eerst mazda nu ford

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door masterotto, 4 jun 2011.

  1. welkom op het forum, grappig hoor ik ben net weer naar de mazda gegaan (6) vind ik een stuk comfortabeler rijden en ik hoop inderdaad weer alleen de normale slijtage. iets wat ik in een jaar focus niet heb mogen ervaren.
     
  2. Wel een zeer pittig verbruik zeg! Is mij nog nooit gelukt, op een rit van rond de 200km met 140 op de cc en soms doortrekken naar 170 kom ik uit op 5,8ltr/100km (aan de pomp gemeten), zonder de airco aan. Voor de rest ziet de auto er prima uit, wat is de kilometerstand?
     
  3. Ik ben onlangs ook over gestapt van een Mazda3 Sport Active naar een Focus wagon. Ik kan niets anders zeggen dat de Mazda3 een superauto is. Wij hadden een 3 met een boel toeters en bellen en een een lekkere pittige 2.0 motor. Mechanisch is er bij de Mazda geen vuiltje aan de lucht en heb er ook 5 jaar probleemloos in gereden, maar voornamelijk ruimte gebrek (komende gezinsuitbreiding) en problemen met de lak (beginnende roest in de wielkasten achter en bobbeltjes op de achterklep) hebben we besloten de Mazda in te ruilen voor een zeer uitgebreide FoFo wagon uit 2008. Over twee weken kunnen wij hem ophalen bij Broekhuis in Hoogeveen.

    Ik ben ook net lid van dit forum en het is grappig om te lezen dat er regelmatig mensen die gewend zijn aan het rijgedrag van een mazda of een focus regelmatig switchen van dit soort auto's. Het zijn tenslotte beide echte rijdersauto's met goede wegligging en dito rijgedrag.

    Veel plezier met de focus en veel veilige en probleemloze km toegewenst!
     
  4. mooie bak man
     
  5. heb idd met de mazda 7 jaar goed gereden alleen normale o.h maar vond met een kmst van 257000 km tijd voor iets nieuws enkwam deze focus tegen in nunspeet met 152000 km het verbruik heb ik in middels wel lager gekregen het probleem zat in de rechter voet morgen even langs de docter ;) als mij vrouw rijd kom ik op 4.8 ltr/100 km netjes.vandaag achterklep afgestel (moest beetje hard gooien om te sluiten) kenteken platenhouders vervangen voor chroom, en led verlichting interieur geplaatst, en aansteker aansluiting gemaakt in klepje op dachboard met dank aan het forum. verder olie vervangen met filters ga dit om de 12000 km doen om problemen met turbo te voorkomen wel ff de banjo bout van de turbo los genomen was allemaal mooi schoon.zat ook geen zeefje meer in.
     

Deel Deze Pagina