1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grey-ears

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Grey-ears, 19 aug 2008.

  1. Ik had het filmpje nog niet gezien, dus ik niet specifiek op grey... gericht.
    Hij rijd ook geen 5min ;-)

    Die vraag was niet specifiek op de ST gericht.

    Het is op elk sportief blok gericht.
    ST, gti, RS, OPC, enz

    Kan een motor dat aan?

    In principe zou dat niet mogen overhitten, want koeling blijft actief.

    Maar ik veronderstel dat een motorblok toch warmer wordt bij dergelijke intensiefe inspanningen, of niet?
     
  2. Auto's worden toch ook in Death Valley getest. Daar is het ook warm.
    Mij ging het ook niet om grey, maar meer om jou en je Focus.
     
  3. Reden vraagstelling was ook omdat er een topic lopende is op de fordclub.be ivm overhitting bij de Focus 1.8tdci

    ik wil dit topic wel niet verder verstoren want het is grey zijn topic hé

    http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?f=20&t=20281&p=266204#p266204


    Is nogal een bekend verhaal van de 1.8Tdci

    Lees'' De topsnelheid ligt rond de 200 km/u, maar is niet lang aan te houden (na verloop van tijd gaat er een lampje branden – motor oververhit), maar dat lijkt mij normaal.''
     
  4. In de Press release van de RS is door Ford aangegeven dat je 3 seconden op 7050 RPM kan draaien en continue op 6500.

    De topsnelheid zou gehaald worden op 6175 RPM.

    Als ik dit mag geloven dan zou je dus continue op top mogen rijden. :think:
     
  5. Bij een ST loopt ie iets warm vanwege geen oliekoeler aanwezig, bij een RS lijkt me dat ie er geen last van heeft.
    Ik denk dat er bij John een RS oliekoeler op zit, zeker weten doe ik t niet, sorry voor de off-topic.


    Back :ontopic:
     
  6. Niks topic vervuiling, leuk aandachtspunt.

    Ik heb geen oliekoeler, maar van enige temperatuurverschil heb ik niets gemerkt, je krijgt natuurlijk ook meer koeling van de rijwind ;) met zulke snelheden, alhoewel het dan ook voor wrijving zou kunnen zorgen ;) wat weer voor verhitting kan zorgen.

    Als ik nu continue zo zou trappen zou ik een oliekoeler wel overwegen. Ik geloof dat [MENTION=10540]Norbert[/MENTION] er wel eentje gemonteerd heeft zitten in zijn :st:

    Was meer dat ik nu de ruimte, tijd, en gelegenheid had om het even te proberen.


    Denk wel dat de RS wing en diffusor voor enige "drag" zorgen helemaal boven de 230 KMH.
    Ligt wel als een blok op de weg overigens.

    Omstandigheden:

    14 graden
    Smorgens vroeg A31 southbound
    bandenspanning 2.3 rondom (conti supersport)
    1 persoon (+_ 50 kilo bagage)
    Tank op half ongeveer.

    John
    Grey-ears
     
  7. Zonder de RS vleugel loopt ie harder verwacht ik zo :P
     
  8. Tijd voor DRS op de :st: of ja, op de spoiler dan. :mrgreen:
     
  9. gaaf john! mooi commentaar ook :) harder wil ie niet.. haha!
     
  10. :rock::rock:
     
  11. Kan je bv een oliekoeler van de RS op een ST laten plaatsen?
    Kan dat met Ford-stukken?

    Wat kost dat??
    incl plaatsing?

    Of dien je te bestellen via pumasopeed ofzo?
     
  12. Ja dat kan.
     
  13. ik heb even geïnformeerd bij de garage, hij zegt dat de st zoiezo een oliekoeler heeft, maar die is kleiner als die van de RS
     
  14. Ik lees dit verhaal over de oliekoeler bij mijn is er wel een oliekoeler gemonteerd onder het blok en ik merk het verschil wel.

    Bij tuning zou ik dit wel als advies geven.
     
  15. jij hebt dus de oliekoeler van de RS laten plaatsen?

    Standaard heeft de ST al een (kleinere) oliekoeler.

    Hoeveel heb je het betaald (bij Ford)?

    Wat is het effect voor de motor en bijgevolg in prestaties?
    me don't know :o

    ==> Betere en koelere smering = meer prestaties?
    Beschermt dit het blok tegen schade?
     
  16. Wat merk je dan?
     
  17. Een andere oliekoeler (dus een RS type) heeft mijns inziens alleen nut als je ook de radiator vervangt door eentje met meer koelcapaciteit, anders blijft de warmte alsnog in het systeem.
    Wil je dit niet maar wel je olie koelen is een stand-alone een veel betere oplossing. Ontlast ook je koelsysteem, maar je olie komt minder snel op temp.

    Ik heb sinds beide vervangen zijn de koelwater temp nooit meer zien oplopen voorbij normaal, terwijl dat eerder wel eens gebeurde.
     
  18. Mmmmmm

    [​IMG]

    Warm he.......

    Warmte en folie gaat op uitzettende en krimpende dasboarddelen niet goed samen.
    Wat anders verzinnen dus.

    John
    Grey-ears
     
  19. wel design, maar niet de bedoeling :)
     
  20. En Mike is ermee gestopt, dus ....
     

Deel Deze Pagina