1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk 1.6 TDCI houdt soms wat in

Discussie in 'Performance' gestart door difrosti, 26 dec 2009.

  1. Sinds een paar weken heb ik heel af en toe dat mijn motor een moment iets inhoudt. Het doet zich tot nu toe alleen voor wanneer ik laag in de toeren rij (bijv. 80kmpu in de vijfde versnelling (plm 1700-1800rpm)) en vervolgens flink gas bij geef. Je voelt de auto even inhouden om vervolgens lekker op te trekken.

    Bijkomende opmerking: recent heb ik de motor laten tunen. Ik heb zelf niet het idee dat de tuning niet goed heeft plaatsgevonden omdat het lang niet altijd gebeurt (1 op de 15 keer of zo), maar zeg nooit nooit.

    Ik heb ook al gezocht op het forum en kom kreten als EGR etc ook tegen, maar is dit een herkenbaar probleem? Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met een BMW 320d en daar was een nieuwe LMM de oplossing. Het gaat om een FoFo II uit 2005, plm 95dkm.
     
  2. Vermogen komt maar vrij aan 2000 toeren ongeveer, onder dat is de motor dood
     
  3. Dat is zo, maar ik voel bij het accelereren dat hij echt een moment inhoudt, om vervolgens weer verder op te trekken. Dus eerst reactie op het gas, dan even niet en dan weer wel. Qua gevoel is het net alsof iemand heel kort snel even aan de handrem trekt. Echt een dipje in het optrekken...
     
  4. Lekker met dat weer van de afgelopen dagen;)

    Niet gewoon gevalletje "turbolag"?
     
  5. Dit is denk ik normaal. Ik heb dit ook als ik heel rustig optrek. Op het moment dat de turbo volledig in komt (1800toeren) voel je een klein hikje. Ik voel het niet als ik meer gas geef.

    Misschien is de turbo druk flink opgeschroefd rond de 1800 toeren (door de tuning) waardoor dit hikje wat groter is geworden?
     
  6. De mijne heeft dit ook en is niet getuned
    heb hem al laten uitlezen bij de dealer maar geen fout meldingen
    wel zei de monteur dat ik een lekkage langs twee verstuivers heb
    dit maar eerst oplossen dan evt software update mischien dat het dan opgelost is
     

  7. Lekkage oplossen zal zeker schelen ja(al was het maar voor brandstofverbruik;)). Maar diesels weken met een brandstofoverschot dus of je problemen daarmee verholpen zijn....geen idee:nocheer:
     
  8. De lekkage zit tussen de verstuiver en de cilinderkop
    dus het brandplaatje lekt
    brandstof verbruik zal hierdoor niet of nauwlijks veranderen
    dit is nog een hele klus om dit in orde temaken
    je hebt hier ook speciaal gereedschap bij nodig om de gaten in de kop schoon temaken :???:
     
  9. Eigenlijk met een LUCHToverschot..
     
  10. :???::think::???:
     
  11. Is bedoeling van motortuning niet het effenen ervan en de dipjes wegwerken?!
     
  12. Als het net goed gedaan is was het wel de bedoeling maar werkt het averechts;).
     
  13. Het gekke is dus dat het zich lang niet altijd voordoet. Mijn gevoel zegt dat wanneer het slechte tuning zou zijn, dat je het dan vaker merkt... De laatste ook best nog wat gereden en niets gemerkt. Ook echt flink het gas derop enzo. Raaaarrr!!!!
    Strakkies maar even zien hoe hij zich naar de wintersport houdt :-)
     
  14. Ik zei ook dat ik het een beetje had als ik heel weinig gas gaf dus heel langzaam optrok.
     
  15. @ difrosti:

    Ik ben even nieuwsgierig naar een update. Is het probleem verholpen? Wat was de oorzaak en hoe is het opgelost?

    Ik heb momenteel dezelfde symptomen bij mijn 1.6 110pk tdci uit 2006.
     
  16. garage eens vragen naar fourté, spul doet wonderen voor diesels...
     
  17. @ Rifai Als je focus echt hikt tijdens het rijden, laat dan iemand met goede uitlees-apparatuur de data van de raildruksensor tijdens het accelereren bekijken op het moment van inhouden. Soms zie je dan grote pieken en dalen in de data, en dat betekend een defecte raildruksensor
     

Deel Deze Pagina