Iodokus Focus 3 Ecoboost 1.6 - 4e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 28 mei 2011.

  1. #841 Sbro.nl, 21 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2012
    Mijn verslagje van deze dag:mrgreen: en de lang verwachte foto's

    Vanmorgen dus vanuit het zonnige !!!! Twente vertrokken om bij Joost te gaan kijken, na een heerlijk ritje met de RS kwam ik tegen kwart voor 12 op de plek des onheils en jawel in de stromende regen:nocheer:

    Johan en Joost stonden al zenuwachtig te wachten, maar niet op mij natuurlijk :badgrin:
    Even later kwam Franc ook aanrijden met de Mars rode C-max om ook naar het tuning geweld te komen kijken.
    Het werd een echt mini-meet:dance:

    Nadat Johan zijn witte :focus3: ruimte had gemaakt kon eindelijk de Eco-boost van Joost op de pijnbank.

    Hier de uitslag van de eerste meeting

    [​IMG]

    De blauwe lijn is de juiste meeting 185Pk en 302Nm koppel :wow: met recht een echte boost motor zo met de standaard fabrieksinstellingen.

    [​IMG]

    Daarna ging de :focus3: op de krik en konden de hersentjes achter de linker voorbumper worden weggehaald, de meest vreemde plek in mijn ogen, mocht die daar ooit een flinke kus krijgen dan is die gelijk hersendood :nocheer:

    Nadat de hersenpan gelicht was zag je dit:

    [​IMG]

    Toen werd er het een en ander gesoldeerd en begon de hersenoperatie, Verboden foto's :badgrin: :broken:

    Omdat de Polo GTI nog op hersenloos op de bank stond kon na de operatie van de ecoboost de auto niet gelijk op de bank.

    [​IMG]

    Dus Joost is een stukje gaan rijden met de chirurg, althans Joost mocht plaats nemen NAAST de chirurg:mrgreen:
    Maar gelukkig mocht hij halverwege overstappen naar z'n eigen vertrouwde cockpit:D

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nadat eindelijk de Polo GTI ook weer was voorzien van zijn nieuwe hersens en er een meting was gedaan kon eindelijk de (ECO)BOOST ST weer op de bank.
    Weer een meesterlijk geweld in de kleine ruimte met dit x wel heel erg mooie cijfers

    [​IMG][​IMG]

    Vergelijk de rode en de blauwe lijn, de overige zijn foute metingen

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kijk dat koppel 342,3Nm en 203 Pk, dit zijn al bijna weer :st: waardes:thumbs:

    Hele mooie waardes en weer super om erbij geweest te zijn, nu lekker van genieten Joost, enne houd je rechtervoetje een beetje in bedwang, want dit nodigt nog meer uit om dat gaspedaal te vloeren:mrgreen:
    Misschien overwegen om met links te gaan gassen:schater:
    Of ik plaats geheel kosteloos een blokje onder je gaspedaal:baeh:

    ps heb netjes gewacht tot je je verhaal geplaatst had Joost

    Edit: De Polo GTI (1,4) was net vers van de fabrieksband en is na een behoorlijk heftige operatie ook dik in pk's en Nm's verbeterd, alleen vond ik dat de eigenaar wel erg snel was met deze operatie.

    Van 188pk naar 210pk en een koppel van 310Nm gegaan
     
  2. Leuk verslag en mooi dat je verwachting waar gemaakt is:P
    Veel plezier ermee!
     
  3. :thumbs:

    Kom maar op met de foto's
     
  4. Bij deze de marteling van een Ecoboost :mrgreen:


    [YOUTUBE]L1R4KwmnzMU[/YOUTUBE]



    En dit op de weg terug naar huis

    [​IMG]
    Regenboog by Iodokus
     
  5. Lekker Joost! Die 18 extra ponies, dat maakt het verschil niet, maar het extra koppel, das erg lekker!! Mooi joh!
     
  6. Jammer dat de eerste run niet goed ging, waardoor kwam dat?
    En ook jouw ecoboost te warm... hmz hmz...

    Wel mooi dat je tevreden bent met je extra koppel :)
     
  7. Geen idee, misschien een schakelfoutje maar Jeroen brak de run uiteindelijk af omdat de Focus niet lekker op toeren kwam. Het kan ook aan het inleren gelegen hebben. Hoe dan ook de run na een korte afkoel periode ging prima.

    De Ecoboost wordt snel warm dat was me al duidelijk. Laat ik het zo zeggen ook al vriest het buiten 15 graden ik zit nooit lang in de kou ;-) Persoonlijk denk ik dat de koeling bij UT niet optimaal is. Misschien dat ze zich daar eens over moeten buigen.
     
  8. Dat punt kwam vorig jaar al naar voren, heb aangegeven dat ik tijdens de meeting ook meer koeling wil (zouden ze regelen).
    Maar het is bij hun wel een punt van kritiek ja.

    Maar idd kan door de warmte komen ja, toch raar dat jouw motor warm loopt hoor. Mijne deed daar 3 of 4 runs achter elkaar en gaf geen krimp. Goed ik rij dan ongeblazen maar in de basis is de 1.6ti-vct redelijk gelijk aan de ecoboost.

    28e maar even kijken he ;)
     
  9. Verhaaltje met foto's geplaatst in dit bericht :thumbs:
     
  10. Hoi, Joost mooie waarden hoor, maar het uiteindelijke volle vermogen heb je pas over ca 500 km tot je beschikking althans, dat zei Jeroen tegen mij, dit m.b.t je vergelijk naar de ST
    Op dit moment heb je ca 80% van het vermogen tot je beschikking.
    Joost, een vraagje van mijn kant tank jij octaan 95 of 98 en had Jeroen het tegen jou ook nog over het feit dat dit koppel wat prachtig is natuurlijk toch wel de grens is waar hij nog garantie over geeft.
     
  11. Mooie waardes en veel plezier met je Boost!:thumbs:
     
  12. Klopt, dat is eigenlijk met elke tuning het geval ;)


    Normaliter tank ik FuelSave van Shell (95), voor de tuning het ik V-power getankt ;)


    Ja dat heeft hij gedaan en de grens is 340 Nm, dit is ook de reden dat ik toch nog een keer op de bank wil om te zien wat het vermogen is nadat ik er een paar honderd kilometer mee gereden heb.
     
  13. Ik weet niet of die vergelijking helemaal opgaat Gijsbert volgens mij is juist het feit dat de Ecoboost geblazen is, de reden dat deze zo warm wordt.

    Laat ik het zo zeggen; toen de Polo op de Dyno stond kwam produceerde ook deze een boel warmte. Die warmte was echter heel behaaglijk zeker gezien het feit dat het zaterdag niet al te warm was buiten.

    Echter toen de :focus3: de Dyno run deed was de warmte die achter de auto vandaan kwam minder behaaglijk en was waarschijnlijk genoeg om de natte lange haren van een compleet dames hockey team te drogen totdat het stro is en dat binnen 30 seconden :mrgreen:

    Je kan op de foto met de curven, die Simon geplaatst heeft, al zien dat er meerdere runs gemaakt zijn. Na de tweede run kwam de auto gewoon lucht te kort vandaar de korte cooling down ;)
     
  14. Mooi resultaat!

    Maar wel een echte 'beun' manier van vast sjorren hoor! Vastzetten aan de wielen....
    Ik mis een paar goede ankerpunten in de vloer en de spanbandjes zijn wel erg dun voor deze (belachelijke?!) lengte.

    De koeling is ook maar slecht! Op deze manier krijgt de intercooler en de radiator geen goede airflow.

    Niet echt de rollenbank waar ik graag mijn auto op zou willen zetten.
     
  15. Ach weet je er is altijd ruimte voor verbetering maar beunen kan en wil ik het zeer zeker niet noemen. Ik kan niet oordelen over de sterkte van de spanbanden maar deze zaten wel degelijk vast aan ankerpunten in de vloer ;-)

    De koeling is zeer zeker voor verbetering vatbaar, maar door de afzuigingsinstallatie als koeling in te zetten en dat direct op dat deel van de motor waar de meeste koeling werd gevraagd, kan er heel behoorlijk een aantal runs worden gemaakt.

    Iedereen heeft wel ideeën over hoe het allemaal beter kan, er zal ongetwijfeld ook wel iemand zijn die vindt dat de koffie beter kan of dat het gebruikte gereedschap zwaar te wensen overlaat :mrgreen:
     
  16. Welkom tot de White Tuned family off Almere :dance:

    goed te horen dat alls goed is gelukt en dat je maar geen prenten gaat halen op de ring nu.

    :thumbs:
     
  17. Mooie waardes nu Joost. Kan je de ecoboost nog meer boost geven.
     

  18. Oke, ben wel benieuwd waar dit op uit gaat komen.
    Jeroen had het bij mij ook over het feit om vanaf nu gewoon euro 95 te tanken, dit i.v.m. het koppel verhaal.
    Aan de ene kant twijfel ik nu om euro 95 te tanken, maar aan de andere kant eigenlijk liever niet.:thumbs:
    Ben geen persoon die in de eerste twee versnellingen dat gaspedaal vloert. Het (in)trappen gebeurd, zo nu en dan en meer vanaf 3 en hoger.
    Joost blijf jij v-power tanken of ga je terug naar 95.
     
  19. Mooie waardes Joost! En ik kan er over mee praten wat tuning met je geblazen Focus doet.
     
  20. Dat ziet er goed uit Joost, nu nog even inrijden.
     

Deel Deze Pagina