Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussion in 'Mijn Focus' started by Marco Morello, May 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hele mooie:focus: wagon! Goed aangepakt zo.
     
  2. Blijft toch een mooi model hè?
    Ziet er weer goed uit.
     
  3. Ziet er weer top uit marco mooie Wagon zeker de kleur:thumbs:
     

  4. Thnx mannen.
    Heb nog wat updates vanaf Gert Jan liggen, eerst wachten totdat het compleet is.:mrgreen:
     
  5. 2x Rechts is ook links :badgrin:
     
  6. Volgens mij is 3x rechts links. 2x is omdraaien. Of ik snap de context niet.
     
  7. Komt wel. :grin:
     

  8. Zo, die is flink rot. Dacht dat dit bij Focus 1 wat beter voor elkaar was maar dat valt dus ook tegen.

    Lag hier bij van Essen ook een Focus 1 Wagon uit 2000 op de sloop, deze had ook aan beide kanten rotte dorpels, en werd hierdoor afgedankt.
    En wat denk je ? Kom ik bij van Huffelen zijn ze ook een Focus 1 aan het lassen aan de dorpels :schater:

    Ach ja Marco, zo heel veel beter is de Focus 1 dus ook niet als de Escort ;)
     
  9. :schater: wat een voorspelbare reactie :mrgreen:
     
  10. Toch zit er wel iets van waarheid in; de meeste Focus 1 zijn nu ook de 10 jaar gepasseerd en krijgen last van deze kwaaltjes. Een familielid rijdt een A3 van het eerste model (ook bijna 15 jaar oud) en heeft nergens maar dan ook nergens roest. Zelfs de Focus 2 heeft roestkwaaltjes. Hopelijk heeft Ford hiervan geleerd en is dit verleden tijd bij de Focus 3.
     
  11. Nergens geen last van hier, geen spotje roest.
     
  12. Kom op zeg..... Dit is na 13 jaar.... En op een plek die schade heeft gehad in zijn jonge jaren.
    Dat er meer focussen met rotte dorpels zijn geloof ik graag (en heb ik ook wel gezien).

    Maar het zijn maar dorpels en geen kokerbalken.
    De meeste escorts hadden na 6-7 jaar al een stuk nieuwe koker nodig.
     
  13. #1153 Marco Morello, Mar 30, 2014
    Last edited by a moderator: Mar 30, 2014
    Correctie ding is 14(!) jaar oud en ruim 340.000km onderweg. :mrgreen:
    Dat ze roesten ja zeker wel, maar gelukkig niet zo hard als zijn illustere voorvader.

    Boeit ook niet, met een relatief kleine ingreep is ie weer fris en kan ie er voorlopig weer tegen. :thumbs:
     
  14. ik heb ook nog nergens roest kunnen vinden
     
  15. Een wagon die gezien mag worden marco! :thumbs:
     
  16. Dat is wel heel erg overdreven Lars, de meesten begonnen pas goed te rotten nadat ze 10 jaar oud waren geweest, dat ze kwa kas slecht zijn zal ik niet ontkennen, daar kan niemand omheen. Maar 6/7 jaar is echt een broodje aap verhaal.

    Mijn 2.0 is nu 18 jaar oud een heeft dit jaar aandacht nodig aan de dorpels, balken zijn gedaan toen hij 15 jaar oud was. Staat hier nog een uit 1997, die heeft ook de orginele dorpels er nog in! En dat na 17 jaar, niet zo heel slecht toch.

    De wielrand van je ''ex'' Focus 1 zijn ook meerder malen gespoten ivm terugkerende roest, en dat al na 12 jaar!

    @ Marco, goede keus om hem weer op te lappen. Na alles wat je er in hebt geinvesteerd was dit de beste optie.
     
  17. #1157 dutchguy, Apr 1, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 1, 2014
    Haha ik generaliseer ook maar wat, net zoals jij ;) :cool:

    Willen jullie minder roest?!! Jammer dan... gaan we niet regelen :mrgreen:
     
  18. Zelfs Wilders krijgt roest de Ford niet uit :mrgreen:
     
  19. :schater:
    Duidelijk etnische roest dit!
     
  20. #1160 Marco Morello, Apr 1, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 1, 2014
    Niek: je weet hoe ik denk over de roestbestendigheid van de Escort en zeker de MK7.... Kort gezegd had ik mogen dromen dat pas na 10 jaar aan de Escort gelast en gestraald moest worden.... Na 7 jaar compleet nwe wielkasrandjes en na 9 jaar nwe dorpels noem ik vrij snel. En dan heb ik het nog niet eens over de overige plekken welke bevrijdt moesten worden van roest. Alles behalve de kokerbalken.:mrgreen: En helaas was mijn Escort geen uitzondering... Heb ze meer gezien in jonge jaren waar best roest aan zat.

    Maar goed Ford en roest gaan hand in hand. Nog steeds.
    Kan met een paar jaar best de reden zijn dat er een ander merk komt.

    Voor wat betreft het opknappen van de focus; dit was financieel goedkoper dan een andere auto. Ik was al ver met wen aanschaf van een Mondeo MK4, echter de komst van een kleintje en het verbouwen in huis maakte dat de prioriteit ergens anders kwam te liggen. Was dit niet gebeurt dan was de kans groot geweest dat er een andere auto was gekomen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page