1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 wiellager niet los te vervangen.

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door JW, 8 jan 2011.

  1. Gisteren bij de APK bleek dat bij 65.000km mijn wiellager rechtsachter defect is (trommelremmen). In overleg met de keurmeester heb ik besloten het wiellager zelf te vervangen. Eerst heb ik bij een grote automaterialen zaak geinformeerd of die het lager konden bestellen. Dat bleek niet het geval. Toen ben ik maar naar de dealer gereden om te kijken of die het lager op voorraad hadden. Na wat zoeken in de computer bleek bij de nieuwere ford modellen (waaronder de focus 2) dat je het achterwiellager niet meer los kan vervangen. De wielnaaf met abs sensor is 1 gesloten geheel. In plaats van alleen een los lager ben je dus verplicht de complete wielnaaf te vervangen. Deze wielnaaf kost €207,25 (wiellager van focus 1 kost nog geen €60,-). Volgens een ford monteur leverd ford alleen een complete wielnaaf omdat het vervangen hiervan sneller gaat als een los lager.

    Omdat ik geen andere keus had toch de complete wielnaaf maar gekocht. Ik ga wel nog proberen om de oude wielnaaf open te maken om te kijken wat voor lagers er in zitten en of deze toch te vervangen zijn.
     
  2. Bij mij is die ook al vervangen bij 133.000 km ook rechtsachter. Moest ook de naaf, abs sensor en lager als geheel. Was een flink bedrag voor een lager. Ik geloof dat het bij de dealer rond de 260 euro kostte inclusief vervangen.

    Eigenlijk is het natuurlijk bespottelijk, maar je doet er niks aan:nocheer:.
     
  3. Kijk en dit is dus weer zo,n typisch ding van ford. Ze verplichten je gewoon op deze manier om grote uitgaves te doen :???:
     
  4. same here, bij 70.000km inmiddels al beide achterlagers vervangen.
    ik vind dat echt niet kunnen dat die lagers zo snel kapot gaan :loco:
    kostte ong 260,- inc montage per keer :cussing:
     
  5. Ik rijd dan vrijwel altijd in mijn eentje en veel snelweg lijkt mij dat een lager het dan niet erg zwaar heeft. Ik vond daarom 133.000km ook al erg snel:P. Is de eerste auto waar ik überhaupt een wiellager moet vervangen bij de focus I nooit eentje hoeven vervangen.
     
  6. ik heb ze bij eeen focus 2 nog niet vervangen maar wel van de mondeo ook deze zijn zeer duur.op ebay.de vind je ze voor de focus 2 voor 114.50 dit is dus zeer voordelig
     
  7. het is niet allen ford waar je complete nafen voor moet bestellen opel seat vw zo heb je nog veel meer merken die dat hebben.
     
  8. Had hier even eerder gepost, ik heb nog wel een stuk of wat nieuwe liggen, voor focusclubleden voor 100 euro. 100% Orginele Ford onderdelen.
     
  9. Gisteren heb ik de oude wielnaaf even open gemaakt om te kijken of de lagers die er in zitten los te vervangen zijn. dit is dus niet het geval. De as van de naaf zit vast geklonken. Je krijgt dit dus niet uit elkaar zonder de boel te slopen. Ik had het idee om de oude naaf te reviseren en als reserve te houden. Helaas gaat dit dus niet.
     
  10. Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb dan wel schijven achter maar de hele naaf moest vervangen worden. Kosten van de naaf was 175,- ex montage. (had nog meer dingen die moesten gebeuren) Maar pas bij een km stand van 230.000
    Ik zie bij Jul al bij 70.000 das wel verdomd snel moet ik zeggen, net als 133.000
    Ben blij dat die van mij wat langer is meegegaan
     
  11. Doen jullie trouwens ook monteren??
    Stiens ligt namelijk zowat om de hoek ;)
     
  12. Hehoi Dark Angel,

    Zeker doen we ook reparaties, maar we zitten momenteel met een klantenstop qua reparaties, vanwege t vele werk.
     
  13. Zozo, dat hoor je niet vaak, klanten weigeren omdat je teveel werk hebt.
     
  14. Is een weloverwogen keuze, we willen graag dat onze vaste klanten (en natuurlijk hun auto's) de aandacht en tijd krijgen die ze verdienen, en geen wekenlange wachttijden, vandaar.
     
  15. Hoe kom je er achter welk wiellager kapot is. Sinds een paar maanden maakt mijn Focus II lawaai achter. Het is net of je in een opstijgend vliegtuig zit. Als ik de auto opkrik hoor ik aan beide kanten geluid. Maar dat zijn meer de remblokken tegen de schijf. Zijn de lager zelf makkelijk te vervangen met een complete set? Waar kan ik een set het goedkoopste kopen?
     
  16. Check eerst goed of het inderdaad het lager is, kan ook komen door de banden.
     
  17. Hoe kan ik de lagers controleren? De banden zitten er nu zo'n 5000 KM onder. Waren aldoor heel stil (conti Supercontact2). Wat zou een reden kunnen zijn dat de banden lawaai maken?
     
  18. Ik heb (2,5 jaar geleden) een proefrit gemaakt met een :focus2: met versleten wiellager. Die is bij een dealer op de brug geweest en daar kwamen we daar achter. Het klonk als je m rond draait als de remschijven maar met eenn zwaar geluid erbij.
     
  19. Ik heb een Focus 2 Fase 1 wagon, ruim 5 jaar oud, 90k op de teller. Sinds een poosje hoor ik een vreemd zoemend geluid in flauwe bochten, alleen als ik gas geef (dus onder belasting). Tja, hoe schrijf je dat op, een soort van "woesj woesj woesj" geluid.
    Mijn garage geeft aan dat mijn wiellager rechtsvoor de geest begint te geven. Nog niet ernstig, maar hij moet op termijn wel worden vervangen. Omdat het gewoesj me behoorlijk irriteert, vrees ik dat die termijn wel eens erg kort kon worden...
    Om me vast een beetje voor te kunnen bereiden, heb ik gevraagd wat zo'n grapje gaat kosten. Als ze uitgaan van 3 uur werk (maximaal) dan komen ze all-in uit op zo'n 330 euro. Ik vertrouw mijn garage volkomen, daar gaat het absoluut niet om, maar is dit echt normaal voor een wiellager voor of maken ze een vergissing?
     
  20. Volgends de ford adviesprijzen 325 euro....
     

Deel Deze Pagina