vermogenverlies

Discussie in 'Performance' gestart door beer, 3 mei 2010.

  1. Even een vraag,

    Als ik 120kmh rij in de 5 en ik krijg een helling valt de snelheid terug tot 80kmh ongeveer je kunt gas geven tot je een ons weegt harder gaat hij echt niet.
    Nu weet ik ook dat je met 100pk je niet moet vergelijken met een auto van 150pk maar volgens mij klopt hier iets niet.
    Ik heb hier eigenlijk nooit last van gehad, het is iets van de laatste weken.
    Iemand een idee?

    alvast bedankt.

    gr Björn
     
  2. Wat is de onderhoudshistorie?
     
  3. En hoe steil is de helling?;) Maar neem aan een gewone, beschaafde nederlandse heuvel;)
     
  4. Ben met onze Focus I 1.6i 100pk gewoon Duitsland in geweest en heb daar
    op de snelweg ook 9% tot 12% tegen gekomen, dan houd hij in zijn 5e versnelling
    met enige moeite de 120km/h vast...dan fluit je dus echt langs de meeste
    die daar rijden, dus ja...er is bij jouw echt wat mis, nu alleen nog even vinden wat;)
     
  5. Het is inderdaad in Duitsland en gewoon op de autoweg die flink omhoog gaat. Auto is dealer onderhouden en op een gewone vlakke weg dan rijdt hij door tot 180kmh zonder enig probleem.
     
  6. Nog iemand een idee?
     
  7. Koppelplaat die begint te slippen of zo?
     

  8. Hey,

    je gaat nu toch niet vertellen dat je met zulk probleem al bijna een half jaar rondrijd hé???
    Ik raad je toch eens aan om effe een deskundige te contacteren om evt eens foutcodes uit te lezen, eens na te kijken wanneer laatst groot onderhoud is gebeurd en of dit wel allemaal echt gebeurd is, luchtfilter vervangen, benzinefilter vervangen, bougies?? indien een van deze filters erg vervuild is of je bougies in slechte staat zijn zou je best wel wat vermogenverlies kunnen hebben.

    gReetS
     
  9. Nee hoor geen half jaar mee rondgereden zonder iets te doen,
    inderdaad uit laten lezen maar geen foutmelding grote beurt is ook uitgevoerd, hier ben ik zelf bij geweest alles is vervangen filters, bougies enz.

    Ford dealer heeft geen probleem gevonden en weet het ook niet meer, maar volgens hun is het toch vrij normaal dat als je op vlakke weg 160km rijdt en het gaat omhoog voor langere tijd dat de auto terugvalt naar 90-100km per uur.

    Björn
     
  10. Met mijn vorige focus had ik hetzelfde hoor. Als je 130 reed, bergop, dan kon je op die snelheid doortuffen. Gaf je gas bij dan ging het heeeeel langzaam wat harder. Zodra je 120 reed, bergop, kon je idd gasgeven wat je wilde maar ging je niks harder, je zakte alleen maar terug naar de 80-90 km/u. Er werd mij geadviseerd om terug te schakelen omdat boven de 4000 toeren je vermogen pas tot z'n recht komt.

    Ik had het dus ook, zowel in Duitsland als in Frankrijk.
     
  11. Ik ga er dan maar vanuit dat dit vrij normaal is, veel last zal ik er niet van hebben in nederland zijn bijna geen echte heuvels en die paar keer per jaar op vakantie, wordt er maar een versnelling teruggeschakeld;)
     
  12. Of een kat. die dicht begint te slippen, dan krijg je ook vermogensproblemen,
    ik weet alleen niet of je dit kan uitlezen via de live-data of 4 gassen test.....;)
     
  13. Bij mij precies zo (en die is nog geen 2 jaar oud). Heb geen enkel probleem met bergen, zolang het toerental maar boven de 4000 blijft. In zijn 5 is dat dus 130 rijden. Onder die 4000 toeren levert het motortje gewoon te weinig vermogen.
     
  14. dit kan je meten met een drukmeter;) lambda sonde losdraaien, slang op de nippel, en die slang aan de millibar meter, zo meet je de uitlaatgastegendruk;)
     
  15. Een dichtslibbende kat kan het zeker niet zijn. Dan heb je er immers altijd last van. Zoals reeds gezegd; toeren blijven maken. Vinden ze fijn. shell trouwens ook ;).
     
  16. Is niet helemaal waar (of helemaal niet....;) )
    Zie het maar net als een dichtslibbende ader in de mens, zolang je maar rustig
    of normaal doet is er niets aan de hand, zodra je je gaat inspannen komen
    de klachten, geen kracht meer en futloos.....lijkt wel een auto:schater:
     
  17. Dé oplossing, koop een 2 liter :rock::mrgreen:
     
  18. Of bekijk de koppelcurve eens. In de bergen rijden is shell sponseren en de motor flink laten janken boven de 4000rpm.:rock: Anders weet ik het niet, zelf dezelfde motor en nog geen problemen gehad in bergen(Engeland):thumbs:
     
  19. Ik had er volgepakt met mijn 100pk FoFo1 wagon in Frankrijk echt geen last van hoor.
    12% helling had hij wat meer moeite, maar gewoon lekker met 130/140 de berg op hoor.
    Wel zaak om op tijd terug te schakelen en zorgen dat hij ergens rond de 4400 toeren blijft. Dan heb je het meeste koppel te pakken bij deze motor.

    Vind het wel apart dat als je 160 rijdt en de weg gaat omhoog dat hij dan terug zou vallen naar de 100. Zeker omdat je dan ruim onder de 4400 toeren zit.
     

Deel Deze Pagina