1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

impreza geluid

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door pdevries, 12 okt 2009.

  1. wie kan mij helpen mij focus mk1 maakt een subaru impreza geluid
    en hij heeft geen vermogen.hij bokt ook onder het rijden
    wie kan mij hier mee helpen.
    alvast bedankt.
     
  2. Misschien dat je uitlaat ergens lekt? Om uit te zoeken waar, kun je een oude handdoek o.i.d. tegen het einde van je uitlaat houden en dan kijken waar de rook uit je uitlaat vandaan komt.
     
  3. dat is het niet hij stort ook een beetje onder het rijden en de vermogen heeft die niet maar je rijd wel makkelijk weg kan het ook de bougies zijn
     
  4. bobine defect?
     
  5. oke maar dan loopt die toch helemaal slecht ook als je stil staat
    ik zal morgen nieuwe bougies en een bobine halen
     
  6. Kan je niet beter eerst ff langs de dealer gaan? :rolleyes:
     
  7. Ga er niet mee rijden, dan komt er benzine in je katalysator waardoor deze kapot kan gaan.

    Gewoon Bougies/Bobine en of bougiekabels vervangen.
     
  8. Eerste gedachte is een half werkende bobine maar ga eerst je bougies maar eens vervangen als dat niet helpt dan kun je altijd nog een nieuwe bobine bestellen. Die kun je bij Brezan al redelijk goedkoop krijgen. Ik had hem toen voor 53 euro (met een beetje extra korting)

    Ohwja het kunnen ook je bougiekabels zijn zoals niek aangeeft! Niet rijden idd dan gaat je kat naar de klote en daarna je labdazonde (als ik het goed schrijf)
     
  9. Lambdasonde :rolleyes: even ter ondersteuning ;)
     
  10. Ik heb het zelfde gehad met mijn uch uch opel vectra.

    Stationair en bij gelijke snelheid geen problemen maar als je het gas in trapt dan hokken en bokken en idd een soort boxer geluid.

    Bij mij waren het de bougiekabels deze zijn vervangen en over was het euvel.

    Zou er idd niet te lang/vaak mee rijden kan je motor schaden

    Kijk anders ff bij je garage en laat hun een proef ritje maken zij horen het vaak meteen wat er aan de hand is
     
  11. Lijkt mij het bekende probleem van de focus.
    De verdeler/bobine (is 1 apparaat) defect.
    Als je niet weet hoe lang / aantal kilometers je Bougies er al inzitten.
    geloof dat ze 80k mee moeten kunnen.
    De mijne had bij 150k ook zijn kabels versleten.

    Ik had hellaas de pech dat ik alle drie te gelijk slecht had en daar kwam ik achter toen ik de bult bij Luik omhoog aan het gaan was.

    Suc6.
     
  12. bougies zijn vandaag vervangen maar hij loopt nog steets slecht
    ik zit er aan te denk om de bobine te vervangen of naar de ford te brengen
    om hem uit te lezen. ik weet het niet.
    of ik doe hem weg
     
  13. Doe maar weg, ben je er gelijk vanaf.
     
  14. :D! :schater:
     
  15. ik zou zeggen bobine vervangen als dat hem niet is doe je hem pas weg :) :) :)
     
  16. Als je er toch vanaf wil, zet hem dan maar bij mij voor de deur voor weinig. Immers de auto loopt beroerd. ;-) Daar krijg je vast niet veel voor betaald.

    Dan prop ik er nieuwe bougies met kabels en een bobine erin en heb ik er voor weinig weer een focusje erbij. ;-)
     
  17. Dit zie ik juist als een positief punt. Bij bijvoorbeeld een Renault heeft elke bougie een eigen bobine. Als dan de tijd is gekomen dat dit soort zaken kapot gaan kan je 4 bobines in de loop van de tijd vervangen. Daarnaast is het simpel te vervangen en kost de bobine los ook niet heel veel. Bij mijn weten staat de duurzaamheid van de bougiekabels hier los van.
     
  18. Het was ook erg makkelijk te verhelpen, alleen met maar 2 pitten omhoog is niet grappig. Verdeler, kabels en bogies vervangen en hopla loopt weer als een zonnetje.
     
  19. Off Topic!
    Heel veel merken leveren motoren met steekbobine's. (Audi, BMW, Renault, VW etc etc)
    Vaak gaan ze p/s kapot (of per 2) dus hoef je ze per p/s maar te vervangen.
    Wat ook niet veel werk is en je hebt ook geen bougiekabels meer. Dus dat heeft zeker zijn voordelen. Buiten het feit dat de ontsteking ook nog is efficienter functioneerd.

    In het beginstadium van deze steekbobine's (jaren 2002/2003) stonden auto's om de haveklap stil. Maar tegenwoordig hebben de bobine producenten (bosch etc) deze techniek perfect onder de knie.

    Verder on-topic.
     
  20. de auto is gemaakt bobine en nog iets kost wat maar hij rijd weer
    heren bedankt.
     

Deel Deze Pagina