1.8 TDCi Sedan, Word vervangen!!!!! Einde van een klein tijdperk.

Discussion in 'Mijn Focus' started by Dark Angel, Jun 24, 2010.

  1. Heb hier zelf niets van gemerkt dan...
    Mischien als ie eruit is dat we kunnen zien wat het euvel is
     
  2. Wellicht een beetje ver gezocht... maar euh... doet de tuning nog iets waar ie niet tegen kan?
     
  3. #1603 Dark Angel, Jun 18, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 18, 2013
    Dark Angel's Focus Sedan, F*CK zooi

    Lijkt mezelf een beetje stug, is maar 0,1 bar turbo druk bij gekomen ( van 0,9 naar 1 bar) terwijl de veiligheids marge op 1,3 bar ligt.

    Heb zelf ook het gevoel dat het aan de uitlaat kant zit, dit omdat ik eigenlijk ook geen echt vermogens verlies heb.
    Zal mischien een verkeerde gedachte zijn maar dat onderbuik gevoel heb ik.
     
  4. Ok nou ja je zal het wel horen, mooi *** is het wel.
     
  5. #1605 Dark Angel, Jun 19, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 19, 2013
    vandaag bij de dealer geweest met de hoop dat de Focus weer klaar zou zijn maar niets was minder waar :nocheer:
    Op het moment dat ik daar uit de leenauto stapte, kwam mijn eigen Focus net de garage uitrijden voor een proefrit, eenmaal terug gekomen zat er een blazend geluid in ipv een schel snerpend geluid (was ook echt een ander geluid als eerst), ditmaal kwam het niet meer uit de turbo zelf maar bij de aansluiting van de uitlaat naar de turbo.
    Dit sloot niet lekker op elkaar aan en ze konden het zo ook niet voor elkaar krijgen, de turbo moet er dus eerst weer af om alles te bekijken en passend te maken :nocheer:

    Goeie nieuws was wel, dat de nieuwe turbo er echt als nieuw uitzag volgens de monteurs.
    Hij was brandschoon van binnen.
    Das niet verkeerd voor eentje van de sloop :cheer:

    Maar omdat ik de C-max moest inleveren die ik mee had, heb ik nu een Fiesta diesel meegekregen als leen auto.
    Nu maar hopen dat ze de lekkage kunnen fixen en ik mijn eigen Focusje weer mag ophalen morgen.
     
  6. Weten ze al meer over de oude turbo?
     
  7. Heb hier zelf ook even naar gekeken maar aan de ingaande kant was wel wat beschadiging te zien op een paar schoepen maar ze waren niet krom ofzo.

    Aan de afgaande kant (uitlaat kant) was moeilijk te zien aangezien hier een bochtstuk voor zit.
    Er zat ook wel iets speling op de as maar dan moest je echt hard heen en weer bewegen en dan raakten de schoepjes indd de wand.

    ik wacht morgen af wat de eind conclusie gaat worden
     
  8. Freddy; mooi kleauten zo.
    Speling op het schoepje zit er altijd wel wat op.
    Op en neer is niet erg, heen en weer wel (in-uit zeg maar).
    Bedenk ook dat het asje van de turbo niet zo dik is en bij flink bewegen (met de vinger) ook kapot kan gaan.
     
  9. in-uit zat nihil speling op.
    De nieuwe turbo zit nu ingebouwd en het geluid wat er was is nu compleet weg, zal dus toch wel in de turbo hebben gezeten.
    Probleem is nu het blazende geluid, hiervoor hebben ze de rookmachine er weer opgehad en de lekkage is al gevonden.
    Dit moeten ze nu alleen nog oplossen, aangezien het al 17:00 uur was, gaan ze hier morgen mee verder.
     
  10. pfff, lekker weer dan... volgens mij had jij inmiddels al een 2de auto erbij kunnen kopen van alle kosten van de reparaties.
    Hopen dat de ellende je daarna bespaart blijft!
     
  11. Sterkte maar weer! Wat heeft de focus nu gedraaid qua kilomters ?
     
  12. 358.000km
     
  13. Gaat dus weer niet helemaal volgens de planning:( succes morgen.
     
  14. #1614 Dark Angel, Jun 20, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2013
    Vandaag telefoontje van de dealer gehad, de nieuwe turbo zou volgens de magazijn medewerker ook niet goed zijn, het geblaas zou uit de turbo komen :loco:
    Na een kleine discussie de hoofd monteur maar aan de lijn gekregen en deze wist uit te leggen wat nu echt precies het probleem was van de nieuwe turbo.

    Hij lekte uitlaatgassen tussen de pakking door die tussen de 2 helften van de turbo zit.
    Dit hebben ze weten te repareren na wat overleg omdat de turbo niet door hun was geleverd en ze eigenlijk vonden dat hij terug moest naar de sloop waar ie vandaan kwam.
    Echter omdat de turbo in dermate nieuwstaat was en dat ie door het lange liggen op de plak bij de sloop waarschijnlijk wat is gaan werken nu, hebben ze besloten de turbo zelf te repareren.
    Dit is dus ook gebeurd en de turbo doet weer wat ie moet doen, druk leveren en geen rare geluiden produceren :cheer:

    Omdat ze zeker wilden stellen dat nu het hele lucht inlaat tot uitlaat systeem in orde was, hebben ze alles goed gecontroleerd en kwamen tot de ontdekking dat er ook een scheurtje in de EGR koeler zat :cussing:

    Omdat deze nieuwe toch al even 379,- ex btw moest kosten, zouden ze kijken of ze hem konden repareren (lassen) maar kreeg ook het "verzoek" om mischien zelf eens in het rond te kijken voor een vervangend exemplaar (lees Klein Gunnewiek)
    Deze heb ik meteen maar gebeld en ze hadden nog eentje op de plank liggen die ze voor 75,- inclusief verzenden wel naar de garage wilden sturen :rock:
    Viel die schade toch nog een beetje mee (voor zover dat kon met alle uren nu al :nocheer:)

    maar goed, als het goed is komt dit onderdeel morgen bij de dealer aan en kan ik hem morgen weer ophalen.
    Mits er ondertussen niet nog meer kapot gaat, inmiddels verbaas ik mij niet meer, ik verwonder mij slechts nog.

    Nu kun je zeggen, waarom nog zoveel geld in de auto steken........ simpel, de motor heeft 360.000km gelopen dus inruilen heeft nu geen nut meer, moet ik gewoon veel te veel bijleggen.
    plus, deze Focus is nu precies hoe ik hem hebben wil en kan en wil er gewoonweg nog geen afstand van doen.
     
  15. Kan me je situatie geheel voorstellen en zeker wat je er een :thumbs::thumbs::focus2: heb van gemaakt !!!!!!!
     
  16. Mooi dat de turbo gemaakt is en mazzel dat er nog voor een redelijke prijs een egr koeler te krijgen was.

    Als je :focus2: maar kan blijven rijden. Zoals deze is, is er werkelijk maar één van :cool:
     
  17. man man wat een gezeur....hoop dat je dadelijk weer lekker kan tuffen, Niet wegdoen hoor vind het een dikke focus!! :)
     
  18. sjieke diesel ;)
     
  19. Mocht het ooit gebeuren dat de motor stopt kan er altijd nog een ander blok in.
    Veel te mooie auto.
     
  20. Dat laatste is ook zijn plan ;) Zonde Freddie hopen dat ie weer rijdt vandaag en dat je hem mee kan nemen.
     

Share This Page