1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. en wat als het blok toch in mekaar draait?
     
  2. Tja, ik snap je twijfel. Ik heb m'n auto ook een ochtend af moeten staan bij K&N, niet vergelijkbaar met zo'n TUV keuring, maar toch. Heb toen ook een zeer uitgebreide rondleiding met uitleg van Patrick gekregen en dat gaf me direct een goed gevoel.
    Zoals ze gisteren al aangaven komt je auto in een steriele ruimte te staan voor de testen, tis dus niet zo dat ze een week met je auto gaan lopen raggen of zo.
    Maar ja, het blijft lastig, succes met het maken van een keuze! :thumbup:
     
  3. Gisteren werd wel duidelijk dat de heren van K&N erg serieus met hun werk bezig zijn.
    Ik zou denk ik alleen proberen boven water te krijgen wat er gebeurt als er echt iets fout zou gaan.
    Niet dat ik denk dat dat zou gebeuren maar hoe staat dat op papier.
    Verder zou ik er gewoon voor gaan.
    i.i.g. succes met je keus, we horen het wel.
     
  4. zowel TUV als K&N hebben een naam hoog te houden en gaan dit echt niet op het spel zetten voor een test.
    maar zou voor de zekerheid wel het e.e.a. op papier willen hebben staan voor wat betreft de risico's.
     
  5. Wat zijn de voorwaarden mocht er iets fout gaan? Denk dat je dit even moet rond krijgen voordat je je keuze maakt.

    Hope for the best, prepare for the worst

    Tevens gaven ze de mogelijkheid om je auto op een trailer te vervoeren. Dat klinkt wel héél fijn niet?
     
  6. iig op papier hebben mocht ie brak terug komen dat je ergens op kan staan, als dit geen probleem is zou ik deze kans niet laten lopen ;)
     
  7. Heren bedankt voor jullie reacties, dat aansprakelijkheid gedeelte ga ik ook zeker navragen, al ben ik bang dat ze daar niet echt ver in mee zullen gaan bij deze vrijwillige aanmelding.
    Ik denk dat het vergelijkbaar is met hem op een willekeurige rollenbank zetten, je ondertekenend dan ook een formulier dat hun niet aansprakelijk zijn voor de evt schade die er zou kunnen ontstaan.

    Desalniettemin heeft het natuurlijk wel iets dat mijn RS wordt gebruikt voor het verkrijgen van een TUV type goedkeuring.

    Hier een foto van het filterhuis waarom het gaat.

    [​IMG]

    Dit is de opengewerkte versie
     
  8. Bij de Tüv zijn ze er niet op uit om wat te slopen. Denk dat ze met name de emissie waardes gaan meten zoals ze dat normaal doen. Hoe dat gaat geen idee.
    Zelf weten je bent een week de auto kwijt he...
     
  9. Wel een eer als ze je ervoor vragen Simon.
    Ik zou het zeker laten doen. Ze zullen idd niet je auto misbruiken.
    Hebben beiden een naam hoog te houden zoals al eerder gezegd!

    Succes met je keuze! :thumbs:
     
  10. Het blijft natuurlijk je eigen keuze. En zoals je al aangaf bij K&N laat je niet zomaar andere in je auto rijden. Een weekje Duitsland om te kijken hoe en wat ze doen is zeker niet mogelijk?


    Gerco.
     
  11. Ik ken je niet persoonlijk; maar uit de reacties die je op het forum plaatst en hoe je met je eigen Focus omgaat blijkt wel dat je net zoals ik en de meesten hier op het forum een echte liefhebber bent die superzuinig op de auto is. Ik zou het niet doen; al helemaal niet als er geen financiele vergoeding tegenover staat, want weet dat K&N (nadat ze jouw RS 'geleend' hebben) goed winst maakt op de filters. Waarom zou jij daar niet in mee mogen delen?!

    Leuk hoor paaien met zo'n gratis filter; maar er zou toch echt een hogere vergoeding tegenover moeten staan lijkt me..

    Succes met de keuze!
     
  12. Policy van K&N heb je ook mee te maken. Waar ik me zorgen om zou maken is inderdaad wat gebeurt er als de auto schade krijgt (op welke manier ook).
     
  13. Pfffffff .... Simon ... wat een moeilijke vraag !
    Ik kan je echt geen raad geven.

    Het gaat er ook niet om wat ik zou doen in dit geval, maar wat jij zou doen. Luister naar je gevoel. Als het goed voelt; doen, als er ook maar iets twijfel is niet doen.
     
  14. Weer iedereen bedankt voor jullie reakties, natuurlijk moet ik de keus maken, het gaat tenslotte om mijn auto.
    Waar ik nu vooral nieuwsgierig naar was hoe jullie er over dachten en wat de evt bezwaren zouden zijn, en dan met name de dingen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
    Rijk zal ik er idd niet mee worden, de vraag van K&N is op vrijwillige basis, ook die zaterdag bij hun in het pand werd het zeker niet op mijn persoonlijk gespeeld, het was een algemene vraag omdat ze toevallig een focus RS zoeken en de focusclub er nu toch was.

    Vertrouwen in de heren van K&N heb ik zeker wel, net zoals de heren van het Duitse instituut Tüv, beide partijen kunnen geen negatieve aandacht gebruiken dus zullen dat ook niet bewust opzoeken.
    Natuurlijk er kan altijd wat mis gaan, auto gaat op een trailer daar naar toe, die kan ook betrokken raken bij een ongeluk oid, geheel risico vrij zal het nooit zijn, maar goed daar hebben we allemaal dagelijks mee te maken in het verkeer.

    De meningen lopen uiteen hier op het forum maar ik lees vooral doen mits er meer duidelijkheid komt in de evt aansprakelijkheid.
    Dat is ook de vraag die ik zaterdag vergeten ben te stellen, ik was zeg maar niet echt op voorbereid op die vraag van hun.

    Ik ga ze mailen voor meer info en als het me aanstaat dan doe ik het, als het zover is dan horen jullie het van me natuurlijk.
     
  15. Denk dat trailer vervoer dan ook het handigste is, wellicht kan je laten nakijken hoe dan de regels gelden met bijvoorbeeld een ongeluk.
    Bestuurder (trekkende voertuig) aansprakelijk of niet voor wat er op de trailer staat? Ik weet het niet maar wellicht kan je op die manier al alle problemen mbt het vervoer voorkomen.
     
  16. Ik weet dat bij mijn verzekering de aanhanger gewoon verzekerd is als die aangekoppeld is. De meeste verzekeringen hebben dit (zie AF code op je groene kaart). Maar als ik het goed begrepen heb is dan alleen de aanhanger verzekerd. Ik neem aan dat K&N wel een verzekering hebben die ook de auto die erop staat verzekerd.
    In ieder geval gewoon navragen, je zult vast niet de eerste zijn met zulke vragen:)
     
  17. En Simon, moest je gister niet naar de ford voor je roest garantie???
     
  18. Ja daar ben ik geweest Twan, is weer een ja/nee verhaal, de bumper behoord niet tot de carrosserie dus valt niet onder de lak garantie van Ford.
    De man van FordNL was het wel met me eens dat het zeker niet hoort en dat het geen steenslag was.
    Hij ging het in de groep gooien en dan zouden ze mij ook berichten wat de uitslag daar van was.

    Ik heb geen idee wat de uitslag gaat zijn, maar goed als het niet onder de LAK garantie valt dan toch wel onder de verlengde fabrieks garantie???? die ik nog heb.

    Wordt vervolgd .....
     
  19. Oke simon......
    Gaat weer lekker.... Je had dt probleem toch op andere sites gezien in buitenland... Was het daar wel garantie?????
    Zo ja dan moet het hier ook zijn want het valt onder de fabrieks garantie toch
     
  20. #1520 Johoo_NL, 3 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2012
    Op de buitenlandse sites is het ook een discussie. Schijnbaar is het nogal wisselend wie je hebt als inspecteur.

    Maar uh.....ik heb nog zo'n grill (roestvrij) liggen. ;)

    Mij is verteld.... dat de garantie die door Ford wordt gegeven niet altijd letterlijk door de diverse importeurs wordt "overgenomen". Schijnbaar kunnen ze het als een soort van eigen regel interpreteren. Onder die noemer hebben ze daarom ook Mountune in Nederland niet goedgekeurd.

    Een Ford uit Luxemburg gehaald bij een Ford dealer, krijgt hier netjes de garantie zoals hij hier normaliter ook zou krijgen.

    Een Ford uit Luxemburg gehaald bij een Ford dealer, die het officielle Mountune pakket op deze auto heeft geinstalleerd kompleet met certificaat en officielle Ford garantie, inclusief de verlangde garantie. Dan heb je hier in Nederland pech.
     

Deel Deze Pagina