Veerpoot front vs verlaging

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Spinster, 18 feb 2010.

  1. We hebben een 2de hands focus 5 deurs 1.8TDCi ghia bouwjaar 06/2006 gekocht. Deze is verlaagd dmv van een KW schroefkit. Staat erg mooi maar totaal confortloos. Als je dagelijks 100km moet rijden is dit echt niet aangenaam. Ik heb ook de originele veren en dempers mee gekregen. Echter ik denk dat er een onderdeel ontbreekt vooraan op de plaats waar de vering gemonteerd wordt bovenaan op de carroserie. Heeft er iemand een montagetekening waarop ik misschien iets meer kan zien?
    Heeft er eventueel nog iemand een tip waarbij de wagen toch laag kan houden zonder confort in te leveren? Kan ik bijvoorbeeld lagere spiralen met de standaard dempers monteren?

    Alvast bedankt voor jullie reactie,

    :focus:Spinter
     
  2. Eventueel Eibach kitje laten steken: verlagingsveren op je gewone schokdempers.
     
  3. Dat zal het toplager en topmount zijn.
    Die zijn waarschijnlijk overgezet naar de verlagingsset.
    Maar heb je al geprobeerd de schroefset op de hoogste stand te zetten?
    Denk er wel aan dat je de auto opnieuw uit moet laten lijnen als je hem versteld.
     
  4. Hey Alchy en dutchguy,

    Toplager en topmount heb ik over gezet, doch lijkt het me dat het spiraal niet mooi op de toplager past. Daarom om zeker te zijn zoek ik een foto of technische tekening van de upset.
    Heb de schroefset ook een keer omhoog gedraaid, helpt wel een beetje.
    Echter de wagen blijft hard en bovendien was dit achteraan niet verstelbaar.
    Gevolg verblinding van vliegtuigpiloten.
    Uit Alchy's uitleg blijkt het dus mogelijk enkel lagere spiralen te monteren om een mooie look en toch nog confortabel rijgevoel te hebben.
    Nu nog een foto of een technische tekening zien te vinden en dan zal ik hem zeker terug laten uitlijnen wanneer ik zeker ben dat alles verbouwd is zoals het hoort.
    Alvast thanks voor de tips en reacties.

    Spinster
     
  5. Lager gaan gaat bijna altijd gepaard met verlies van comfort. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden..:)
     
  6. #7 Spinster, 18 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2010
    Rookie,
    Ik denk dat je veerpootafbeelding van een vorige generatie focus is.
    Bij die van mij ziet de veerpoot er heel anders uit.
    Toch bedankt,
    Spinster
     
  7. denk t ook wil je verlagen wordt je comfort minder, kun je weinig aan doen dan de originele weer terug plaatsen. en alleen verlagingsveren vind ik ook geen aanrader vind je schokbreker nooit fijn en gaat sneller kapot (naar mijn mening)
     
  8. Verlagingsveren met zo'n 3 cm verlaging zijn geen probleem voor je schokdempers.
     
  9. ja klopt ff niet goed opgelet :badgrin:
     
  10. Daarmee dat ik ook eibach zei. Hiermee valt het "verlies" aan comfort meer dan serieus mee.

    Ik weet het nu al: op mijn volgende focus komt er weer een Eibach setje onder.
     
  11. Mijn ervaring is, als je de standaard dempers gebruikt met verlagingsveren; dat het comfort er zowiezo erg op achteruit gaat. Het is vaak zelfs zo, dat als je correcte dempers bij de verlagingsveren gebruikt, dat het comfort weer omhoog gaat.

    Eibach is vaak wel het meest 'comfortabel' van alle fabrikanten.
     
  12. Totaal geen klachten onder mijn FoFo, en da's de "standaard" combinatie van de standaard schokdempers en de Eibach veren.
     
  13. heb er een eibach pro kit onder liggen met ingekorte dempers
    qua comfort valt het MIJ reuze mee .
    Maar dat is mijn mening ;).
     
  14. Ik denk voor een setje spiralen eibach pro -30mm te gaan samen met de originele dempers.
    Heeft iemand een idee waar ik deze kan vinden ergens in het noorden van België (Antwerpen) tegen de grens in NL?
     
  15. probeer de dichtstbijzijnde auto onderdelen zaak eens...
     
  16. Kan er iemand mij helpen?
    Ik ben nog steeds op zoek naar een technische tekening, detailfoto's of onderdelen lijst van een voorste veerpoot voor een focus van 2006.
     
  17. technische tekening gevonden

    Via problemcar.nl heb ik volgende tekening doorgestuurd gekregen:

    [​IMG]
     
  18. Vandaag even schroefkit er van onder gehaald en de onderdelen vergeleken met wat ik origineel nodig zou hebben.
    Blijkt dus dat onderdeeltje nr 3 ontbreekt.
    Maandag dus even langs de dealer gaan om dit te bestellen.
     
  19. ik weet niet wat voor kw set je heb maar bij de luxere sets kan je ook de harheid instellen bovenop de veerpoot meschien dat je hem zo nog comfortabeler kan krijgen
     

Deel Deze Pagina