1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Focus houd in

Discussie in 'Performance' gestart door christiaan, 15 feb 2010.

  1. Jawel, het is weer zover :( Na ongeveer 7000km met het nieuwe blok in de focus begint ie weer problemen te geven. En in dit geval inhouden, ook heb ik hem tot nu toe nog steeds niet boven de 170km/h gekregen terwijl ik met het oude blok de 200km best vaak ervoro heb gehad (duitsland), en staat het brandstof verbruik nog boven de 7.1l/100km. Tevens is de auto boven de 100 niet vooruit te branden.
    Nu zat ik mij te bedenken dat er volgens mij ook andere injectoren in zijn gekomen, moeten deze niet bij de dealer gecalibreerd worden??

    Het inhouden is ook bijzonder, als de auto op temperatuur is en je rijd een constante snelheid van bv. 60km/h dan begint ie echt te hikken alsof je gas geeft en weer los laat en weer gas geeft, alleen dan een heel stuk sneller. Vanmiddag een stukje gereden met de monteur erbij, maar die heeft nog geen enkel idee waar hij naar moet kijken. Volgens hun (universeel) apparatuur staan er in ieder geval geen foutcodes in. Is er een kans dat de dealer hier wel iets ziet?

    En dan natuurlijk de vraag :) Kan het zijn doordat de injectoren niet gecalibreerd zijn, het brandstof verbruik zo hoog is, en ook voor de andere problemen kan zorgen? Of is er iets heel anders aan de hand?
     
  2. Ik zou gewoon even naar de dealer gaan, en hem laten uitlezen.. want nu ben je aan het gissen naar iets.. voor het zelfde geld is gewoon de nokkenas sensor.. die schijnen "wel is" kapot te gaan.. en misschien is het wel wat anders..
     
  3. je hebt toch garantie op de reparatie mag ik hopen.
    verstuivers moet je zeker inleren is voor dealer simpele actie
    lucht en brandstof filter wel op tijd vervangen?
    kan ie ook door iinhouden
     
  4. Nou inmiddels ben ik de auto alweer 2 dagen kwijt, en staat hij bij een dieselspecialist met een vermogensbank.
    Daaruit is gekomen dat de auto inderdaad vermogen te kort komt. Ze zijn echter al 2 dagen aan het testen, en is er ondertussen nog steeds niks gevonden. Dus ben benieuwd of er morgen nieuws zal zijn.
     
  5. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar ik heb vorige week ook een sterk inhoudende motor gehad. Hij was in z'n 5 niet vooruit te branden. En ook geen fout codes erin...
    Bij mij is het de inlaatsensor (is toch wat anders dan de luchtmassameter lieten ze zien...) die problemen geeft die wordt dinsdag vervangen.
     
  6. Nou hij is weer terug, en lijkt weer helemaal oke te zijn. Uiteindelijk bleek er een verstuiver niet helemaal te doen zoals het moest. Dus hopen dat het hiermee helemaal opgelost is :)
     

Deel Deze Pagina