xenon

Discussie in 'Electronica' gestart door Ivo1971, 22 mrt 2010.

  1. vraagje ; waar moet ik op letten bij het kopen van een xenon kit , moet daar een warning canseller bij zitten , of is dat bij de ford focus niet nodig .
    Mijne is van okt. 2006
    ford focus Futura
     
  2. [mod]Bericht verplaatst van Focus II naar electronica[/mod]
     
  3. Warning canseller (je bedoelt neem ik aan "warning canceller"). Dat is bij mijn weten niet nodig bij een focus uit 2006. Je kan het er altijd nog bij kopen is gewoon een soort weerstand.

    Hier staat een How To:
    http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=12144
     
  4. ok dank je , en welk xenonmerk raden jullie mij aan want er staan er zoveel op het internet en marktplaats...

    ik had in mijn vorige auto , h7 met 8000 k en vond ik prima licht
     
  5. Pilot Slimline! Zoek maar eens op Ebay daar worden ze goedkoop aangeboden in China incl. verzending. Ik zou wel kiezen voor een lagere waarde dan 8000K..

    Ik heb zelf 6000K maar zou toch nog liever 5000 nemen want dat levert meer licht op!
     
  6. @Sietze: dat spul uit China is niet echt.;)

    Spreek uit ervaring, sterker nog, ligt al in de kliko. :mrgreen:
     
  7. hoe lager je gaat , heb je dan meer licht ofzo...
    vond die 8000 wel mooi reflecteren eigenlijk op alle verkeersborden en goed licht op donkere wegen...
     
  8. 4300K is wit wit wit licht.
    Hoe hoger je gaat hoe meer het naar paars neigt.
    Hoe lager je gaat hoe geler het word.
     
  9. 4300k is de originele kleur die Ford ook gebruikt, 5000k is wat BMW etc. gebruiken. Hoe hoger het getal des te blauwer het licht word. Ik heb in de Fiesta 6000 zitten. Is naar mijn zin iets te blauw, maar goed.
     
  10. Ik heb 6000K halogeen vervangingslampen en ga de volgende keer ook richting 4000. Vind het toch nog net niet super.
     
  11. Wat is er mis mee dan?
    Dat het niet echt is weet ik (wel goedkoop).
     
  12. #12 McGyver, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2010
    Ik heb ook even op Ebay gezocht naar Xenon-setjes. Ik kom daar H4, H4-1 en HB4 sets tegen. Welke moet ik hebben voor mijn FoFo Mk1?
    Want als mijn standaard lampen het weer laten afweten ga ik voor een 5000K set.
     
  13. voor MK1 fase 1 (knipperlichten in bumper) is H4
    voor MK1 fase 2 (knipperlichten in koplampen) is H7
     
  14. @Godtoh: ik had het setje super snel binnen. Iets van 3 dagen. Allereerst had ik al een lamp kapot; hier heb ik netjes 2 nwe voor gehad. Duurde wat langer dat ik die binnenhad, ik had er geen zin in om daar op te wachten en heb toen een setje lampen bij de Automat gekocht (helaas 6000k).

    Toen wilde ik het spulletje monteren: ging prima. Het werkte ook nog. So far so good. :thumbs:

    Op een gegeven moment kwam ik bij de Fiesta en hoorde wat zoemen; verlichting stond wel aan. Dus ik zoeken, kom ik bij de ballasten uit. Het was net een nest met bijen. :mrgreen: Dat is op zich niet zo erg, maar electronica dat zoemt geeft mij niet echt veel vertrouwen (overbelasting etc.). Maar toen voelde ik aan die ballast en dat kreng werd gewoon bloedheet. Daar hou ik dus helemaal niet van( iets met brandgevaar e.d.). Ik heb toen het spul eruit getrokken en heb bij de Automat ook twee slimline ballasten opgehaald. Nu werkt het perfect.:cheer:

    Ohja, de lampen die ik had besteld: waren H4, echter zijn die verdomde slecht af te stellen, dus heb ik bixenon gekocht. En is wel goed af te stellen.
     
  15. Vandaar, ik hoor tot nu toe niets zoemen en de lampen zijn nog heel.
    Ben d'r wel blij mee :)
     
  16. Ik heb sinds een aantal weken een Pilot Slimline 6000K set in mijn auto. Ik had 5000K besteld, want een van de forummers had hier goede berichten over (omdat er niet veel vraag naar is, is dit speciale bestelling). Na montage bleek dat één lamp wit straalde en de ander blauw. Gezien speciale bestelling was er dus geen reserveset. Ze hebben er toen tijdelijk 4300K ingezet, om te kijken wat ik daarvan vond. Mijn vorige auto (Mondeo) had ook 6000K en de 4300K in de Focus lampen vond ik helemaal niets! In het donker lichten witte strepen en lijnen op de weg mooi op met 6000K, maar bij 4300K zag ik niets. Toch maar weer voor 6000K gegaan en daar ben ik tevreden mee.

    Arjan
     
  17. Een beetje overdreven dat je met 4300k niks zag. Dat zou inhouden dat idereen die 4300k in de auto heeft, niks ziet. Lijkt me sterk.;)

    Ik vind zelf de 4300k fijner dan de 6000k. 6000k is me te blauw. Maar goed ieder zijn ding. ;)
     
  18.  
  19. @Arjanl het was ook een beetje als sarcastische opmerking bedoeld. :) ;)
     

Deel Deze Pagina