2.5i 20V 225pk Rempedaal hard

Discussie in 'Performance' gestart door Ledo, 27 apr 2010.

  1. Mijn rempedaal is sinds gisteren voor/tijdens starten hard.
    Als de motor draait wordt het pedaal zacht.

    Inmiddels de auto 3x gestart na ca. 8u stilstand, steeds ditzelfde.
    Voorheen had ik dit nooit.

    Wat zou dit kunnen zijn? Ergens een lek, waardoor het systeem druk verliest?
     
  2. ja, een lek in een leiding, of de rembekrachtiger. Of een vastzittende/lekkende terugslagklep in de leiding van je inlaatbuis naar de rembekrachtiger
     
  3. Ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn Focus. Bij mij was de rempomp o.i.d. kapot.
     
  4. Bij ons is ie hard als ik em een paar keer heb ingetrapt.
    Wordt hij bij stilstand steeds harder, lijkt me logisch want de bekrachtiging werkt niet echt dan.
     
  5. hij is altijd hard..
    tot dat je de auto start dan moet die meteen zacht worden, bij mijn eigen ST trouwens nooit op gelet!
     
  6. Bij de meeste rem systemen wordt er druk vast gehouden om een keer soepel te kunnen remmen. Dit is bij mijn Ford ook zo 1.6 tdci. Je zou dus als je de auto in gaat 1x de rem makkelijke moeten kunnen intrappen en daarna wordt die steeds harder. Zou er sowieso maar naar laten kijken als het systeem lek is of de remcilinder kapot kan je rem toch opeens wegvallen.
     
  7. Volgens mij.... als de motor niet draait, werkt de rembekrachtiging niet, start de motor, dan gaat de rembekrachtiging werken (vacuum) en word het pedaal "zachter", ben niet anders gewend, is net als in mijn vorige auto's....
     
  8. Dit verschilt echt per merk en dus remsysteem! Bij GM producten voel je idd vaak de rem soepel naar onder gaan bij het starten bij ford niet. Daar kan je 1x zonder te starten soepel indrukken. Wat de reden hiervoor is weet ik niet. Maar ik zou mij kunnen voorstellen dat indien de motor afslaat als je 100 km/h rijdt het fijn is dat de druk voor 1 keer rempedaal indrukken behouden blijft.
    Ik weet niet of dat waar is maar dat lijkt mij zo:P. Heb dit al een keer met een Chevrolet van 2000 kg gehad, naar beneden rijdend op een stoplicht af, het kostte mij echt al mijn kracht om de auto tot stilstand te krijgen (niet prettig). Bij mij is een Ford nog nooit tijdens het rijden afgeslagen dus heb hier ook geen ervaring mee:lol:.
     
  9. We kunnen wel gaan discussiëren over hoe het wel/niet moet zijn bij welk merk dan ook, maar TS geeft in zijn eerste zin aan dat het SINDS GISTEREN is, dus ik neem aan dat er iets veranderd is, en dat hij dus wel weet hoe het "hoort" te zijn.

    Rempedaal hoort op het vacuumreservoir minimaal 1x na uitzetten motor nog bekrachtigt te worden, dit reservoir lekt dus langszaam leeg bij TS, en dus kan hij lekken op oa de terugslagklep in de slang, deze worden wel eens vet van carterdampen.. overigens kan het geen kwaad, mits het systeem goed werk zodra hij aanstaat.
     
  10. Ik ben vanochtend bij de dealer geweest.

    Conclusie:
    De auto remt normaal, dus kan op zich geen kwaad. Maar het hoort niet.

    Ik heb voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt.
    Dan persen ze het systeem af en verversen ze de remvloeistof.
     
  11. Bij mij was het trouwens niet de rempomp, maar hoofdremcilinder bedenk ik mij net. Mijn auto remde dus niet goed. Zo lang hij goed blijft remmen zou ik mij ook niet zoveel zorgen maken.
     
  12. Nadat ik afgelopen donderdag bij de dealer ben geweest is het probleem weg.

    Bij de dealer is een aantal keren 'hard' op het pedaal getrapt.
    Zou er vuil in de remvloeistof zitten waardoor een klep blijft hangen?

    Het lijkt mij verstandig om toch de vloeistof te laten verversen.
     
  13. Geen risico nemen, vervangen die handel ;)
     
  14. +1, erg fijn om te weten bij 240km/u dat je remmen het doen :P
     
  15. De remvloeistof is vervangen.
    Vooralsnog geen problemen meer.

    Hopen dat het wegblijft.

    Ik merk eerlijk gezegd ook geen verschil met remmen t.o.v. de 'oude' vloeistof.
     
  16. dat kan en is normaal
    dot4
    heeft uit de verpakking een droog kookpunt van 230graden
    als het vloeistof 3.2% heeft dan is het 155graden.
    je zult heel erg je best moeten doen om deze temperaturen in het hele systeem te krijgen
    temperatuur kan bij de remklauw wel aanwezig zijn

    kan me test gegevens herinderen van trw met remmen op de gross glockner in oostenrijk
    volgens mij washet een test in neutraal naar beneden met constant 30km/h rijdend en remmen
    na 15minuten was vloeistof pas te warm
    maximale remvertraging werdt wel gehaalt
    zie http://www.autokompas.nl/archief/2005/09/TRW_Testen_voorbij_kookpunt.html voor data
    188graden remvloeistof na 24minuten afdalen met constant remmen
    zo hoog zal het in de auto nooit oplopen omdat het daarna afkoelt
     
  17. Zekerheid (lees veiligheid) gaat boven alles, je hebt immers een auto waar je meer gekkigheid mee kan uithalen dan standaard dus ook op het gebied van de remvertraging ;) Het zal zeker niet dagelijks voorkomen maar geloof me de remmen kunnen héél erg heet worden :mrgreen:
     
  18. heb voor de 1998-2003 2.0 zetec wel gezien dat dit probleem de eerste 2minuten voordoet
    hier moet dan de new brakebooster vacuumhose and air cleaner outlet tube (denk dat ze bedoelen pijpje in inlaatspruitstuk) en pcm moet geherprogrmeerd worden

    van focus 2 heb ik geen gegevens maar kan zijn dat bovenstaande ook geldt
    het probleem heb ik wel bij een volvo s40 gehad
    hier trapte je op het pedaal een aantal keer (met lopende motor) en je had totaal geen rembekrachtiging meer na 10 seconden had je het wel weer
    vacuumtraject goed maar pijpje in inlaatspruitstuk was 50% dicht geslipt
    hierdoor kan de motor te weinig aanzuigen van de booster waardoor de onderdruk snel weg is maar langzaam terug komt.

    wie weet kan het probleem van de 2.0 zetec ook op de 2.5 volvo motor gelden
     

Deel Deze Pagina