Benzinemotor klinkt rauw als diesel

Discussion in 'Performance' started by Mesther, Jun 8, 2011.

  1. #1 Mesther, Jun 8, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 11, 2011
    Hij klinkt tov mijn vorige 1.6 16v erg rauw. Ik hoor niet echt getik of geklepper maar meer het geluid van een diesel. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
    EDIT: zie dat deze vraag waarschijnlijk in 'Techniek enz' thuishoort. Sorry.
     
  2. te weinig olie?
    verkeerde olie?
    iets anders wat rauw klinkt, denk dan aan een snaar, waterpomp, spanrol,
    enz...;)
     
  3. misschien een lek ergens in je uitlaat ?
     
  4. Olietekort is het niet. Dat heb ik vanmiddag nagekeken. Misschien moet ik het geluid even opnemen en herkent iemand het. Ik heb nooit eerder een Ford gehad dus zou ook kunnen dat het normaal is. :mrgreen: Hoe weet je of er verkeerde olie in zit?
     
  5. Niet....
    maar dan zou je het 's winters kunnen merken bij het starten, dan gaat dat
    zeer langzaam.
     
  6. Staat vaak wel op de rekening welke olie er is gebruikt. Maar dat zal wat lastig achterhalen worden als je die rekening niet hebt. Misschien weet je wie de laatste beurt heeft uitgevoerd en kan die je vertellen wat er in is gegaan.
     
  7. #7 Harold1, Jun 15, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 15, 2011
    Ik merk bij mijn Focus II fase 2 uit 2010 hetzelfde. Vooral `s morgens de eerste 3 km na de koude start klinkt de motor erg rauw. Later wordt het minder.
    Trouwens............ de motor klonk al zo toen ik hem nieuw kocht. Ik heb dit tegen de dealer gezegd en die vertelde mij dat hij daar meer mensen over hoort.


    Herkennen meer focus rijders met 1.6 benzinemotor dit?
     
  8. Ik heb wel een onderhoudshistory (ex-leaseauto) maar daar staat de gebruikte olie niet op. Het klinkt niet als een lekke uitlaat maar meer als een (grote) 2-takt buitenboardmoter waar je de kap (geluidsisolatie) vanaf hebt gehaald maar dan wel (veel) minder heftig. Mensen met een flinke 2 takt weten wat ik bedoel. ;)
     
  9. Ik lees dat de peilstok een keer is afgebroken. Stel dat er een deel in de motor is achterbleven, zou dat een oorzaak kunnen zijn of komt dat niet in contact met de draaiende delen? Dit is zomaar een wild guess trouwens.
     
  10. volgens mij zakt dat naar de bodem van je carter.
     
  11. Leek mij ook ver gezocht ;)
     
  12. de 1.6 klinkt ook best rawww
     
  13. Ik heb ook af en toe het gevoel dat de uitlaat van mijn 1.6 lek is, maar toch is dat niet zo ... 't zal er wel bij horen. En mocht je peilstok afgebroken zijn, dan hoor je vanzelf hele vreemde geleden uit het vooronder als die in contact komt met bewegende delen. ;)
     
  14. mijn diesel klinkt niet rauw:schater:
     
  15. Mijn 2009 FoFo II 1.6 100 pk klinkt ook rauw, volgens mij is dit gewoon het geluid zoals bij deze motor hoort.
     
  16. miss is zijn er in de isolatie dingen veranderd??
     
  17. Hier hetzelfde met een fofo uit 2008.
     
  18. Kijk eens naar het flexibel stuk. Dat was bij mijn vorige fofo de oorzaak dat hier een lek in zat en ook klonk als een diesel.
     
  19. Hey Mesther,

    t.o.v. mijn vorige 1.6 (Focus I Fase I 1999) vind ik mijn Focus uit 2005 (Focus II Fase I) ook heel anders klinken. De motor uit de Focus I klonk bij het rijden veel zwaarder en misschien ook wel mooier, dan de nieuwere versie.
    Heb er in ieder geval wel erg aan moeten wennen, maar volgens anderen is er niets mis mee.
     
  20. Herken me hier volledig in, de 1.6i in de focus II rijdt ook minder prettig in de lagere toeren dan in de focus I. Het lijkt alsof de focus II altijd een beetje inhoud/stottert onder de 2000 toeren, dit heb ik nooit in de focus I ervaren. De focus I klonk zwaarder, naar mijn gevoel was de vermogens opbouw ook vloeiender (kan ook door de lange versnellingen komen). Dit is 1 van de redenen nog afgezien van het aantal tpm bij 120km/h dat ik voor de 1.6 tdci ben gegaan. Ik vond dat ik in de focus II er op motorisch/comfort gebied op achteruit ging.
     

Share This Page