1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verwijderen dakbekleding

Discussie in 'Interieur' gestart door greenmachine, 9 mei 2009.

  1. hoi,

    Sinds kort ben ik erachter wat er in mijn auto ligt te schuiven als ik wat harder doorrem of een rotonde neem, althans ik weet niet wat maar wel waar nl tussen het dak en de dakbekleding, is deze zelf los te krijgen of toch maar langs de dealer??? en wat zou het kunnen zijn?? een losliggende kabel??
     
  2. Deze is inderdaad zelf los te halen. maar je moet veel kunststofbekleding verwijderen van de stijlen. Tussen de hemel en dak zit een materiaal (ik denk isolatie) wat bij de oudere focussen loslaat en kan gaan schuiven.
     
  3. de kunststof van de stijlen gaat wel lukken denk ik,maar hoe krijg je de handgrepen los???, iemand nog meer tips???
     
  4. volgens mij zit er een dopje dat je eruit kan wippen en er komt een schroefje tevoorschijn.
     
  5. ja bedankt zat ik ok al aan te kijken, ben nu echter aan het overdenken of het wel iets is om zelf te doen.
     
  6. Op de handgrepen na is het makkelijk zelf te doen. Alle plastic kappen zijn er zo op te klikken en af te trekken zonder problemen!
     
  7. zag op de handgrepen inderdaad een rechthoekig plaatje , als ik die verwijder zal ik wel een schroefje tegenkomen, maar lijkt mij toch best wel een hele klus
     
  8. nou heb inmiddels toch zelf de dakbekleding eens losgemaakt en er kwam me daar een flink aantal stukken losse isolatie tegen, het is keihard maar ook weer erg verweerd, dus het lag vol met stukken door mijn auto tussen de dakbekleding en het dak zelf. De handgrepen waren eenvoudig los te krijgen, aan elke handgreep zitten 2 klepjes die je omhoog wipt, daar zit het schroefje achter, heb daarna het meeste van de kunstofomlijsting losgemaakt, en als laatste de middelste waar je gordel achterlangs loopt.

    Dan kun ke makkelijk aan beide kanten met je hand tussen het dak en de dakbekleding en zo alle losse stukken verwijderen, let er wel op bij het terugmonteren dat je allestukken eerst in elkaar leg en dan pas de middelste stijl en de andere stukken vastklikt tegen de carrosserie, dan zit het gelijk wee perfect terug. Zorg er ook voor dat je hoogteverstelling van je gordel goed hebt zitten gewoon alles even in de bovenste positie en dan vast klikken

    Nou ben ontzettend blij dat ik van de herrie boven mijn hoofd af ben, als ik ergens een hekel aan heb is het wel piepjes en kraakjes. Het is dus inderdaad heel goed zelf te doen met wat beleid.
     
  9. Tja en dan heb je een van de laatste types van de MK1 wagon en dan blijkt dat de handgrepen niet met gewone schroefjes vast zitten, maar met 'iets' anders wat diep in het gaatje, waar normaal de schroef doormoet, verstopt zit.
    Dat 'iets' lijkt een metalen klemmetje...
    Iemand enig idee hoe dit losgemaakt kan worden?
    Heb al op de sloop geƫxperimenteerd, maar kreeg het ook daar niet voor elkaar :-(
     
  10. Daar zit ik dus ook mee. Krijg het met geen mogelijkheid los...
     

Deel Deze Pagina