1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lambda Sonde

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Robbel, 7 apr 2010.

  1. Ja klopt dat had ik al door dat 15 % te veel was
    maar wat kan zo iets veroorzaken ?
    toch de katalysator of brandstofpomp ?:weetikniet:
     
  2. Waren alle waarde goed behalve het CO?

    lambda moet tussen de 0.97 en 1.03 liggen, Co2~ 15% HC het liefst 0 O2 ook het liefst 0, in de praktijk allebei rond de 30-40
     
  3. eidelijk heb ik dan de fout code,s

    P0723
    P1131
    P1132
    P0340

    Hoop dat jullie er iets mee kunnen ?
     
  4. ik zal even voor je kijkemn. kom er zo op terug
     
  5. P0340 Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 1 or single sensor) nokkenas positie sensor

    P0723 Output Shaft Speed Sensor Circuit Intermittent: snelheid sensor

    P1131 Lack Of HO2S11 Switches - Sensor Indicates Lean HO2S sensor pendelt niet snel genoeg, blijft nijgen naar een arm mengsel

    Lack Of HO2S11 Switches - Sensor Indicates Rich HO2S sensor pendelt niet snel genoeg, blijft nijgen naar een rijk mengsel.




    Voor de p0340 code adviseer ik je de nokkenaspositie sensor schoon te maken, werkt dit niet dan vervangen

    Voor de P0723 snelheid sensor controleren

    Door dat de ecu P1131 en P1132 heeft opgeslagen is het verstandig om de lambda voor kat schoon te maken cq vervangen
     
  6. super badankt
    alleen nog 1 vraag er zit net een nieuwe lambda sonde in dus die is schoon.
     
  7. welke voor of na kat?
     
  8. Electrical:


    • Short to VPWR in the harness or HO2S
    • Water in the harness connector
    • Open/shorted HO2S circuit
    • Corrosion or poor mating terminals and wiring
    • Damaged HO2S
    • Damaged PCM
    Fuel System:


    • Excessive fuel pressure
      Leaking/contaminated fuel injectors
      Leaking fuel pressure regulator
      Low fuel pressure or running out of fuel
      Vapor recovery system
    Induction System:


    • Air leaks after the MAF
    • Vacuum Leaks
    PCV system:


    • Improperly seated engine oil dipstick
    EGR System:


    • Leaking gasket
    • Stuck EGR valve
    • Leaking diaphragm or EVR
    Base Engine:


    • Oil overfill
    • Cam Timing
    • Cylinder compression
    • Exhaust leaks before or near the HO2S(s)
     
  9. #30 fordmonteur, 1 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2010
    robbel wil je even je auto gegevens plaatsen?


    Edit:

    Zit er een MAP (Manifault Absolute Pressure) of MAF (Mass AirFlow( luchtmassa meter)) op? dat een MAF, laat deze eens testen. heb zon vermoeden dat deze kassie weile is,.
     
  10. "Cam timing" zou oorzaak kunnen zijn van verkeerde waarden lambdasensoren, dus eerst maar eens naar de nokkenassensor kijken. Als daar iets wordt gevoden, dit oplossen, rijden en opnieuw uitlezen.
     
  11. nog verder ?
     
  12. Hallo we zijn nog niet veel verder
    de auto staat nu inmiddels al 1 week bij de garage
    maar die kan het ook niet 123 vinden
    Jullie nog tips ?
     
  13. Heb nu hetzelfde probleem..Van de week komt de tweede lambda sonde erin..Dure geintjes als de garage alles gaat vervangen wat de computer aangeeft...
    Hoe is het bij jou afgelopen ?

    Groeten,
     

Deel Deze Pagina