1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

K&N Luchtfilter

Discussie in 'Performance' gestart door kamp, 14 mrt 2011.

  1. Hallo allemaal,

    Ben benieuwd naar de ervaringen van een K&N luchtfilter of ander merk vervangend luchtfilter. Ik heb in een vorige auto wel een luchtfilter van k&n geplaatst en was er tevreden over.

    Het geluid was toen ook prima, echter was dit een sport model auto en nu heb ik een sedan dus hoeft dan van mij niet voor het geluid.
    Alleen de betere toevoer van lucht spreekt mij wel aan.

    Heb een 1.6 uit 1999. Hoor graag wat jullie hebben of adviseren.
     
  2. Ik heb een green twister openluchtfilter moet wel zeggen dat dit 1 van de duurste is voor een openluchtfilter is wel type met allu behuizing eromheen ;)
     
  3. Verwacht er geen wonderen van. Ik heb er zelf vrij weinig (dus wel iets) van gemerkt. Misschien kan boevertje je daar meer over vertellen. Ik zal m eens even de link door sturen;)
     
  4. Robert, bedankt voor de link;),


    Heb er zelf een inleg filter in liggen van K&N,
    met het orginele filter had ik last van een dipje rond de 3000 toeren.
    na het inleggen van het filter en de nodige km's gereden was dit bij mij weg.

    Over het geluid: verwacht er geen wonderen van, wel zat het motortje iets
    beter hoorbaar zijn en verwonder mezelf steeds dat de uitlaat wel een lek kon zijn.
    (wat de laatste keer dat ik het controlerede niet zo was:mrgreen:)

    K&N filter ligt er nu z'n 6000km in, en blijft er ook in:)
    (Betreft 1.6 benzine versie van de focus 1 fase 1 uit 2000)
     
  5. #5 kamp, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011
  6. Als je niet veel geluid wil, neem een inleg filter van k&n of green..
    Je motor zal er iets beter van gaan lopen.
    Maar wil je tog dat mooie geluid, dan kun je beter een openluchtfilter nemen.
    Ik ben zelf erg te spreken over de K&N filters, ook omdat je ze nooit hoeft te vervangen, alleen een keer reinigen om de zoveel km's
    Hoop je een beetje geholpen te hebben..
     
  7. Waar kan je die k&n inleg filter bestellen?
     
  8. sportfilters.nl of efka import
     
  9. Ik heb ook een inleg filter van K&N, hij loopt wat soepeler, maar van meer geluid heb ik nooit iets gemerkt.
     
  10. Bedankt voor alle antwoorden, Ik ga voor het inlegfilter! :thumbs:
     
  11. Het is bij mij dus niet alleen het filter wat nu verschil maakt, maar ook de rest van de wagen moet in orde zijn, zoals ontsteking, bougiekabels en bougies en olie etc.

    Zonder fatsoenlijke vonk of olie trekt de wagen natuurlijk nog altijd niet zo vlot.

    Vandaag de wagen even goed de sporen gegeven na mijn groot onderhoud, hij loopt nu helemaal soepel, en zonder dipjes of haperingen :)
     
  12. open air filter op de puma gehad (nu inleg filter op de focus) maar zat daar toch wel wat te tobben met het vuil. In huis blijft het eerder schoon. En scheelt brandstof, met open air wil je die alleen maar horen brullen (toeren maken)..
    maar klonk wel heerlijk.:rock:
     
  13. Ik heb gisteren een K&N vervangings/inlegfilter besteld voor mijn FoFo II (1.6 , 16V 100 pk).
    Benieuwd of ie beter gaat reageren op het gaspedaal bij lage toeren.
     
  14. is het ook mogelijk om een vervangend filter van K&N te combineren met een 57i performancekit?

    deze zijn nu gunstig geprijsd bij sportfilters.nl en ik heb sowieso altijd al een 57i performancekit willen hebben.

    nu zag ik dus dat een vervangingsfilter maar 43 euro kost en dacht, waarom zou ik dat er niet bijpakken in combinatie met een 57i performancekit.

    is er iemand hier bekend met deze combi?
     
  15. Als je een K&N 57i performance kit neemt, dan heb je geen vervangingsluchtfilter meer nodig. Deze kit vervangt het luchtfilterhuis in zijn geheel.

    Als je een combi zou nemen, dan zit je met 2 luchtfilters :mrgreen:
     
  16. dat zou idd wel een beetje dubbel zijn haha!

    bedankt voor de info Irwan.
     
  17. Ik rijd zelf al jaren met elke auto met een K&N inlegfilter, het algemene beeld
    wat ik zie is dat het bij een diesel alleen maar meer geluid maakt en weinig
    tot geen toegevoegde waarde heeft, bij benzine merk je gewoon verschil,
    ongeacht het vermogen en cilinderinhoud.
    Het geluid valt reuze mee, maar is wel degenlijk te horen, alleen bij Ford op de
    1 of andere manier niet echt, maar op een Clio, Scénic, Ibiza, Excel en Kalos
    hoor je echt verschil bij doortrekken.
    Ook merk ik dat in 99 van de 100 gevallen hij echt niet zuiniger rijd, de Focus
    ging van 1:14.5 naar de 1:14, de Kalos van de 1:12 naar de 1:11...ja, ik rijd
    alleen korte stukjes ermee:mrgreen:
    maar op lange stukken gaat het wel beter:schater:
     
  18. Vanochtend een k&n filter geplaatst!
    Nog niet gereden, maat dit topic kan gesloten worden.
    Ervaringen en foto pak ik bij mijn Focus topic op.
     
  19. Voor de volledigheid van dit topic over dit specifieke onderwerp misschien wel leuk om het toch ook hier te zetten, of in ieder geval een directe link naar de post in je topic?
     
  20. Of je doet het even voor hem:

    Kamp's Focus draadje
     

Deel Deze Pagina