ontluchting koelsysteem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marcofocus, 29 dec 2010.

  1. Heb trouwens ook ergens een artikel gelezen dat het ontluchten van mijn focus heel erg lastig gaat.

    dat je de auto zo schuin mogelijk moet zetten en dan de motor 4000 rpm moet laten draaien.

    klopt dit?
     
  2. Welke maakt niet uit, de manier waarop ze werken is hetzelfde.
    Het gaat er alleen om dat het gaatje of het uitsteeksel (zoals in jou geval) gemonteerd is op het hoogste punt.

    Heb je al ver gereden met de auto ? Als er echt lucht in zit moet hij dit er echt wel uit laten komen.

    ( Het is niet mijn hand, foto heb ik geleend van Google)


    Gr. Dennis
     
  3. Daar heb ik niet op gelet om eerlijk te zijn.

    zou dit het zijn denk je?
     
  4. En heb nu ongeveer 400 km gereden
     
  5. #25 Dennism, 1 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2011
    Voordat je de termostaat er weer uit haalt zou ik eerst even kijken of de kachelklep goed bedient word, klep zit als ik het goed heb aan de linker zijde in de voetenruimte van de bijrijder. draai aan de temp knop en kijk op er iets beweegt.

    Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nog lucht in je koelsysteem zit na 400 km. Ik neem aan dat de temperatuurmeter gewoon normaal aangeeft ?

    Gr. Dennis
     
  6. Ik ga morgen weer even klussen thnx voor de info
     

Deel Deze Pagina