb ik een stukje uit het kustof gehaald en nu kan die meer lucht aan zuigen zal zo even een foto laten zien

    gr Robert
     
  8. [​IMG]


    je ziet bij de lucht inlaat buis zie je dat ik er een suk heb uitghaalt eerst had ik het hele kunstof plaat weggehaald en ik merkte een berhoorlijk verschil! ik snap ook niet waar de koude lucht vandaan moest komen want als je de motor kap dicht doet dan kan er veder geen lucht in, met die gedachten heb ik daar een stukje uitgehaald en ik vind dat het werkt

    gr Robert
     
  9. dat is misschien ook wel wat om te proberen.
    kan er ook wat gaten in boren natuurlijk,geeft er niet meer geluid door neem ik aan zoals bij een open.
     
  10. Met chippen is er ook best wat te winnen hoor. Veel mensen roepen altijd had het weinig vermogen is voor veel geld maar dat is maar net hoe je het bekijkt....

    Als ik jouw 1.6 chip komt hij op 112pk uit. Dat is 12pk erbij / 12% winst. Als ik een Veyron chip komt hij op 1100pk uit. Dat is 100pk erbij / 10% winst. Zo haal je dus uit een 1.6 meer winst dan uit een 16 cilinder :D

    Dat dit duur is valt ook heel erg mee. Als je uitgaat van een K&N 57s kit (deze geeft de meeste winst) Kom je op een kostprijs per pk van 50 euro. (253,- / 5pk winst)
    Neem je het chippen dan kost dat 41,- per pk. Chippen is dus goedkoper per pk!

    Het beste kun je gaan voor een combinatie van verbetering van de aanzuiging, gasafvoer en afstelling.
    Het mooie van een goede chip is dat deze blijvend blijft leren. Je kunt dus met de chip beginnen en vervolgens zorgen dat er voldoende lucht binnen komt en weer uit kan.
     

Deel Deze Pagina