achterremmen blokkeren bij achteruitrijden

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ann, 5 jul 2010.

  1. #1 ann, 5 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2010
    sinds maanden zit mijn auto met het probleem dat regelmatig waarschijnlijk de remmen volledig vastzitten. Het probleem begon in de winter - na het starten van de motor zit de auto vast bij het proberen achteruit te rijden. Als je een paar keer probeert en blijft gas geven, hoor je een verschrikkelijk harde slag ("boenk") van metalen geluid achteraan waarna de auto kan vertrekken. Volgens de garage zijn dit de remmen die geblokkeerd staan. De achterremmen zijn trommelremmen. Het probleem verergert enorm als die een paar dagen stilstaat of bij koude.

    De remmen zijn al 2 maal nagekeken in de garage maar volgens hen zien zij er geen enkel probleem, waarna ze mij vrolijk weer onverrichterzake naar huis sturen. Zij willen er niets aan doen vermits ze niet weten wat ze zouden kunnen doen aan dit probleem ... dan maar niets.

    Bovendien is de wagen momenteel nog in garantie, en wil ik dat dit opgelost geraakt vooraleer de garantie verloopt. Normaal kan je dit toch niet noemen; bovendien vrees ik dat ik bij het forceren en de remmen uiteindelijk met een verschrikkelijke slag deblokkeren, telkens schade aan de remmen aanricht.

    Herkent iemand dit probleem ? Weet iemand wat hier kan aan gedaan worden ?
     
  2. Aangetekende brief versturen met ontvangst bevestiging. Zodat je ook buiten de garantie periode recht hebt op garantie bij deze klacht en reparatie kosten.

    Wil je het bond maken dan een advocaat er op zetten voor een was knip en scheer beurt.

    ik zeg altijd: indien ik het gevoel krijg dat ze me NAAIEN dan wil ik ook KUSSEN
     
  3. Ik denk dat de handrem blijft hangen. Probeer de auto is een week niet op de handrem te zetten, maar gewoon in de versnelling. Wel thuis vertellen, dat er niet dadelijk een familie lid de auto tegen een andere auto start.;) Verder inderdaad een aangetekende brief, of een brief met de constatering van het probleem dat niet wordt opgelost en die laten ondertekenen door een persoon bij de garage die daar toe bevoegd is. Je kan ook melden dat je de rem laat controleren door een derde, mocht die het probleem vinden moet de garage dit vergoeden.
     
  4. Is idd de handrem die blijft hangen , heb ik ook heel soms last van , alleen schiet ie bij mij wel meteen los zodra ik de koppeling op laat komen.
     
  5. enig idee hoe het zou komen waarom het normaalgezien enkel bij achteruitrijden problemen geeft, niet zo bij vooruit. Indien de handremkabel vastzit, zou ik dit in de 2 richtingen verwachten, niet ?
     
  6. Ik herken dit probleem ook, maar dan beide richtingen uit (Focus uit 2008). De problemen doen zich eigenlijk alleen maar voor in de winter of wanneer ik na een pittige regenbui de auto voor een tijdje parkeer (soms is een werkdag al voldoende). Overigens parkeer ik meestal met de handrem eraf.

    Mijn remmen zijn ook onderzocht en er is mij verzekerd dat het geen problemen oplevert voor je remmen. No worries dus, lijkt mij.
     
  7. nou, het is NIEt zoals het hoort, de auto heeft garantie, dus de garagist MOET het oplossen. En als ze niet weten wat ze moeten doen aan een probleem, dan moeten ze maar zorgen voor een cursus of bijscholing. Als het de handrem is, dan moetzen ze wellicht de kkabel vervangen. Hoe dan ook, ik zou geen genoegen nemen met hun instellening. Dus als ze zich op het satndpunt blijven stellen dat er niets aan de hand is, dan zou ik even meedelen dat je naar een (andere) fordgarage gaat en als ze het daar wel oplossen dat je hen de rekening geeft plus 10% voor de ellende.

    Sterkte en bijt van je af!
     
  8. Heb 1,5 maand geleden een klacht ingediend bij Ford Belgie - het enige wat ze kunnen doen op de klanten "service" is zorgen dat de garage contact opneemt met een expert ... maar ze lieten al weten dat het geen "algemeen gekend / vaak voorkomend" probleem is, m.a.w. het is niet in hun problemen-database gedocumenteerd ... en dat ze er dus waarschijnlijk niet veel zullen kunnen aan doen - de Ford klantenservice kan er zelfs niet voor zorgen dat er bijvoorbeeld extra garantie gegeven wordt, dit is zelf te regelen met de dealer die alles onmiddellijk weigert ...

    Na 1,5 maand is er verder nog geen nieuws, reeds enkele malen gevraagd om mij op te hoogte te houden, maar voorlopig nog geen expert te bespeuren ...

    povere, om niet te zeggen geen service noem ik dit; in ieder geval zal het een doorslaggevende rol spelen bij de keuze van een nieuwe wagen in de toekomst
     
  9. Ga gewoon zelf naar een ANWB oid in Belgiƫ, dit kost niet veel. Constateren ze een probleem, laat het opschrijven en ga er mee naar de dealer.
     
  10. Hier hetzelfde euvel, echter alleen na het wassen van de auto en bij achteruit wegrijden. Dan moet ik behoorlijk gas geven (achterkant auto komt omhoog) voordat de rem loslaat. Heeft bij mij te maken met het feit dat de auto op een aflopende weg staat. Tegen de tijd dat ik de handrem aantrek, rolt de auto heel lichtjes naar achter. Draai ik het trucje om, dus aan komen rijden en al rijdend de handrem aantrekken.. Dan is er niks aan de hand.

    Beetje lastig verhaal, maar kan het niet anders omschrijven.

    Succes,

    Robert
     
  11. en ben je al bij een dealer langsgegaan om na te vragen ?

    ik heb trouwens ook steeds erger dat als de auto op een wat helling en hem op de handrem zet, dat dan bij het in-en uitstappen van de wagen er een verschrikkelijk krakend geluid van de achterkant van de wagen komt

    steeds zegt de dealer simpelweg dat hij niks kan doen
     
  12. Ken het probleem van de nieuwe Fiesta. Parkeren op een heuvel met de handrem erop geeft in dit geval geen bonk, maar schokken bij het remmen. Keer de handrem goed aantrekken en het is weg, maar dat het niet zo hoort lijkt me logisch. Garage hier heeft de boel opnieuw gesmeerd en opgeruwd. Dit onder garantie
     

Deel Deze Pagina