motorvermogen mist

Discussie in 'Performance' gestart door pplanting82, 8 jul 2010.

  1. Dus met andere woorden;

    Lekker hoog in de toeren blijven rijden dus.
     
  2. Yep, test het maar eens uit (mits je motor optimaal presteerd), trek maar eens
    door naar bv 6000 tpm, rond de 4000 tpm voel je gewoon dat hij begint te
    "leven" en als je dan doorschakeld bij hogere toeren, pakt hij dan ook lekkerder
    op, en loopt dan ook in theorie wat zuiniger.
     
  3. Nooit gedacht dat ik als een "oude löl" zou rijden haha ik ga meer toeren maken!
     
  4. Dat ligt niet bewust aan je zelf, maar je word helemaal gek gemaakt met
    "het nieuwe rijden", vroeger hadden de blokken veel minder last van vervuiling,
    nu worden de blokken lang niet goed warm om de vervuiling te verbranden,
    pas na 4 á 5 jaar komen ze nu met schonere brandstoffen...dus te laat.....
    Gewoon af en toe lekker door trekken kan absoluut geen kwaad:thumbs:
     
  5. Om het verhaal nog wat leuker te maken is het wellicht leuk om te vertellen dat ik een tijdje geleden een leenauto mee kreeg omdat mijn eigen auto een dagje bij de dealer stond voor een beurt. Dat was een 1.8 benzine.

    Die 1.8 heeft dus mooi 125pk. Ik kon dus een dag lang 25% extra vermogen voelen! Dat bleek een grote teleurstelling. Lekker stil, dat was hij wel. Maar Het koppel van de motor bleek 165nm. Dat is slechts 10% meer. De 25% extra paarden was er wel, maar dan moest je hem nog hoger in de toeren jagen. In de file werd het nog erger, daar wilde ik echt mijn 1.6je weer terug. Die kan ik tenminste gewoon in zijn 2 laten staan (ook bij optrekken vanuit stilstand).

    Kortom, dat 1.6 motortje vind ik helemaal zo gek nog niet :)
     
  6. Ik heb hiervoor in een Seat Leon 1.4TSI gereden. 125 paardjes maar een koppel van 200nm das pas bruut voor zo,n klein motortje :rock:

     
  7. vermogen mist; het verhaal heeft/krijgt een staart

    Naar aanleiding van de vorige post ben ik naar de garagebink geweest (=b.d. haas). De opmerkingen van hier even voorgelegd en hij is met de auto aan de slag gegaan. Hij gaf aan dat het brandstoffilter vuil was en heeft deze dan ook vervangen. het oude exemplaar opengeflext en uiteraard... het filter was nogal vies, de auto leek wél beter te rijden. Ten tijde van deze reparatie stond de vakantie naar kroatie = 2x1500km voor de deur.

    De dag vóór de vakantie (15:00) nog even op bezoek bij familie buiten de stad, over de snelweg en jawel, weer miste de motor vermogen. op de valreep wat garagebedrijven gebeld en gelukkig kon ik om half vijf nog terecht bij een garage. (Wijma te leeuwarden) auto uitgelezen en wat bleek; de LMM functioneerde niet 100%. Dus deze werd besteld. De volgende dag zou de LMM geleverd worden om 9:00.

    D-Day, "de vertrekdag" 's ochtends niet in de auto naar kroatie maar in de auto naar wijma om de nieuwe LMM te vervangen, een kleine klus, dus zo uitgevoerd. Een testritje door de garagist maar helaas..... nog steeds reed de de auto niet 100%.

    Ondertussen hadden een vriendelijke oom en tante (van de visit) hun paar jaar oude beierse auto te leen aangeboden om mee op vakantie te nemen. Hier hebben we gebruik van gemaakt.

    Zaterdag (gister) teruggekomen van vakantie en de geleende auto schoongemaakt en door de wasstraat gehaald om m vandaag spic en span terug te brengen.

    Bij aankomst; geen focus, hmzz.. eerst wat koetjes en kalfjes, toen de auto ter sprake kwam werden oom en tante toch wat nerveus. Ze wilden onze auto laten maken (=lief) en hadden de auto naar een garage gebracht. Tijdens een proefrit met de auto kregen ze motorpech. Bij nader onderzdoek bleek(en) de bout(en) van de spanrol van de de onlangs vervangen distributieriem losgetrild te zijn.

    Oh ja, de distributieriem was na het vervangen van koppelingsplaatjes ook voor B. de haas vervangen.

    Morgen maar eens naar "de haas" om te vragen hoe hij deze klus gaat klaren...
     
  8. Daar word je niet vrolijk van :nocheer:
    Wel :thumbs: van oom en tante.

    Succes morgen bij B. de Haas en ik ben benieuwd wat er uitkomt.
     
  9. En jij durft nog terug te gaan naar de befaamde B. de Haas???
    ik hoop wel voor je dat de schade mee gaat vallen....succes;)
     
  10. ik vind dat b de haas wél zijn brokken moet opruimen, maar in vervolg ga ik voor zo'n reparatie niet naar beun.....
     

Deel Deze Pagina