Problemen met remmen hoge snelheid

Discussie in 'Performance' gestart door joosje, 22 jan 2010.

  1. Ik heb een probleem met afremmen van hoge snelheid.
    Als ik dus van Roermond naar bijv. Dusseldorf onderweg ben en een 10 - 15 min 160 tot 180 km/h heb gereden en ik moet bijv. afremmen voor een afslag dan heb ik echt een probleem met tot stilstand te komen en boven op dat krijg ik een hard brommend achtig geluid te horen !?

    Heeft iemand enig id hoe dat kan ?
     
  2. Dit is geen probleem maar een eigenschap van remmen. Ik ga ervan uit dat je standaard remmen onder de auto hebt zitten. Deze zijn gemaakt op gemiddeld verbruik. Wat dus niet inhoud om 180+ km/u te rijden. De remwerking is uiteraard wel aanwezig en is dus gewoon veilig bij 180/u. Het geluid is een eigenschap van remmen bij uiterste belasting.

    Enige mogelijkheid om het geluid weg te halen is om nieuwe remblokken en schijven te monteren. Echter na verloop van tijd komt dit weer terug. Of je kan sport remmen monteren zoals bijv. brembo e.d. Deze zijn beter bestand tegen afremmen op hoge snelheden. Maar dan nog is de kans(je) aanwezig dat deze geluid geven bij afremmen op hoge snelheden.

    Als je heel af en toe maar 180 km/u+ rijd zou ik niks aan de remmen doen. Tenminste, zolang de remwerking goed is!
     
  3. Dat geluid klopt, dat heb ik ook. Maar ook ik ben welleens in duitsland geweest met de Focus en ook bij 180km per uur werken de remmen prima! Jij geeft aan dat je in die situatie echt een probleem hebt met tot stilstand komen. Dan zou ik daar dus echt wel wat aan laten doen, zeker als je af en toe 180 rijd. Dat je remmen belangrijk zijn hoeven we denk ik niet uit te leggen.

    Wat ik kan verzinnen: Remmen werken nog nauwelijks als deze oververhit raken. Het ene remblokje is het andere niet en ik kan mij voorstellen dat blokjes van een alternatief merk, dit al gaan krijgen bij een lagere temperatuur. Bij de Ford dealer zullen ze altijd de originele blokken monteren, maar bij andere bedrijven (denk kwikfit bijvoorbeeld) zou het mij niet verbazen als er een alternatief goedkoper merk onder gezet wordt. Voor veel onderdelen aan een auto is dit prima, maar in mijn ogen niet voor dingen als de remmen.

    Ditzelfde geld natuurlijk ook voor de remschijven, die zullen alleen minder vaak vervangen zijn.

    Mocht het niet zoiets zijn, dan is een bezoekje aan de Ford dealer natuurlijk aan te raden. Sterker nog, als ik iets aan mijn remmen zou merken, zou ik eerst bij de dealer op visite gaan en daarna pas op dit forum duiken :)
     
  4. idd goedkopie merken remblokken geven problemen bij hoge snelheden, daar weet ik alles van bij de Cougar.

    daar waren de blokken na 15000 km al versleten :( dit was het alternatieve ggoedkope zootje ;)

    nu de ebc met green stuf eronder zit, altijd remkracht :D

    dus zou et in eerste instantie zoeken bij de remblokken ;)
     
  5. Klopt JP,
    op de auto waarmee ik de racecursus heb gedaan op zandvoort had ik ook immi remmen gemonteerd zitten. Ik trapte de blokken in 2 cursus middagen compleet weg.
    Erg fijn als je met 160+ af moet remmen voor scheivlak en je hebt alleen maar achterremmen... :mrgreen:
    Daarna originele blokken gemonteerd en daarmee zonder problemen de resterende 7 cursusdagen doorgereden. Daarna waren de blokken weer op, maar dat is niet zo gek. :schater:
    Wellicht had ik toen beter race remmerij eronder kunnen zetten.
     
  6. Heb het zelfde geluid gehad bij mijn Seat Inca, idd goedkope chips eronder,
    auto overbeladen en een chaffeur die stevig doorrijd en remt.
    Zodra de blokken dunner werden gingen ze dit geluid maken, meestal duurde
    het dan zo'n 3 maanden voordat ze begonnen te piepen....dus op waren,
    kennelijk zijn ze dan te dun om goed te koelen waardoor de blokken te warm
    worden en lawaai maken met zowat geen remcapaciteit meer.

    Overigens had ik dat al bij 120 km/h:rock:
     
  7. Hallo mensen,

    jullie spreken allemaal over imi remblokken maar ik heb alleen maar orgineel spul er op en onder liggen, ik hou niet van kwik-chips e.d.

    dus daar ligt het probleem ook niet :-(
     
  8. #8 Ljibbe, 23 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2010
    Komen je remmen wel goed vrij na dat je geremd hebt, als ze aan blijven slepen en je rijd met hoge snelheden dan worden je remmen dus automatisch al erg opgewarmd en krijg je dus als gevolg last van "Remfading" oftewel verminderde remwerking !
    Je zou dit ook moeten kunnen zien aan je remschijven, daar zal dan waarschijnlijk een blauw-achtige gloed overheen zitten wat duid op verbrande remmen.

    Is je remvloeistof de laatste jaren wel es ververst?
    Het kan namelijk ook zijn dat het kookpunt van je remvloeistof te laag ligt, dit komt doordat remvloeistof "Hydroscopisch" is, dat wil zeggen het trekt vocht aan.
    Doordat het vocht aantrekt wordt je kookpunt lager en krijg je last van luchtbelletjes in je remsysteem, dit zal uiteraard een slechte remwerking tot gevolg hebben !
    Een normale interval om je remvloeistof te verversen is 24 maanden, het is echter ook aan te bevelen om dit om de 60dkm te doen, het is maar net wat je het eerst bereikt.

    Nou heb je heel wat info, hoop dat je er wat mee kunt.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

     
  9. Ik wijs je nogmaals op het laatste advies in mijn eerste post.... Naar de dealer ermee!!

    Als je er met de remmerij niet direct zelf uitkomt, gelijk laten doen.

    Het risico is er natuurlijk dat het probleem erger wordt. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je er bij een noodstop op de snelweg vanaf 120 per uur er niet achter wil komen dat je remmen niet helemaal meer functioneren...

    Even een plaatje om het geheel wat duidelijker te maken:
    [​IMG]
    Uiteraard geen Ford, want dat willen we echt niet zien...
     
  10. #10 dutchguy, 24 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2010
    Buiten het feit dat Nederlandse focussen niet echt gemaakt zijn voor hoge autobahn snelheden, zou er wel heel goed niets aan de hand kunnen zijn. Laat je niet meteen opnaaien door mensen op dit forum ;)

    Nederlandse foccussen hebben bijna allemaal trommelremmen achter, Duitse daarintegen bijna allemaal schijven. Juist vanwege de hogere snelheden op de snelwegen (en om kosten te besparen natuurlijk ;) )
    Het kan ook heel goed zijn dat je remmen nat zijn geweest, waardoor je remactie behoorlijk vertraagd is.

    Originele blokken zijn niet of nauwelijks beter dan 'imi' blokken, zeker niet als je ze al een keer vervangen hebt; want dan heb je waarschijnlijk de motorcraft "economy blokken".

    Verder is remolie een heel goed punt, zoals hierboven al iemand heeft gepost.
    Als je veel naar Duitsland gaat kan je overwegen om je remolie te laten wisselen voor Dot 5.1 of Ford Super Dot4 (zelfde specs als dot 5.1).

    Dan kan je nog je rubberen remslangen wisselen voor metalen, zodat je harder kan trappen en sneller reactie hebt (goodridge)

    Verbeterde blokken plaatsen die tegen hogere temperaturen kunnen, en daardoor minder (of later) gaan faden.

    Remschijven vervangen voor gegroefde of geperforeerde schijven voor betere warmte afvoer (niet mijn persoonlijke favoriet omdat het remblokken vreet en lawaai bij het remmen)
    Je kan ook 'high carbon' schijven gebruiken, die blijven ook beter koel

    Als het dan nog niet genoeg is, moet je je remtrommels achter maar wisselen voor schijven.

    En als uiterste optie een compleet nieuw remsysteem installeren met grotere klauwen en schijven.

    Heb je niet zoveel geld te besteden voor je focus, dan zou je ook eens wat minder hard kunnen rijden ;)
     
  11. Hoe goed een auto remt is ook het gevoel van de bestuurder. De één vind het prima terwijl een ander het matig vind (ik vind ze standaard niet al te best).
     
  12. Mijn standaard remmen waren ook vrij snel op...
    Ik rij nu met Brembo Max schijven en EBC greenstuf verschil is duidelijk merkbaar.
     
  13. Tja, ik heb 150.00km met 1 set remschijven en remblokken gereden (origineel motorcraft).
    Daar zitten best wel veel autobahn en enkele Nürburgring kilometers bij. Op het af en toe laten koken van de remvloeistof na, heb ik geen problemen met dit materiaal. Na vervanging voor Ford super Dot4 was zelfs dat probleem verholpen.
     
  14. grappig, bij mijn werk in een automaterialenzaak ontdekte ik dat greenstuff, yellowstuff een andere van die dingen alleen op het circuit goed werken omdat ze bij normaal gebruik op de weg te koud blijven.
    geperforeerde of gegroefde schijven werken maar iets beter en maken ongelooflijk veel kabaal.
    laat je niks wijsmaken over originele delen, die worden ook gemaakt door ferodo, trw of in het ergste geval in china. autofabrikanten maken niks zelf, die assembleren alleen.

    ik rijd ook met trommels op mijn turnier en ben al vele malen in duitsland geweest met diverse auto's, maar de fofo1.5 die ik nu heb remt uitstekend, ook bij de volle bepakking en 190km/h.
    allemaal standaard spul maar wel onderhouden en afstellen, dus remvloeistof ieder jaar vervangen, zeker in de abs systemen moet de "sl6" vloeistof.

    banden en de spannng ervan spelen ook een grote rol, zeker nu we zogenaamde eco banden hebben met minder rolweerstand. die hebben namelijk ook minder grip en remvermogen.

    dan heb ik met meerdere focussen gereden voor ik de huidige kocht, en merkte ik dat er nogal wat focussen zijn (mk1 1) die heel erg duiken bij remmen. dat voelt ook als slecht remmen.
     

Deel Deze Pagina