aankoop focus 2 1.8 tdci waar op te letten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mart, 19 mrt 2011.

  1. #1 Mart, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2011
    Omdat ik de laatste 1,5 jaar veel meer kilometers ben gaan maken ben ik op zoek naar een vervangende focus. Mijn huidige begint tevens dingetjes te krijgen, bonken op (slechte) klinkerwegen (= veerpoten), distibutieriem en banden moeten binnenkort vervangen worden.

    Nu is mijn oog gevallen op twee focussen, een hatch en een wagon. Hier ga ik aankomende week kijken wil ik graag op welke technische dingen ik moet letten, naast het water in de ruimte voor het reservewiel.

    nog even wat info over de twee focussen:
    hatch: futura 2007 met 130.000 km 5 deurs voor 11450 euro
    wagon: titanium 2007 met 158.000 km voor 9950 euro

    alvast bedankt voor de info.

    Mart
     
  2. das ook geld. Voor die prijs mag je de mijne ook hebben :P
     
  3. en het vliegwiel is ook een dingetje waar je op moet letten;)
     
  4. na ongeveer 200.000km begint dat wel wat gevoelig te worden idd:D Kun je horen als je de motor uitzet. Dan hoor je bij de laatste omwentelingen een rammel. In mijn geval kon je het ook horen als je de motor stationair liet draaien.
    Het zal niet echt een specifiek "probleem" van de 1.8 TDCi zijn.
     
  5. Misschien beter 2.0TDCI nemen, immers beduidend meer vermogen en staan als probleemloos bekend.

    Groeten,
    Bart

    P.S.: ik weet nog wel een 2.0TDCI hatch titanium 2005 met 200.000 km voor 7.500 euro ;-)
     
  6. Bedankt voor jullie reacties! Het is dus een betrouwbare machine, dat heb ik ook nodig, ben voor mn werk namelijk afhankelijk van een probleemloze auto.

    @kolere
    Dit heb ik zien staan tijdens mijn zoektocht. Het enige probleem is dat die in Purmerend staat en ik in het oosten van het land woon. Ik heb namelijk niet zo veel zin om een auto ver weg te kopen (garantie enzo).

    @elbart
    Ik heb bewust de keuze gemaakt voor een 1.8. Om het vermogen is het me niet te doen, ik rijd nu in een 1.6 benzine met 100 pk en daar kan ik goed mee meekomen in het Nederlandse verkeer, ook in het buitenland overigens.
    Nu zul je zeggen ga voor een 1.6, maar daar lees ik te veel horrorverhalen over (te weinig olie, kapotte turbo's e.d.). Een kennis van me heeft deze motor in een lease citroen C4 en die staat elke week wel bij de garage met motorische problemen en daar heb ik niet veel zin in.

    Mart
     
  7. Hoi Mart:

    OK, duidelijk, maar mocht de door Kolere getipte auto in Purmerend toch wat lijken, volgens mijn kun je auto's gekocht met BOVAG-garantie ook bij een ander garagebedrijf laten maken dan verkopend garagebedrijf.

    Succes!

    Groeten,
    Bart
     
  8. Ik heb toen ik mijn auto kocht de afspraak gemaakt dat ik bij eventuele problemen de auto naar de dealer in Zwolle mocht brengen en dan de rekening naar de verkoper mocht sturen. Scheelde een hoop heen en weer rijden als het nodig was (niet nodig geweest trouwens:D). Misschien dat je ook zoiets kunt afspreken.
     
  9. Mart, dat bonken is niet van je veerpoten. Dat zijn je stabi stangetjes. Zijn voor een paar tientjes te vervangen. Zeker als je ze van bijv. MOOG besteld.
    Veerpoten klapperen niet, anders zitten ze los.;)
     
  10. Ik ga morgen na het werk even kijken, dan kom ik redelijk in de buurt van het bedrijf die beide focussen heeft staan.

    @marco
    Zou ook kunnen. Een jaar of 4 geleden ook geregeld in een toyota starlet van mijn toenmalige vriendin gereden die had het zelfde geluid en dat bleken wel de veerpoten te zijn. Vandaar dat ik dacht dat het de veerpoten waren.
     

Deel Deze Pagina