1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storing sluiten portier

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Erik77, 18 dec 2009.

  1. Heeft iemand ervaring met het volgende probleem?: (Focus Wagon 2006)

    Na het instappen en sluiten van de portieren blijft het display de melding geven 'portier bestuurder open'. Ook na meerdere keren opnieuw dichttrekken. Gevolg is dat bij het starten en wegrijden je de hele tijd het bekende waarschuwingssignaal blijft horen. Ik zie nergens een schakelaartje waardoor de auto 'weet' dat de portieren gesloten zijn. Het probleem doet zich (toevallig?) voor sinds de temperatuur onder 0 is.
     
  2. Ik denk door de kou dat alle auto's wel een electrische storing aangeven. Bij mij reageerde bij het sluiten van de portieren de knippers niet direct maar na ongeveer 10 sec. Dacht eerst dat ze stuk waren.

    Antwoord op jou vraag heb ik helaas niet.
     
  3. Kou en storingen? Auto's moeten makkelijk tegen nederlandse kou kunnen. Ik heb ook nog nooit een storing door de kou gehad.

    Het contact zit in het slot van de deur. Zet de sleutel is in on-stand. Doe de deur is open, duw dan het slot dicht (de zwarte haak in het slot), je moet hem twee keer dicht duwen. Gaat de melding dan weg? Je moet voor het dichtgooien van de deur heven het handvat openen om de haak weer open te laten gaan anders gooi je de haak kapot.

    Indien de melding blijft kan het:
    -in het slot zitten (kapot of vies kontakt)
    -bedrading niet goed
    -etc
     
  4. Hier hetzelfde: Focus II 1.8 TDCI.
    Wanneer de temperatuur 's nachts beneden de -5 is geweest wordt na openen van het bestuurdersportier niet meer geregistreerd dat het portier ook weer gesloten is.

    Dat betekent dat de centrale deurvergrendeling niet meer werkt, maar ook dat bij handmatig sluiten de binnen- en voetverlichting blijft branden. Dit duurt totdat de temperatuur voldoende is gestegen om de micro-schakelaar te ontdooien.

    Doordat iemand afgelopen week zijn auto langs de mijne heeft gehaald moest ik toch langs de garage en heb gelijk hier even naar geïnformeerd. Het antwoord luidde dat er een nieuw slot in zou moeten, omdat de micro-schakelaar in het slot compleet geseald is en hier dus niets aan te repareren of te vervangen is. Kosten zijn ca € 56,00 voor een slot maar ook nog eens een 2 uur werkplaatstarief... Bij elkaar loopt dat al gauw naar de € 250 - 300 dus.

    Ik heb er nu, bij nog lagere temperaturen geen last meer van. Ik overweeg dan ook om ipv het vervangen van het slot een gloeilampje aan de binnenkant van het portier te plaatsen (onder het slot). Een beetje dezelfde constructie die bij luchtfilters van motorfietsen wordt toegepast. Wanneer een motor last heeft van bevriezende caburateurs wordt een gloeilamp in het luchtfilterhuis geplaatst. Deze verwarmt de lucht net voldoende om bevriezen te voorkomen.

    Een lampje in het portier kan hetzelfde doen: de temperatuur in de deur voldoende omhoog krijgen om dit soort klachten voor te zijn.
     

Deel Deze Pagina