Trillen bij remmen

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by focuswagon2000, May 3, 2010.

  1. #1 focuswagon2000, May 3, 2010
    Last edited by a moderator: May 3, 2010
    Mijn :focus: trilt vaak bij stevig afremmen. Het vreemde is dat hij dit niet altijd doet. Het is ook niet het ABS gevoel wat je krijgt. Het trilt in het stuur en in het pedaal.
    Als je het stuur los laat loopt de auto ook ietwat scheef uit.
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
    Vreemde vind ik dat hij het niet altijd doet.

    Als voor de schijven en blokken vervangen zouden moeten worden, wat kost dit dan ongeveer? En kan ik dan beter naar de dealer gaan of een onafhankelijke garagist opzoeken? Welke blokken en schijven zijn het best voor deze auto (prijs/kwaliteit), die van Ford of bijvoorbeeld Brembo?
    Het gaat om een :focus: 1 Fase 1 Wagon 1.6 16V uit 2000.

    Ben ik nog bijna vergeten te vermelden dat als ik rustig rem en ik bijna stil sta de remmen voor ook piepen.
     
  2. Dat topic heb ik inderdaad al gelezen. Ik kan daaruit alleen niet goed opmaken wat nu bij mij het probleem zou kunnen zijn. Hij trilt namelijk niet altijd. Maar als hij het wel doet trilt het ook behoorlijk.
    Ik heb wel op kunnen maken dat ik beter bijvoorbeeld Brembo schijven en blokken kan nemen dan de originele Ford onderdelen. Denk niet dat de dealer de Brembo spullen eronder zou willen zetten? Waar kan ik dan het best heen gaan en wat kost dat ongeveer met Brembo spullen? Heb gezien dat bij de Ford dealer voor montage van originele blokken en schijven ik 289 euro kwijt ben.
     
  3. Als de auto scheef trekt bij het loslaten van het stuur, zou je haast denken dat je rem vast zit of gaat zitten...

    Voor schijven + blokken ben ik bij een goede locale garage zo'n 220 euro kwijt...
     
  4. Dank voor je reactie. Scheelt in ieder geval al behoorlijk met de dealer.
    En welk merk onderdelen heb je dan?

    Duidt het piepen op slijtage of kan dat ook wat anders zijn?
     
  5. Een rem piept als de blokken aan de randen een wat scherpe hoek hebben is me verteld. Zou dus slijtage kunnen zijn. Maar als je je blokken bekijkt kun je zelf ook wel een beetje een inschatting maken hoe ver je remmen versleten zijn, als je weet doe dik een nieuw blokje is natuurlijk.
    Mijn voorremmen zijn ook versleten geweest in combinatie met kromme schijven, toen trilde hij ook verschrikkelijk in het stuur. Behalve als ik wat minder hard remde.
     
  6. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je stuur niet per se altijd hoeft te trillen bij kromme schijven. Bij mij was het ook met name boven de 100 km p uur.

    Ik denk trouwens ook dat 220 euro een redelijke prijs is. Sterkte ermee!
     
  7. Thanks voor de info. Ik ga eens wat rondbellen wie een en ander voor een redelijk bedrag kan bekijken en eventueel vervangen.
    Het is heel apart. Hij trilt niet altijd en het is ook niet echt te zeggen dat hij het vanaf een bepaalde snelheid doet.
    Het piepen doet hij echt pas als je bijna stil staat.
     
  8. Controleer eerst of er geen spelling in de wiel ophaning zit, hier door gaat de boel ook trillen met remmen
     
  9. Hoe kan ik dat het best doen, speling controleren?
    Vorig jaar heeft hij nieuwe draagarmen gekregen en is hij na het vernieuwen van de banden uitgelijnd. Hiervoor trilde hij ook al licht. Volgens de garage kon het geen kwaad. Het wordt nu wel erger en ik begin me er aan te irriteren.
     
  10. op een brug. 4 koloms heeft pre, en daarna uit dev veren met wat bokken er onder,
     
  11. Ok, thanks! Ga het proberen.
     
  12. banden lepel er bij is ook ideaal, en aan het wiel op de hoofdgroeven vast houden, en dan aan trekken, dan voel je wel als er spelling in zit
     
  13. Ok, we gaan het proberen
     
  14. Ik heb vorige week de remschijven en blokken laten vervangen voor nieuwe Brembo schijven en TRW blokken. Het afgelopen weekend er zo'n 650 km mee gereden en het lijkt erop dat de oude schijven krom waren. Het trillen is vooralsnog weg. Bij het vervangen van de schijven en de blokken is alles grondig schoongemaakt.

    Hoop dat het weg blijft!
     
  15. Probeer noodstops in het begin te vermijden om je nieuwe schijven mooi recht te houden. Inremmen schijnt erg belangrijk te zijn.
     
  16. Doe mijn best....maar meestal ligt het niet aan mij als ik een noodstop moet maken :lol: Je weet nooit wat je tegen komt he?
     

Share This Page