1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hard heb jij ooit gereden?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door soheilmd, 18 jun 2011.

  1. Dat moet een enorme snelheidsbeleving geven, 180 in een truck!
     
  2. Ja, zeg maar niet voor herhaling vatbaar, gewoon bizar :mrgreen:
     
  3. Een jaar of 10 geleden reed ik voluit met de Matra, middenin de nacht op de A15, tot ik na een stukje 200 op de teller het genoeg vond en langzamer wilde rijden, en het gaspedaal bleef liggen: was de as van de gasklep losgetrild op volgas. Best wel griezelig was dat.
    Met de Focus II heb ik nog nooit voluit gereden, bij gebrek aan Autobahnritjes, met de Focus I begon mijn vrouw bij de 180 te mopperen of dat nou zo hard moest, met haar auto. ;)
    Oh ja, een keertje heuvelaf bij Koblenz in een Golf 1.6 uit 1983, toen ging de teller voorbij de 200 weer richting 0. :D
     
  4. ik moet het even corrigeren. Ik heb laatst bij de oosterburen 210 km/h op de teller gehad.
     
  5. 248 op de teller / 242 op de gps in de ST
    Hardste achterop een motor was 210 ofzo.

    Denk dat als ik een auto zou hebben die harder kan dat ik niet heel veel harder zou rijden.
    Bij 240 gaat het toch al wel bloed snel.

    Dit is het hoogste waar ik een foto van heb :P

    [​IMG]
     

  6. Hoezo dat nou? is er nog een idee achter?


    Nee de Camera had ik toen ik 120 reed gewoon op stuur gelegd zo dat ik niet met 200 dat ding nog uit mijn broek zak moest halen :P

    Nee zit alleen een powerfilter op en natuurlijk goed ingereden en los gereden :badgrin:
     
  7. In Duitsland regelmatig de topsnelheid van de auto waarmee ik op die moment mee rij (huurautos).
     
  8. Hoogste snelheid die ik ooit heb gereden, was 230Km p/u, met een Jaguar E-Type uit 1961-1962?
    Een ervaring die me altijd is bijgebleven, vooral omdat ik toen in 1970, met maar net een paar jaar mijn rijbewijs, nog nooit sneller had gereden dan c.a 150 Km/u.
    Mijn neef was garagehouder, en had de Jaguar, met nogal wat “gebruikssporen”, gekocht om wat op te knappen, herspuiten, enz, voor eigen gebruik. Ik was jong, vol zelfvertrouwen, en uiteraard de beste chauffeur ter wereld. Een beetje uitdagend stelde ik dus de vraag, dat ik ook wel eens ’n eindje met dat “ding” wilde rijden. Dat mocht, met hem erbij. We stappen in, en ik krijg wat uitleg over hoe te schakelen (verdomd ingewikkeld, ondanks de slechts 4 versnellingen). Er komt een klant, mijn neef stapt weer uit, aarzelt even, en zegt “Doe zelf maar effe het blokje om, maar wel meteen weer terug hè?”. Met een nonchalant gezicht, en een geruststellend “Tuurlijk”, rijd ik heel voorzichtig weg.
    Ja watte, wat een sof, behalve de motor wat laten brullen als ik een mooi meisje zie, krijg ik in het dorp nergens de kans om wat toeren uit dat “ding” te halen, laat staan dat ik naar zijn tweede kan schakelen, een Puchje blijft nieuwsgierig achter me hangen. Niet tevreden met dit stationaire sukkelgangetje besluit ik om net buiten het dorp even de provinciale N69 op te gaan, 10Km kaarsrechte weg van Valkenswaard tot aan de Belgische grens, nog regelmatig te zien in het programma “wegmisbruikers”. Toen (gelukkig) met heel wat minder verkeer dan tegenwoordig.
    Ik zet de stoel wat comfortabeler, proef een paar keer voorzichtig aan de remmen, slinger wat met het stuur, schuif wat met m’n kont, en druk het gaspedaal in.

    [​IMG]

    Bijna 4000 cc, 6 man aan tafel, en een snurkende carburateur, veroorzaken een draaikolk in de benzinetank, en ik word tegen de rugleuning gedrukt.
    WAUW, dat wil wel! :grote ogen:
    Schakelen is erg wennen, en moet rustig en secuur gebeuren, anders gaat de Jaguar met zijn tanden knarsen, regelmatig moet ik zelfs double clutch. Met wisselende snelheid verken en geniet ik van de Jaguar, met verrassend weinig last van de wind. 90, 120, 150, 170 km/u, aaah, jammer, daar is de grens al. Heel rustig, de draaicirkel blijkt vrij ruim, keer ik net voor de grens om, terwijl midden op de weg een douanier met beide handen in de zij, staat te kijken naar die snotneus in zo’n dure sportwagen.
    Doen we het of doen we het niet? Die 170 Km/u smaakte naar meer, hoe hard zou zo’n ding gaan? De weg is leeg, ik kan het niet laten. Rustig bouw ik de snelheid op, de blik wisselend tussen het verre einder van de weg en de snelheidsmeter. 180! Meer? Ik druk het gaspedaal tot op de bodem, zelfs nu word ik nog lichtjes in de stoelleuning gedrukt. 210….220….230 Km p/u! Wat me altijd het meest is bijgebleven, is, zoef zoef zoef zoef zoef, het voorbij flitsen van de bomen langs de weg, de wind die nu wel flink voelbaar was, en het bonken van mij hart. Harder dan 230 durfde ik niet te gaan, daar waren goede reden voor, het rechte stuk weg liep weer ten einde, en het linker voorwiel liet bij 230 weten dat het niet goed was uitgebalanceerd, een heel enge ervaring met die snelheid. Als ik terug bij zijn garage arriveer, komt mijn neef met een grote steeksleutel in zijn vettige handen op me af, en snauwt, &$!#%, waar ben jij heen geweest? Och, je kent me, ik heb nog een blokje extra gedaan. Hij kijkt me woest en wantrouwig aan, want de tikkende motor vertelt een heel ander verhaal. Ik ga vlug op een stapel banden zitten, zodat hij mijn trillende handen en benen niet ziet. :oops:
    Meer dan 40 jaar geleden, maar sommige dingen vergeet je nooit.
     
  9. Mooi verhaal Softail!
     
  10. Ah. Ik ging ervan uit dat je je gsm nog uit je zak moest halen, camera instellen etc etc. Als je hem er al uit had en al op camera had gezet dan ben je geen gek meer :P dan ben je een scheurneus in de positieve zin :cheer:



    Gerco.
     
  11. Nee hoor had het uiteraard bij 120km/h uit mijn zak gehaald op camera stand gezet en op het stuur gelegd en met een hand vast gehouden daarna op het gas pedaal getrapt.
    moet wel beetje veilig blijven voor de anderen he ;)
    Als ik met 200 tegen een boom knal vind ik niet erg, maar als ik voor dit soort dingen een ongeluk verorzaak en andere mensen erbij gewond raken zou ik me nooit kunnen vergeven..
     
  12. #194 Mansie, 23 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2013
    Uch uch. Even wat stof er af.
    is een leuk topic.

    hardste wat ik zelf gereden heb is 208km/h met m,n vectra-B 1.8 16v.
    Het hardste dat ik meegereden heb was 240 km/h met een BMW E36 M3 Sedan, en 250km/h met een BMW 760Li http://forum.autogespot.com/index.php?topic=21224.0
     
  13. Ben jij met mij nooit harder gegaan dan?
     
  14. #196 Divided, 23 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2013
    259(waarschijnlijk 250 echte km ivm begrenzing)met een 2013 astra opc met 280 pk op de autobahn uiteraard. (meer dan 39,9 liter/ 100 km kon de verbuiksmeter niet aangeven)
    hierop volgende een 2013 c220 cdi en een 2011 a5 1.8T met "slechts" 225 km/h

    maar alles boven de 200 gaat zo hard, dan moet je echt goed opletten. Even 200 aantikken kan iedereenmaar minuten lang 250 km/h rijden kost belachelijk veel energie maar het is wel erg "leuk".
     
  15. 210 met een 626 diesel daarna eigenlijk nooit meer voluit gereden met een auto.
    315 op de motor gsx 1300 r tenminste dat was het laatste dat ik gezien heb, daarna durfde ik niet meer te kijken.
    Alletwee afgelezen van de teller, in dld
     
  16. 250 km/h op de teller met mn huidige focus. Aparte ervaring. Alles flitst voorbij.
     
  17. Eigen wagen (passat) 200 offroad 240+ op de weg, motor zal wel boven de 200 zijn geweest daar let ik niet op als ik gas geef.
     
  18. 240 in m'n ST enige tijd terug in de avond op de autobahn.
     

Deel Deze Pagina