1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe remschijven nodig

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ronald_edwin, 13 aug 2011.

  1. Helaas zijn mijn remschijven krom. Remmen is de laatste tijd geen pretje. Het stuur trilt er aardig op los. Ik heb op internet een nieuw setje gevonden. Zie de link. Het gaat om het setje van 65,31 euro. Iemand ervaringen met deze schijven?

    Het is mij alleen niet duidelijk of het gaat om brembo of fremax schijven.

    Nieuwe blokken bestel ik er uiteraard ook bij.

    Ben benieuwd naar jullie reacties

    http://www.autopartsonline.nl/nl/in...ielen)&ind=3&aantal=1&cat=r&kenteken=XF-VJ-63
     
  2. Het is misschien verstandig om voordat je nieuwe remschijven monteerd te controleren of de naven niet krom zijn. Zelf dacht ik bij mijn focus 1 fase 1 ook dat de schijven krom waren. Nadat ik de schijven en blokken vervangen had leek het trillen opgelost. Het kwam echter na 1 maand weer net zo hard terug. Achteraf bleken beide naven aan de voorzijde krom te zijn.

    Als je wil weten welk merk schijven het zijn van autopartsonline kan je ze het beste even een mailtje sturen. Ik heb daar zelf ook toendertijd schijven en blokken besteld (sportremschijven met bijbehorende blokken) en was daar goed te spreken over. Zowel de prijs/service als de kwaliteit van de onderdelen was goed te noemen.
     
  3. Ze hebben bij autopartsonline alleen Brembo Fremax massieve schijven,
    of Brakemax geventileerde schijven;)
     
  4. Hoe kun je controleren of de naven krom zijn? Ik heb hetzelfde probleem. 'k Denk eerder dat dit ligt aan goedkope remschijven van een b-merk van kwik-fit.
     
  5. De naven kan je (laten) controleren met een meetklok die je met een machnetische of klem voet vastzet op de veerpoot. Als je de meetklok goed hebt ingesteld en je draaid aan de wielnaven kan je de afwijking zien. Op deze manier kan je overigens ook goed controleren of je schijven daadwerkelijk krom zijn en hoeveel dat ze krom zijn.
     
  6. Bedankt voor de reacties allemaal.
    Ik heb nog wel een aanvullende vraag.

    Is het controleren van de naven voor de dealer een klein klusje? Als ze hier weer veel geld voor vragen wil ik misschien de gok wel nemen om gewoon de schijven te bestellen.

    Graag weer jullie reactie:P
     
  7. Als je creatief bent met 2 rechterhanden, haal dan je schijven van de auto
    af, en leg ze op een speigel...en dan geen lachspiegel, want die is krom,
    maar dus op een normale speigel, dan zie je gauw genoeg of hij krom is;)
     
  8. Slingermeet apparaatje is ook niet duur lijkt me. Dealer kan snel een slingermeting doen, maar ja velgen en schijven etc moeten eraf dus uurloon tikt door.
     

Deel Deze Pagina