Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erg mooi verslag van deze operatie, met veel plezier gelezen en de foto's bekeken, petje af heren :thumbs:

    Mocht je voor de herkeuring gaan, minimaliseer dan ook de vloeistoffen waar mogelijk, denk aan benzine en ruitenwisser vloeistof.
     
  2. @Simon; ruitenwisvloeistof: check. Benzine: moet 90% gevuld zijn....;)
     
  3. Mmm dat wist ik niet van de benzine:nocheer:

    Helium in de banden :mrgreen:
     
  4. Kleinere tank monteren :mrgreen:
    Net wat je zegt, allerlei klein grut en zooi eruit, zoveel als maar kan, gewoon om zo licht mogelijk te zijn...
     
  5. Mooie update! En de 1.8 is idd een fijn lopende motor!
     
  6. Hulde mannen! Dikke respect voor jullie werk.:thumbs:
     
  7. das een flinke klus geweest zeg! :thumbs:

    Erg mooi dat jullie dat zelf doen, geeft natuurlijk wel een heerlijk gevoel als je er nu in rijdt. Nog beter dan wanneer je een andere auto koopt.

    :respect:
     
  8. Interieur eruit met de herkeuing. Perspex als motorkap :P
    Maar erg mooi dat het allemaal gelukt is :)
     
  9. Dat zal zeker een hoop schelen, zou lullig zijn als je met een Focus 1 in dezelfde klasse zit als een Scorpio :nocheer:

    Wegen ze je auto altijd bij zo'n omkeuring ? Die van Lars werd niet gewogen toch ?
     
  10. Beter kun je het niet verwoorden. Gezien de "investering", daar had ik niet een andere fatsoenlijke auto voor kunnen kopen.

    Ja met interieur eruit; en dan als grijs kenteken.... dussss :schater: ;)

    Bij Lars is er qua cilinderinhoud niks verandert. Bij mij is de cilinderinhoud logischerwijs wel verandert. De beste man wilde weten waar de motor e.d. vandaan kwam. En hij maakte een opmerking over het andere tellerblok omdat die ook verwisseld is. Maar de kilometerstand was toch al onlogisch omdat ik er al een keer een ander tellerblok in heb gehad.

    Maar ik denk dat ik `m wel opnieuw laat wegen.;)
     
  11. een 1.8 motor uit een Prius was beter geweest, die is tenminste wegenbelastingvrij :mrgreen:
     
  12. #692 Marco Morello, 14 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2012
    Ja of een Mondeo 2.0 TDCI.....
    Had ook de 1.6 kunnen laten zitten, puur voor A naar B... but hey; sometimes you have to put your money where your mouth is.
     
  13. Auw...!:P

    Marco, ik zit me net te bedenken of de 1.8 XR3i uit een Escort van pakweg 1993 niet zou passen. Dan zou je 130 pk hebben; maar deze heeft volgens mij wel een MTX bak.
     
  14. @Niels; geen idee of dit past. Kan me voorstellen dat de ophangingspunten sowieso anders zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de uitdaging die de electronica kunnen geven.

    Het is in de basis hetzelfde blok, maar intern zijn er zeker verschillen. Hydraulische kleppen t.o.v. normale kleppen. Andere nokkenassen, oliekoeling etc. Belangrijkste is nog dat de 1.8 uit de XR3i wel heel oud is ;)
     
  15. Hehe... :badgrin:
     
  16. hoi antwoord op 12 augustus : dank je wel ik ga binnenkort eens kijken
     
  17. Prachtig Marco en Lars. wat een werk verzet en het loopt allemaal goed :thumbs:
     
  18. #698 Marco Morello, 16 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2012
    Zo de 1e 1000km zijn gemaakt.

    Kleine update:
    sinds vandaag heb ik de 1e 1000 km alweer gemaakt sinds de ombouw. Geen centje pijn. Echt geen misslag niks. Ben er erg blij mee.:rock: :thumbs:. Het verbruik van de 1.8 valt me trouwens ook niet tegen; bij normaal gebruik 7.8/100. Erg netjes al zeg ik het zelf.
     
  19. Goed om te horen dat het project bij deze goed geslaagd is, is toch een mooie bekroning op het vele werk :thumbs:
     
  20. @Simon: de ultieme bekroning is straks mijn nieuwe/ aangepaste kentekenbewijs. Zonder gekheid; de ombouw is vooralsnog een groot succes.:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina