Zo, gaat lekker hier. Na de velg en de krassen nu (diepere) krassen op de bumperlip . Eigen domme schuld maar ik heb toch het idee dat de trottoirbanden in Den Haag iets hoger liggen De meeste schade zit aan de onderkant van de lip en is dus niet direct zichtbaar. Dit laat ik vooreerst even zo. Volgende maand eerst een APK en (6 jaar) beurt. Als de dealer tijd, en er zin in heeft gaan dan de goodridge remslangen er ook onder. De banden zullen er binnenkort ook aan moeten geloven. Ik ben er echter nog niet over uit wat de volgende zullen gaan worden. De poetsbeurt, door Sietze uitgevoerd, is verplaatst naar juni/juli. Dan wordt de hele auto uuhm...gedapped?
Is dit de kit met rvs fitting (code SFD1300-4C) of met verzinkte fitting (code SFD1300-4P)? Het blijkt dat ze ook op de Focus II 2.0 16v benzine passen, maar dan zoek ik wel de volledige rvs kit
pas op met het polijsten van electric orange de oranje laag is niet zo dik voor je het weet is die geel
Sunset Yellow schijnt de nieuwe trend te worden Zonder gein, bedankt voor de tip Heb jij dit probleem ook gehad?
yub was gelukkig op een bumper die toch al gespoten moet worden de kleur electric orange is heel transparant je bent er echt zo doorheen!
Oke... Opassen dus... We zullen zien t.z.t. Sietze leest mee, hoop ik Volgende week zaterdag wordt de ST voorzien van nieuw rubber. Na enig advies, Google en tip van een kennis heb ik uiteindelijk gekozen voor de Falken Ziex ZE 912. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken, in vergelijking, met de Dunlop's en de eerdere michelin's 9 mei gaat de voor een beurt en een APK en worden de Goodridge remslangen gemonteerd We wachten af
De APK en beurt zijn inmiddels een feit. Behalve dat de koplampen enigzins bijgesteld moesten worden zijn er geen bijzonderheden geconstateerd en kunnen we dus weer 2 jaar op dit rapport 'teren'. Omdat Ford een 'airco-aktie' had heb ik ook een aircocheck laten uitvoeren en de airco laten refreshen dus zomer: kom maar op!!! En... de Goodridge remslangen zijn gemonteerd: Mijn eerste indruk is dat er iets minder tegendruk is en dat het remmen veel direkter en vloeiender gaat. Een week eerder zijn de Dunlop's vervangen door Falken ZE 912. Hier kan ik nog weinig zinnig's over zeggen want daarvoor heb ik er nog te weinig km. mee gereden. Wat me wel opviel is dat ze stil zijn... Erg stil... Na al het goede nieuws ook 1 mindere. Een steenslagputje op de deur. Zo'n 15 cm. onder de spiegel
Lekker dat hij zo vlekkeloos door de apk is gekomen Remleidingen zien er mooi uit. @ Irwan Nee putje zit ongeveer 15 cm onder de spiegel
Nee, gelukkig niet. In dat geval zou je het een 'put' kunnen noemen. Hij zit ongeveer 15 cm. onder de buitenspiegel en dus behoorlijk in het gezichtsveld.
Ik heb je hele topic doorgespit en je auto is zo mooi dat ik bijna ga twijfelen over de aanschaf van een Electric Orange ST ipv een witte. Bijna hè Succes met het putje! Hoop dat 'ie goed te verwijderen is!
Dankje voor het compliment. Wit is ook mooi hoor. Maar als ik in jou schoenen stond dan wist ik het wel Succes met de zoektocht.
Ik hoop dat bij je de Falkens beter bevallen dan dat ze mij hebben gedaan. Ze waren idd erg stil, alleen zodra je op de helft van het profiel zat (om en nabij de 5mm) had ik echt een probleem met nat weer. Op droog zijn het best fijne banden, wel een beetje zacht compound.
Nu kan ik wel gaan roepen dat het een verstandige keuze is, om op z'n minst te gaan kijken naar een electric orange ST, maar ik ben bevooroordeeld In ieder geval nogmaals succes met de zoektocht!
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze zich gaan gedragen. De band heeft idd. een vrij zachte compound. Dit heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk. De grip is op droog wegdek behoorlijk goed te noemen. Op nat wegdek heb ik nog geen ervaring met deze banden. Ze zullen misschien wat sneller slijten maar aangezien ik ongeveer 6000 km. per jaar rijdt valt er weer een aantal jaren te overbruggen. De toekomst zal het uitwijzen.