Ben ik dus niet met je eens.... Die Y velgen zijn niet origineel meer, daarbij kan lang niet elk model deze wielen hebben. Bij de Focus II fase II Wagon van mijn ouders stond het absoluut niet.
Ik vind de Y-design velgen ook niet onder mijn auto passen. De 7-spaaks (Titanium) of ST220 velgen vind ik veel strakker.
Vanavond (eindelijk) weer aan het updaten geweest. In eerste instantie wilde ik alleen de grille wisselen. De originele er weer in zodat ik de gewrapte van een nieuwe laag folie kan voorzien. Aangezien deze beschadigd is en de verf van de grille laat los. Maar omdat ik toch ook even wilde controleren of het buisje dat ik gevonden had, past als aansluiting voor de carterventilatie, moest het luchtfilterhuis eruit. Tsjaa, dan is het maar een klein klusje om ook gelijk het 60mm gasklephuis er in te zeten. Eerst de accu losgekoppeld en toen het gasklephuis gewisseld. Na de installatie even een rondje gereden. Bij het starten een licht hoger toerental, ca. 1200 toeren. Bij het weg rijden geen opvallende zaken. Even de provincialeweg op richting de Eemshaven. Ook nu geen bijzonderheden. Bij optrekken naar 100km/h een iets donkerder geluid. Na een paar kilometer gekeerd en weer richting Groningen gereden. Nu de motor warm is even door getrokken Vooral vanaf de 3 versnelling gaat de motor nu zwaar aan de haal met de auto. Wat een verschil! En de hik die er rond de 2000 toeren was, is helemaal weg! Zit er op de eerste 2 versnellingen een soort torque-limiter? Naar mijn idee trekt de motor in de 3e versnelling een stuk harder.
Gisteravond was weer een klusavondje! Dit keer met het luchtfilterhuis bezig geweest. De benodigde onderdelen had ik al tijdje in huis. Het grijze buisje wordt de aansluiting voor de carterventilatie. De 2e toevoer heb ik omgeleid óver de buis die naar het gasklephuis loopt. Zo ziet het totaal eruit. Nu nog even slagklemmen op de extra slang zetten.
Erg netjes. Maar je zou voor die geribbelde slagen ook siliconen (bijv. Samco) slangen kunnen gebruiken. (De MAF sensor is met een tegenplaatje dan ook vast te zetten). Die gladde slangen leveren een minder verstoorde airflow op. Zoals bijv.: http://www.mustang50magazine.com/te...i_install_project_silver_lining/photo_18.html
Dit is een 50mm slang die makkelijk in model is brengen. Siliconen slangen zijn hier (volgens mij) veel te stug voor. Wat bedoel je met een tegenplaatje voor de MAF sensor? EDIT: Ah ha! [MENTION=844]Silver Baron aka marco[/MENTION] maar waar zit de MAF-sensor bij een 2 liter?
Zorgt die 50mm slang niet voor restricties? En met die siliconenslangen kun je alle kanten op mits je een beetje handig bent. Kan me voorstellen dat je zo min mogelijk restricties in je inlaattraject wil hebben.
Vrijdag krijgt de Focus op de achteras vers Frans rubber. Ondanks de toch vrij gangbare maat en codering (205/50R17 93V) moet het setje helemaal uit Frankrijk komen.
De gasklep zit er nu 2 weken in en heb er enkel voordeel van gehad. Na 50km was het stationaire toerental al weer op het standaard niveau. Een heel groot vermogens verschil, zoals ik eigenlijk had gehoopt , is het niet. Maar ik merk dat het over de hele linie allemaal wat makkelijker gaat. Vooral vanaf 3000 toeren in de 3e versnelling is het verschil heel goed merkbaar.
Ik heb Michelin Primacy 3 205/50R17 93W besteld, maar die zijn niet leverbaar. Dus worden het Michelin Primacy 3 205/50R17 93V rubbertjes. En ook deze moeten helemaal uit de schappen van Michenin komen.