1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cruise control probleem

Discussie in 'Performance' gestart door wakslamp, 10 jul 2011.

  1. Gisteren heeft Sandertje bij mij de Cruise Control kit ingebouwd :).
    Tegen een paar probleempjes opgelopen maar die zijn opgelost en alles werkt naar behoren op 1 punt na.

    Het stationairtoerental blijft soms "hangen", ook als ik de cruise control niet heb gebruikt.

    Als ik dan de koppeling in trap, blijft hij vaker hangen rond de 2/3000 toeren, of rond de 1200. Frapant hiervan vind ik dat hij hierop ook zit als de shoke aan staat.

    Soms na een tijdje staat hij weer gewoon onder de 1000 toeren, soms heb ik er ook de hele rit last van. Net toevallig stond hij op 1200 toeren, sta ik 2 seconden stil springtie weer onder de 1000.

    Of als hij op 1200 toeren hangt, ik de motor uitzet en weer aanzet staatie 2 seconden op 1200 toeren en dan gaat hij terug onder de 1000 (paar keer gehad). Maar gisteren toen hij rond de 2/3000 toeren zat en ik hem uit en aan zette bleef die gewoon op de 2000 toeren.

    Sander dacht dat het misschien kon komen doordat de koelslang de gaskabel / cruise control kabel raakt als hij warmer wordt, maar eigenlijk kan dat niet zoals ik kan zien.

    Kan er ook geen ritme in vinden wanneer hij op 2/3000 toeren blijft en wanneer op 1200, heeft met stampen niets te maken naar mijn idee.

    Gaspedaal blijft ook niet hangen, ook als ik deze omhoog trek verandert er niets.

    Heeft er iemand suggesties waar dit probleem te zoeken?

    Alvast bedankt.
     
  2. hier het zelfde gehad,

    bij mij was de oplossing:
    luchtslang op het gaskleppenhuis goed nalopen en vast zetten
    accu los halen zodat de computer opnieuw begint
    daarna accu aansluiten
    en eens flik gassen,

    daarna was het probleem bij mij weg, en ook geen probleem meer mee gehad..:S
     
  3. ik weet niet of de accu los is geweest bij het inbouwen van de cruise, maar de focus een x-aantal km's nodig om zichzelf in te leren (dacht 35km zo uit m'n hoofd).
    Misschien dat ie zich daardoor een beetje vreemd gedraagt?
     
  4. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb laatst ook een soort gelijk probleem gehad. Het viel me op dat de auto steeds vaker hoog stationair bleef lopen en als ik uiteindelijk echt stil stond zakte hij wel verder terug.
    Ik had een vacuumslang dat lekte. Er zat een heel klein scheurtje in.
    Kwam erachter toen ik de motor zo liet lopen en met me hand de leidingen langs liep ineens hoorde je dat de lucht anders klonk.

    Misschien heb je er iets aan ;)
     
  5. Bas, mijne pas na 200km, daarna gaat hij pas weer normaal lopen/rijden,
    maar hoor veel;
    10min stationair laten draaien,
    10min rustig rijden
    10min blazen..:P
     
  6. Dankjewel iedereen.
    Ga even het een en ander proberen :).
     
  7. Misschien zit de kabel van de cruisecontrol wel te strak afgesteld op de gasklep?..
     
  8. Hier kun je niets aan afstellen toch?
     
  9. Heb ik ook gehad dan moet je de kabel even anders in je motorruimte neerleggen zonder eventuele omwegen of punten waar hij klem kan zitten.
     
  10. Het komt wel eens voor dat de cruise-kabel een te scherpe bocht maakt waardoor hij 'zwaar' loopt. Dit kan verklaren waarom het soms wel en soms niet voor komt.
    Ook kan bij de montage van de gasklep modificatie de benodigde speling die die kabel had verdwenen zijn.
    Ik zou het in eerste instantie in die hoek zoeken.
    Wat ook nog kan is dat de ecu niet meer goed op de gasklep geijkt is dankzij de werkzaamheden.
    Meestal help het dan om de zaak te resetten. Dit doe je eenvoudig door een accupool los te halen en de auto een kwartiertje te laten staan zonder spanning.
    Na aankoppelen wordt de ecu opnieuw ingeleerd tijdens de eerste 15km.
     
  11. De ECU is toch al gereset jongens, accu moest namelijk los ivm met de airbag ;)
     
  12. Accu los voor de airbag..... :neu_ugly::D!
     
  13. Vandaag ff de nodige kilometers gereden op CruiseControl ;)
    Geen problemen gehad of het idee dat de ECU opnieuw ingekeerd moest worden.
    De Accu is er idd ook niet af geweest, alleen de beide stekkers achter de zekeringkast voor de nieuwe pinnetjes en bekabeling.
    Ik hoefde alleen m'n klokje goed te zetten en de dagteller was op 0.
    Nogmaals :thumbs: voor de inbouw :cheer: ben d'r super blij mee.
     
  14. dat hoeft niet hoor, het airbagsysteem is spanningloos als de sleutel uit het contact is;)

    ik heb afgelopen weekend cruis control ingebouwd bij thom en lekker de accu aangesloten gelaten;)
     
  15. Probleem tot nu toe verholpen :).
    Als ik handmatig via de gaskabel het gasbediende, kon ik hem een klein tikje nageven naar onderen, na dit een paar keer gedaan te hebben heb ik nergens meer last van gehad!

    Thnx!
     
  16. Oh... Is mij ooit verteld hier op het forum dat de accu lost moest voor de airbag..., dit staat ook in de handleiding van de USA-kit ;)
     
  17. Beter iets te veel los dan een airbag in je gezicht :D
     
  18. tegenwoordig kan je niet bij iedere auto ongestraft accupolen loshalen, er zijn zelfs auto's die je niet eens meer met startkabels mag starten......

    voor alles is speciaal gereedschap en een monteursopleiding aan te bevelen; vaak ook de oorzaak van het verschil in uurloon.
     
  19. @Donzorro: dat klopt echter de Focus I bestaat gelukkig uit simpele techniek. En kan dit wel, enige is dat je naderhand de klok opnieuw moet instellen.
     
  20. was ik weer wazig?
    het tijdstip zal meegespeeld hebben.....
     

Deel Deze Pagina