1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus Wagon | Is verkocht.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JRK, 5 jul 2011.

  1. Voor olie(filter)/pollenfilter beurtjes zit ik rond de 150 dacht ik ...
    Dat brandstofadditief vind ik persoonlijk onnodig, de aftapplug wordt toch ook niet elke keer veranderd ?
     
  2. €77,- is nog geen uur werk hoor.... Maar het is inderdaad een hoop geld.
     
  3. 82€ excl dacht ik
     
  4. Wij hadden de auto in onderhoud maar inmiddels heb ik zoetermeer ook ardea achter mij gelaten..... verder wel een prima zaak


    Is het niet gemakkelijker gewoon te bellen....;)




     
  5. Zo, net de focus weg gebracht voor de onderhoudsbeurt bij Ardea Leidschendam!!!
     
  6. Ik ben net gebeld:
    - achter heb ik 2 'gecupte' banden, geen idee wat dit exact is. Maar is aandachtspunt. Banden zijn nog niet compleet versleten. Maar dienen wel binnenkort vervangen te worden. Wil er eigenlijk mee blijven rijden totdat ik de winterbanden er weer opzet in november. Dan volgende jaar 2 nieuwe banden erop laten zetten.

    - remvloeistof. Dient vervangen te worden. Geen idee dat dit ooit moest. Kan dit slecht worden dan? Wanneer en hoe vaak miet dat?

    - hitte schild bij de achterste demper van de uitlaat zit los. Wordt vast gezet. Service van de zaak.

    - koplampen. Moeten opnieuw afgesteld worden. Dat had ik al verwacht. Service van de zaak.

    - accu. Is doorgemeten en is in matige conditie. Aandachtspunt. Accu wordt opgeladen. Service van de zaak.

    Morgen de auto ophalen.
     
  7. Dan zal er vocht in remvloeistof zitten.
    Heb zelf ook weleens gecupte banden gehad en dat kan idd trillingen veroorzaken.
    Dan zijn ze op loopvlak hol dacht ik.
     
  8. Even een stukje van internet geplukt:

    Gecupte banden

    Gecupte banden is een term dat te pas en te onpas door garagebedrijven wordt gebruikt, terwijl er maar zelden daadwerkelijk sprake van is. Gecupte banden houdt niet alleen in dat het loopvlak van een band ongelijk is afgesleten, maar dat dit afslijten per profielblok verschilt. Ongelijk afslijten is uiteraard niet optimaal, maar vertoont meestal andere symptomen dan gecupte banden.*Een combinatie van deze twee zaken kan ook voorkomen.Symptomen gecupte banden- Herrie- Trillen in het stuurSymptomen ongelijk afgesleten banden- Trekken in het stuurSommige banden hebben meer aanleg voor cuppen dan anderen en achterbanden cuppen vaker dan voorbanden. Er kan geen directe oorzaak genoemd worden waardoor banden gaan cuppen (in de zin dat ook op nieuwe auto's zonder defecten banden kunnen cuppen). Ongelijk afgesleten banden kunnen daarentegen bijna altijd teruggeleid worden naar een onjuiste*uitlijning.
     
  9. cuppen is een soort van kasteel effect. Net wat Nicky aangeeft. Het profiel ziet er dan van de zijkant ongeveer zo uit: --_--_--_--. Is ook meestal te voelen als je je hand eroverheen haalt.
     
  10. #330 McGyver, 9 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2013
    Dit zijn gecupte banden.
    [​IMG]
    Cuppen van banden kan meerdere oorzaken hebben; oa. versleten schokbempers.
     
  11. En elke band kan 'cuppen'? Ik bedoel maakt niet uit welk merk?
     
  12. #332 McGyver, 10 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2013
    Sommige (merken/typen) banden zijn er gevoelig voor. Ik weet niet of het waar is, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat banden met een V-profiel hier gevoeliger voor zijn.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  13. Ok duidelijk.

    Zit nu te twijfelen tussen de Michelin Primacy 3 205/45 R17 88V of de Goodyear 205/45 R17 88W.

    Beide komen zeer goed uit diverse reviews. Alleen de Michelin blijft zeg maar 20 a 25 euro duurder dan de Goodyear.

    En deze hebben geen V-profiel erin zitten.
     
  14. Kijk ook eens naar de maat 215/45R17. Deze is standaard voor de ST170, maar past ook onder alle andere Mk1's.
    Voor de Michelin Primacy 3 scheelt dat €20 per band:
    - 205/45 R17 : € 153,90*
    - 215/45 R17 : € 133,40*
    *: autobandenmarkt.nl
     
  15. Als ik deze band opzoek op de website die jij noemt zie ik nergens de Primacy 3. Wel de Primacy HP en Pilot Sport 3.

    Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik puur op merk/kwaliteit brandstof verbruik, nat wegdek en geluid heb geselecteerd.

    Ik heb dit gedaan op de website popgom en topbanden.
     
  16. Ik denk dat de Primacy 3 er dan idd niet tussen staat, die gegevens heb ik alleen nog maar bij Michelin zelf gezien.
     
  17. Volgens de Nederlandse Michelin homepage wordt de Primacy HP vervangen door de Primacy 3 klik
     
  18. De Primacy HP wordt idd vervangen door de Primacy 3.

    Wat ik er eigenlijk mee wilde aangeven, is dat je met de 205/45R17 een hele incourante maat hebt gekozen en daardoor duurder uit bent.
     

  19. Het is gebruikelijk om de remvloeistof elke 2 a 3 jaar te vervangen.

    Remvloeistof is hygroscopisch. Dit wil zeggen dat het vocht aantrekt dat in de buitenlucht zit. Wanneer het vochtgehalte in de remvloeistof te hoog wordt daalt het kookpunt van de remvloeistof. Dit kan tot gevolg hebben dat onder bepaalde omstandigheden de remvloeistof kan gaan koken en er lucht/gas bellen in de vloeistof ontstaan met als gevolg dat de remdruk weg kan vallen.
     
  20. Vanochtend eindelijk tijd om te winterbanden te monteren.

    De banden gelijk even opgepompt tot 2,4 bar en moet zeggen dat de banden niet echt leeg waren na weer een zomer aan de muur gehangen te hebben.

    Waar ik wel van geschrokken ben is de slijtage aan de voorbanden!

    In mei 2012(kmstand 75.389) heb ik er 2 nieuwe voorbanden op laten zeggen en de auto is een week later uitgelijnd.

    Op 25-10-12 zomerbanden gewisseld voor de winterbanden.

    Op 5 maart van dit jaar zijn de zomerbanden er weer onder gegaan.

    En vandaag dus er weer af. Tijdens de onderhoudsbeurt op 09-09-2013. Kreeg ik al de
    opmerking dat mijn banden gecupt waren. Ik was ervan overtuigd dat dit alleen over de het loopvlak en draai richting van de band ging.

    Maar nu ik de banden eraf haal zie ik dat ze aan de binnenkant haast geen profiel meer hebben. Ik heb nu een km stand van net geen 110.000km.

    Hoe kan dit? Moet ik de auto na elke banden wissel laten uitlijnen?
    Afgezien van het feit dat de auto in mei 2012 al is uitgelijnd heb ik na nog geen 15.000km met de band al een zeer ongelijk matige slijtage.

    Dit had ik helemaal niet verwacht ook omdat ik alles heb laten doen bij Profile.

    Wat moet ik nu doen?
     

Deel Deze Pagina