1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ratelend motorgeluid bij stationair

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mat vanderwijk, 13 jul 2011.

  1. Vraagje:
    Als ik de auto (ford fo 2002, diesel 312000km) start en ik haal mijn voet van de koppeling dan komt er een ratelend geluid uit de motor. Als ik de koppeling weer in druk gaat het geluid ook weg. Onlangs de koppelingscilinder laten vervangen. Maar het geluid was daarvoor ook al aanwezig. De monteur heeft er naar geluisterd maar kon geen geluid horen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn??
     
  2. Kan je er een geluidsopname van maken?
     
  3. Is de hele koppeling vervangen? Zo nee, heb je grote kans dat het je dubbelmassa vliegwiel is (ik neem voor het gemak even aan dat je een tdci hebt...). Als je de motor uitzet hoor je het geluid waarschijnlijk sterker.
     
  4. koppelingsdruklager
     
  5. er is alleen de koppelingscilinder vervangen, want de vloeistof lekte op de pendalen.
    Als het goed is de hoofd koppelingscilinder vervangen..
    Zit de koppelingsdruklager ook in de buurt van de cilinder?
    Er is een dringende noodzaak dit te vervangen? of gaan er straks nog meer koppelingsgerelateerde dingen kapot bij het niet vervangen ervan.
    By de way de fo fo is 2002 diesel TDDI 90pk met 312000km op de klok...
     
  6. Ik heb volgens mij hetzelfde probleem...
    Alleen ik heb een 2.0 benzine.
    Ben benieuwd wat bij jou de oplossing is.
     
  7. als je zegt dat je remvloestof bij je pedalen hebt is dat niet dezelfde wat het lawaai maakt.(zou kunnen maken) dat kan dan wel je hydraulische druklager wezen!dan moet de versnellingsbak er8er weg.en zal dan ook meteen je koppeling en vliegwiel vv omdat het tog los ligt.mijn koppeling maakte ook enorm lawaai maar dat lag aan mijn 2 massa vliegwiel die niet lekker meer was. heb nu een vast vliegwiel er 8er gezet en geen trammelant meer met bijgeluiden en geratel. mijn tdci had 173.000 gelopen
     
  8. Een tddi heeft dacht ik geen dubbelmassavliegwiel. Maar toch denk ik wel dat er wat vanje koppeling versleten is en nu lawaai loopt te maken. Net wat wakslamp zegt zou het je druklager kunnen zijn.
     
  9. Koppelings druk lager, die van mij heeft ook dat geluid.
    Als het het vliegwiel is moet je motor ook liggen te schudden onder de kap en doet ie het ook als je de koppeling niet intrapt.
     

Deel Deze Pagina