Aangeboden diensten

Discussie in 'Clublogistiek' gestart door B@Zzz..., 6 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik meende dat er ook een rode bij moest zitten. in ieder geval moet ik idd volgens het boekje ook 2 werkende sleutels hebben. Het boekje spreekt over "2 hoofd sleutels" vandaar dat ik dacht dat er een rode bij hoort te zitten. De vraag nu is, hoe kan het gebeuren dat de pats in eens niet meer werkt op de sleutel? Als het defect is, zal ik echt een andere moeten. Anders laat ik hem straks voor 40,- inleren en blijkt dat ik toch een nieuwe moet..
     
  2. Wanneer er een transponder sleutel "opeens" niet meer herkend wordt door het PATS systeem wordt dit in de meeste gevallen veroorzaakt door een defecte PATS chip. Bij de focus 1 worden de PATS sleutels in de PCM geprogrammeerd. Wanneer hier iets mis mee zou zijn wordt er geen enkele sleutel meer herkend.

    In feite is het niet nodig om hiervoor een complete nieuwe sleutel aan te schaffen. Je kan er ook voor kiezen om een gebruikt afstandbediening deel aan te schaffen en deze vervolgens te laten programmeren. Eventueel is het zelfs mogelijk om bij je huidige sleutel de PATS chip te vervangen en daarna de sleutel te laten programmeren. Bij de focus 1 afstandbediening sleutel is de PATS chip een glazen buisje dat in het afstandbediening deel is geschoven en eenvoudig te verwijderen is.
     
  3. #203 focusgebruiker, 25 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2014
    ik heb reeds zo'n nieuwe afstandsbediening. Dus dan is dat de rede waarom de pats niet meer werkt op die sleutel? ik heb zelf die afstandsbediening geprogrammeerd, waarna de sleutel dus niet meer de auto wilde starten. Maar.... de deuren gingen wel open. :schater:
     
  4. De afstandbediening en het PATS systeem zijn ook 2 totaal verschillende systemen. Bij een nieuwe sleutel moeten beide ook afzonderlijk worden geprogrammeerd. De procedures hiervoor zijn dus ook verschillend.

    Beide procedures staan in het instructieboekje beschreven. Bij de focus 1 is het nog mogelijk om zelf extra sleutels toe te voegen mits er 2 reeds geprogrammeerde sleutels aanwezig zijn. Als dit niet het geval is moet de extra sleutel softwarematig ingeleerd worden met een hiervoor geschikt diagnose systeem.
     
  5. Ja precies. En als dan blijkt dat het PATS toch defect is, moet ik alsnog een nieuwe. Dan ben ik eerst 40,- kwijt voor het inleren wat vervolgens niet lukt om daarna 175,- euro uit te geven. Kan beter gelijk een nieuwe laten maken denk ik.
     
  6. Wie kan nieuwe xenon lampen plaatsen in mijn Focus, de lampen heb ik al.
    Betreft een Focus 2 fase 2.

    Ik woon zelf in Almere.
     
  7. [MENTION=1749]Marcel_ST[/MENTION] Ja hoor, geen probleem. Stuur maar een PM
     
  8. #208 Daan1902, 27 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2014
    Mijn Focus 1 uit 2000, 2.0 16v Zetec is binnen nu en 2000 kilometer toe aan een nieuwe distributieriem+spanrol+waterpomp (vorige keer bij ±78000km, staat nu bijna 150000 op de klok). Ik ben niet compleet onhandig, maar ik durf hier niet aan, gewoon omdat ik het nog nooit gedaan heb.

    Iemand die dit kan doen? Natuurlijk niet voor niets... Aangezien ik student ben, hoop ik wel iets goedkoper uit te zijn dan bij de garage (die rekent ergens rond de 50/60 eu per uur en de hoofdprijs voor de onderdelen). Omgeving Utrecht, al is een half uurtje rijden niet erg.
     
  9. Vraag [MENTION=7013]nickysmeding[/MENTION] of hij staat heeft binnenkort
     
  10. nope, geen distributieriemen voor mij
     
  11. nicky
    doe jij wel vering plaatsen / verwisselen
     

  12. die van mij zit er nog steeds op :thumbs:
     
  13. Iemand anders wel distributieriemen?
     
  14. Ik doe wel D-riemen , maar niet bepaald omgeving Utrecht (Zwolle)
     
  15. Ik doe ook riemen. Omgeving Dordrecht.
     
  16. Iemand nog zin en tijd om even te helpen met het vervangen van een veerpootlager (of 2)?
     
  17. Iemand in het oosten die tijd heeft om een sportskat te plaatsen (eventueel tegen een vergoeding)?
     
  18. Ik zoek iemand die de fusiekogelhoezen L+R voor en de draagarmrubbers/ draagarmen L+R achter kan vervangen bij een Focus ST170, en naderhand uitlijnen. In het oosten van het land. Uiteraard tegen vergoeding.
     
  19. Is er iemand die mijn focus 1.6 tdci eens kan uitlezen.
    Heb het probleem dat bij optrekken motor afslaat, contact even uit en weer aan en dan draait hij weer. Als ik maar rustig optrek gaat het goed. Omgeving Purmerend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina