Air deflector

Discussie in 'Performance' gestart door YBJ, 28 apr 2010.

  1. Ik heb adhv tips hier op het forum de air deflector op mijn focus uitgedremeld voor meer koele lucht.
    Maar nu zat ik het eens rustig te bekijken, maar het lijkt mij dat het standaard al open had moeten wezen. In de dichte variant vraag ik me af met gesloten motorkap hoe de motor goed lucht kan aanzuigen.
    Is dit mogelijk een foutje vanaf fabriek? Of is er een duidelijke reden voor om het dicht te laten?
     
  2. Excuus, moest bij Performance staan..
     
  3. [mod]maakt niet uit, topic verplaatst ;)[/mod]
     
  4. Heb deze modificatie weer ongedaan gemaakt. Merkte namelijk direct via de boordcomputer een hoger verbruik, +7%!

    Nu het gat weer dichtgemaakt en het verbruik is weer van 1 op 10,6 naar 1 op 11,4 geklommen... op lpg.
    Weer de oude waarde net als voor de modificatie! :D (op benzine is het verbruik nog 20% zuiniger.)

    Klonk leuk die modificatie, maar om bij het snelweg cruisen wat ik doe nu onnodig extra veel brandstof te verbruiken.. nee. Voor topvermogen zal het heus wel iets uitmaken die verse lucht, maar dat gebruik ik maar zelden.

    Meer mensen die dit is opgevallen?
     
  5. Heb dit nog niet geconstateerd. Ik rijd nu nog mijn eerste tank sinds de modificatie. Moet zeggen dat het verschil minimaal is (als er al een verschil is). Hoe heb jij het gat weer dichtgemaakt?
     

Deel Deze Pagina