Dubbel Massa vliegwiel

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Black_Duval, 14 jun 2010.

  1. Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum..

    Ik ben van plan om een focus Duval te kopen 1.8 tdci 100 pk

    73300 km van 2004 maar nu blijkt hij een raar geluid te kopen bij de testrit
    Ik heb maar bang dat dit het dubbel massa vliegwiel is..

    Weet iemand op hoeveel dit komt om te vervangen, of dat dit mss niet zo is ?

    Alvast bedankt
     
  2. Ruim 73000 is wel erg snel voor een dubbelmassavliegwiesl. Twee ton schijnt nornmaal te zijn. Een kapot vliegwiel heerken je aan een ratelend geluid en aan tikken/trillen in het koppelingspedaal. http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=9595&highlight=valeo voor mijn ervaringen.
    Reken maar op ruim duizend euro bij een garage.
     
  3. Ik ga morgen er nog eens een testrit bij doen.
    Ik hoop dan dat ik deze symptonen niet opmerk..

    Bedankt !
     
  4. Die van mij ratelde al bij 98.000.
    Even iemand met kennis van zaken naar laten luisteren!
    Desnoods rijd je met de proefrit naar een dealer?!
     
  5. De vraagprijs is 7500 €.

    Ik ga een testrit doen & alles doen zoals vermeld of andere site.
    Ik ga vragen om de kostprijs van het nieuwe vliegwiel van de vraagprijs af te trekken..


    Groeten
     
  6. Hallo,

    Ik voelde nooit het trillen in mijn koppelingspedaal toen ik hem starte of met hem reed.

    Ik voelde enkel het trillen in mijn koppelingspedaal wanneer ik terug bij hem aankwam en de auto wou stilleggen. Hierna hoorde ik ook geen geratel !

    Groeten
     
  7. Het lijkt mij dan niet een vliegwielprobleem te zijn.
    Let wel! Ik zeg: LIJKT MIJ; dit is dus geen zekerheid.
    Ter illustratie: Toen mijn vliegwiel kapot was dachten mijn neefjes (boerenzoons) een tractor te horen op het moment dat de focus stationair stond te draaien.
     
  8. Hoi,

    Mja het is dan maar een gokje die er wel wil op wagen.
    Ik zet er foto's op vanf het moment hij hier staat..
    Groeten
     
  9. hoe je hem het beste kunt horen is motor uitzetten en direct op contact zetten
    toerental zakt hierdoor naar 250rpm en zal dan ook direct weer aanslaan
    dan kun je hem horen

    ik heb bij peugeot wel vaker gezien dat ze er aan komen maar gerust 20 tot 40.000km rijden
    ergste geval is de verbinding weg is tussen de twee delen van vliegwiel en hierdoor geen aandrijving meer mogelijk is.
    hiernaast kun je met optrekken hem soms horen piepen

    als je 2000rpm maakt en trekt op dan zul je heel lang niks voelen
    trek je op bij 750 dan heb je de kans

    2-massa vliegwiel is 500-600 ex btw heel vaak
    koppeling set is 250 meestal
    dan met manuren erbij ga je zeker boven/tegen de 1100 zitten
    ik weet dat er ook vervangingszet is van valeo
    dus vliegwiel (geen 2-massa vliegwiel) en koppelingset
    ofhet zoor deze wagen ook is weet ik niet

    kort gezegt als je weet dat het aan komt kun je zonder probleem nog een heel stuk onbezorgt rijden als je maar meer toeren draait
     
  10. Hii,,

    oke super! echt bedankt :)

    Ik ga hem vanavond kopen & volgende week staat hij bij me..
    zal er foto's van trekken want de wagen is momenteel nog volledig origineel in de duval versie.. Hij is wel prachtig onderhouden zowel vanbinnen als vanbuiten
    Kzou enkel er ledtubes willen insteken en een ledbaar in de voorlip...

    Groeten
     
  11. zoals jij het verteld, dus terug bij aankomst het pedaal trillen, zoals bij het stoplicht als je aan komt rijden, is bij mij precies hetzelfde, is een defect vliegwiel in beginfase..
     
  12. of druklager ;)
     

Deel Deze Pagina