1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Chippen van 109pk naar 136pk in 2 min. voor 129 Euri - verdacht

Discussie in 'Performance' gestart door AndyG, 14 jul 2010.

  1. Tja, wat moet ik daar nu van zeggen, ik doe een poging:

    Kijk naar de website en je weet genoeg ;)

    Ik weet het de bekende tuning site zijn ook druk, maar deze site schreeuw om aandacht, meestal geen goed teken.

    De prestaties van je FoFo verbeteren vraagt om een investering, soms een aderlating ik weet het, maar doe een investering in de toekomst kies voor oplossingen welke zich bewezen hebben, Bluefin, Dreamscience of Code Red om er maar een paar te noemen.

    Kortom niet doen, vallen de andere oplossingen buiten budget doe jezelf een plezier en blijf standaard rijden, grote kans dat je nog heel veel jaren lol hebt van je FoFo :)
     
  2. Code Red en zich bewezen??? Negatief zeker :mrgreen:
     
  3. Zeker, o.a. Wolf behaald daar hele goede resultaten mee en ook bij onze Engelse collega's zijn goede recensies te lezen van Code Red gebruikers ;)
     
  4. Kan mij de code red ST van EFE en de Nordschleife nog herinneren...
    Dat was geen topper zeg maar. *zachtjes uigedrukt*
     
  5. Ik weet idd welke je bedoeld Mark, maar de ene Dreamscience of Bluefin :st: is ook niet de andere :D
     
  6. Zéér verdacht...

    Als ik zo op de site het een en ander bekijk en lees, dan ziet het er uit als een apparaatje dat tussen de computer en overige 'motor-electronica' gehangen wordt. Géén nieuwe software of chip in je computer dus.

    Dit lijkt meer op het wijzigen van de signalen die van en naar je computer gaan. Dit kan werken. Voor de VW TDI'tjes weet ik dat je een dergelijk apparaat kan bouwen voor enkele euro's. Ja je wint wat vermogen, het is alleen niet erg goed voor je motor.

    Er is op het internet denk ik genoeg informatie te vinden over het verschil tussen 'echte' chiptuning en een zogenaamde powerbox. Dit ding lijkt op de laatstgenoemde.
     
  7. Niks verdachts aan, het staat duidelijk genoeg op de site, dit is gewoon een tunningsbox
    anders word het ook niet geleverd met 6 trekbandjes:mrgreen:
    Dus je turbodruk blijft gelijk, het enige wat verdoezeld word is je brandstofdruk
    die sensor die het meet word doormiddel van een weerstand (PTC/NTC)
    een paar tiende bar verlaagd, daardoor denkt de ECU dat de druk te laag is
    en gaat deze weer verhogen, uit ervaring kan ik je melden dat je niet zuiniger
    gaat rijden, maar er is wel een merkbaar verschil.
    Momenteel zit er zo'n box in mijn Caddy, en ik heb er echt vermogen en koppel
    bij gekregen, maar ook een rare hik bij 1800 tpm, gelukkig merk je dit alleen
    als je precies op dat toerental rijd op de cruisecontrol, in de praktijk is dat
    voor mij zo'n 3x in de maand...dus mee te leven:schater:

    Overigens heb ik er de helft voor betaald.....
     
  8. Die "tuningbox" bevat waarschijnlijk niks meer dan een paar weerstanden.
    Om de brandstofdruk en misschien de brandstoftemperatuur te neppen bijvoorbeeld.

    Of zelfs de turbodruk waardoor de beveiligingen te laat ingrijpen als de turbodruk te hoog oploopt.

    En die turbo heeft dacht ik al niet de beste reputatie op de 1.6TDCI.
     
  9. die zooi hoef ik niet in mijn diesel!!! ben al sparende voor een mooi bluefin chippie:)

    dat heeft zich tenminste bewezen en hoor je niets, maar dan ook helemaal niets negatiefs over;)

    nouja..... negatiefs..... zolang het niet bluefin vs. dreamscience is:mrgreen:
     
  10. Eigenlijk is het afwachten tot iemand zo'n ding open maakt en we weten of er idd alleen maar een weerstandje in zit of dat het toch iets meer is.
     
  11. Bij mij zit er een regelbare weerstand in, dus kan ik hem nog iets verder
    opvoeren of zelfs terug voeren, max. 15 pk, staat nu standaard op 85%.
    Wat de waarde van die weerstand is heb ik niet gemeten, weet alleen dat hij
    in het geval van VW de brandstofdruksensor beinvloed, of het een ptc of ntc
    is heb ik ook niet gemeten, met 3 min. zat hij er tussen, dus vond het wel best zo;)
     
  12. De problemen met de 1.6 TDCI turbo slagen niet op meer of minder druk, maar eerder met de olietoevoerleiding naar deze.
    deze verstropt dikwijls (ziftjes) met de bekende nefaste gevolgen.
    de turbo zelf is wel redelijk "bullit" proof;
    verder ben ik in het geheel géén voorstander van een tuningbox.

    greetz

    BIG charlie
     
  13. hoe krijg je die olietoevoerleiding dan schoon? Iets wat je zelf kan doen?
     
  14. Het is niet eens zozeer de leiding maar de zeefjes in de oliepomp, olie toevoerleiding. Deze zou je natuurlijk kunnen schoonmaken.
     
  15. Had ooit eens een tuningbox geprobeerd voor een paar uur.
    Deze moest aangesloten worden aan de turbodruksensor.
     

Deel Deze Pagina