1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS2 413pk van Twan

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door twan, 4 mrt 2010.

  1. Hmmmm niet overal zijn camera`s bij he...
    Tal van mogelijkheden om een wagen "af te raggen" zonder dat het er illegaal aan toe gaat. Alleen al met een koude motor plankgas wegknallen is al een voorbeeld.
     
  2. Vette bak !!

    Welke wagen rijdt nu het beste??

    Want ik kan mij voorstellen dat 400pk met 4x4 gemakkelijker op de baan wordt gezet?

    De rs misschien speelser ;) ?
     
  3. Wat een geweldige wagen zeg. En ook echt de goede kleur!!!
     
  4. Heeeeeeeeerlijk gruwelijke bak!
     
  5. Goeden middag heren,

    De streetgasm2000 challenge is super verlopen zonder problemen.
    Tot we de grens over gingen in duitsland en ik dacht he nu kan ik keer de rs echt de sporen geven.

    Dus rijd weg bij grens overgang en trek op en ineens houd de rs in en begint te knallen..?????
    Dus nog keer gedaan... zie ik mijn turbo druk meter vol in rood gaan (1,8 bar)
    Normaal 1,6...
    Heel de week ervoor geen enkel probleem...
    Dus heb de slangen thuis gecontroleerd en de boost solenoid (oude van simon) ff gemonteerd maar nog steeds het probleem...
    Ook de forge recirculation valve gecontroleerd... ook goed.
    dan moet het de waste gate zijn die niet werkt.. slang los gehaald en beetje druk erop gezet... werkt wel... raar
    Ook geen fout meldingen...
    Als ik met beleid gas geef tot 1,6 bar geen enkel probleem alleen bij volgas geven ...
    Weet iemand wat dit kan zijn...
    miss toch de solinoid??? en hoe zit het met de fout melding... geeft die het wel of niet aan???
     
  6. Misschien gek maar zou het de MAF sensor kunnen zijn?
     
  7. Maf sensor, bougies zou ook zomaar kunnen.
     
  8. ron, hij loopt mooi rond.... maar zou kunnen dan hij ze uitblaast...
    Maar dan is nog het rare waarom nu ineens extreem veel turbo druk???
     
  9. Twan mooie auto,

    dat zwarte dak doet hem egt goed.!

    Solonoide zou het probleem best is kunnen veroorzaken.
     
  10. Zoals boven al gezegd word, solenoid - bougies - MAF.

    Maar je kan ook eens kijken naar het slangetje wat op de re-circ is aangesloten of dit niet gescheurd is of misschien zelfs los hangt.
    Kijk ook even het darmpje wat in de soundcomposer zit even na. Die geeft ook een soortgelijk probleem.

    Mocht die bij jou stuk zijn, dan de hele soundcomposer verwijderen en de slang afdoppen. Jij hebt die soundcomposer toch niet meer nodig, je hebt genoeg "natuurlijke" geluiden.:rock:
     
  11. Controleer inderdaad goed de soundsymposer én de turbodarm naar deze symoser.

    Bij de fordclub.be zijn er 3 of 4 met defecte symposer op de RS.
    Zij hadden geen foutcode.

    Geen defecte darm .

    Jurgen en ik hadden een defect turbo slangetje met foutcode p0101
    Onze symposer was wel ok
     
  12. Die sound symposer heb ik meteen verwijderd en dumpvalve gemonteerd...
    maar zou hij daar lekken dan zou ik druk verliesen en niet meer druk hebben...
    Waarom vliegt de wijzer de meter uit???? raar..
    Slangen zijn goed.... en wastgate werkt gewoon... lijkt wel dat die niet word aangestuurd door de solinoid.... die is daar voor...
    Dus die lijkt me ook kapot... helaas
     
  13. Heb je de vraag ook al bij Verhoeven neergelegd?
    Zij kennen je auto inmiddels vrij aardig en kunnen wellicht een indicatie geven waar je moet kijken.
     
  14. zijn er storingscodes?
    het gedrag lijkt op incorrect (of niet) aansturen van de boost solenoid.

    Of misschien een slangetje gescheurd rond de turbo/solenoid. (denk ook aan Marter schade)
     
  15. Vraag idd bij verhoeven neergelegd en die zegt ook duidelijk wastegate verhaal.. dat de druk zo hoog gaat ineens... dus die wordt niet aan gestuurd..
    Slang lek of solinoid...
    slangen gecontroleerd met vacuuum en druk maar oke..
    Dus toch solinoid of.... de aan sturing daar van maar wie en wat regelt dat?????
     
  16. Focus RS2 413pk van Twan (probleem p 47)

    Het zou kunnen dat de aansluiting van het slangetje naar de solenoid op de turbo dicht zit/ vies is waardoor de solenoid de druk niet waarneemt en dus de wastegate niet aanstuurt waardoor de druk te hoog opbouwd.

    Dit komt echter wel volledig uit mijn logische redenatie, dus weet niet of het klopt.

    Succes ermee in ieder geval!
     
  17. Probleem zat na 2 uur zoeken in het brandstof systeem volgens verhoeven..
    Hmmm raar denken jullie... idd dat vond ik ook... waarom schiet die druk dan ineens in het rood.

    Nou... doordat de motor bovenin bij turbo druk te weinig benzine krijgt loopt ie even arm... dus de temp loopt zo giga op ineens waar door je uitzetting krijgt en de druk in het syteem omhoog schiet... dus een vertekent beeld idd...

    Het probleem wat dat bij de nieuwe zwaardere benz pomp 3 afdicht ringen zitten...
    Deze pomp was paar mm naar beneden geschoven waardoor de rubber ringen lekte... dus niet de volledige branstof naar de injectors perste maar weer langs de rubbers de tank in....
    Tja krijg dat maar eens bedacht..
    pomp eruit gehaald rubbers goed gemonteers en pomp beter gemonteerd... en liep weer als de brandweer...
    En verbruik op circuit assen was 1 op 6,7 en op de snelweg rustig naar huis 100-120 1 op 14,7.... yeahhhhhhh ecotuning bij verhoeven dus haha
     
  18. :thumbs:

    Mooi dat het probleem verholpen is.
     
  19. Fijn dat het verholpen is, maar ben je niet bang voor interne motorschade?
     
  20. Mooi dat je het gevonden hebt.

    Waarom had je geen storingsmelding over een te lage brandstofdruk?
     

Deel Deze Pagina