1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ventilatie om condens te voorkomen

Discussie in 'Interieur' gestart door hawky007, 5 dec 2010.

  1. Is er iemand met verstand van zaken, die 'weet' hoe het ventilatiesysteem bij de fordfocus functioneerd?
    Dus: invoerkanalen/ ventilator(s)/ verwarming en airco e.d./ en last but not least!: de luchtAFVOER?

    ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden dat de luchtafvoer ( klep/mechanisme?) 'ergens' (achter-onder?)in de focus niet goed/ slecht is / of functioneerd of snel verstopt of defect raakt.
     
  2. Focus 1 of 2? Zou in ieder geval even interieur filter controleren

    Zit bij focus 1 onder de plaat bij de voorruit rechts ( paravent of hoe je het ook schrijft :p )

    Bij focus 2 achter het kapje naast het gaspedaal
     
  3. Je kan de flapjes checken achter de achterbumper aan de zijkant van je auto. Ventilator op de voorruit, op maximaal blazen. Deuren dicht en achter dat auto voelen of je luchtuitstroom voelt. Dan is de ventilatie OK.
     
  4. Wat moet ik me bij die flapjes voorstellen?
     
  5. Haha ja leg dat maar eens uit.
    maar achter je achterwielen zit aan beide kanden een roostertje met daaraan rubberen flapjes. Deze zorgen er voor dat de lucht maar één kant op kan.

    Ik denk zelfs dat je wanneer je auto goed warm gereden hebt, met de kachel flink aan.
    Je aan bumper moet kunnen voelen dat deze daar plaatselijk warmer is (door de warme luchtstroom daar achter) dan aan de achterkant van de auto.

    Greetz
     
  6. rubber flapjes checken

    Bedankt, heb ik gedaan. Met de bagagevloermat opzijgeschoven, komt er meer lucht uit. Zal dus eens kijken of dit het overtollige vocht zal doen verdwijnen.
    ( late reactie, maar zat een poosje in het buitenland)
    nogmaals bedankt.
    gr, Erwin
     
  7. Wat ook goed helpt is goed heet opstoken in de auto met de ventilatie op
    stand ruit en voeten, je stapt nu met natte voeten in de auto, dit trekt in de
    vloer, die moet ook drogen, daarna / tijdens het raam op een kiertje zetten,
    dit werkt 100%, heb het laatst ook in de bedrijfswaegn gehad, sinds ik dit
    truukje doe, geen condens meer 's ochtends vroeg;)
     
  8. Ik doe het trukje zoals Dexter bescheef nu ook al een paar weken en het werkt erg goed. Alleen zet ik de raam op een kier als ik er zeker van ben dat het niet gaat regenen. En omdat ik een cc heb gebruik ik de ventilatorstand ipv. de auto. Je moet wel een snellere luchtstoming hebben voor het afvoeren van de vochtigelucht.

    De raam openzeten dat doen wij eigenlijk al heellang bij onze vrachtwagen als ik en mijn collega deze stil zetten. Zowel in de winter als in de zomer, kunnen de geurtjes er lekker uit. En het is goed voor het drogen van de binnenkant van je wagen.
     
  9. Goede tip dexter. Ga het proberen.
    Had vanmorgen aan de binnenkant zulke erge condens dat de druppels er af liepen.
    Er aan zitten met de vingers is in mijn fofo verboden, dus voorruit verwarming met airco aan en 5 minuten wachten. Maar rij liever gelijk weg ipv de accu en de dynamo te belasten.
     
  10. Iedereen wil die ramen zo snel mogenlijk droog hebben, dat gaat bij de meeste
    auto's best flot, maar totdat je ooit je vloerbedekking eruit haalt, dan pas
    weet je hoeveel of hoe dik je vloer werkelijk is.....ik vond het goed schrikken
    wat voor lagen en schuim er allemaal wel niet ligt.
    Ook zie je dan met regelmaat wat langdurige vocht met je vloer doet, in kindertaal:
    jakkiebah:mrgreen:
     
  11. Na een hele poos rijden met de bagagebak vloerbedekking 'opzij' is de auto nu altijd kurkdroog.
     

Deel Deze Pagina