1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #61 JsXe, 13 mrt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2009
    [​IMG]

    he cool, heb jij je asbakje ook zilver gespoten? ik ben daar nu ook mee bezig!
     
  2. Dan wordt het via de achterklep naar binnen. :twisted: :wink:
     
  3. Welke kleur ga je gebruiken? Ik zelf heb mistral Grau van MOTIP gebruikt.
    Ook heb ik het grote paneel gespoten, het is wel een kutwerk om die te schuren.
     
  4. Mijn Fofo was echt in some desperate need of TLC.
    Hij rochelde als een kettingroker en tijdens het rijden trilde hij als als een jong wijf.

    Het rochelen kwam van de uitlaat, de aansluiting van de middendemper naar de achterdemper was gaar. Nieuw buisje erom en klaar. Wel moet ik een keer het spruitstuk vervangen, het flexibele gedeelte hangt er letterlijk aan een draadje bij.

    Het trillen van de auto ging van kwaad tot erger. Oorzaak; homokineet die niet meer fijn mee deed. Gevolg: beide aandrijfassen vervangen. Ik heb gelukkig voor een mooie prijs 2 complete aandrijfassen via Klein Gunnewiek kunnen regelen. Nieuw zijn ze niet te betalen, nml. 581 euro per kant.... :? Gelukkig hoef je er maar twee te hebben.... :cry:

    Maar goed de assen zelf ging vrij makkelijk, wel moest het schroefdraad nog ff worden gefixt. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.

    De auto klinkt weer normaal en trilt ook niet meer. Heerlijk. Al met al weer een nuttige zaterdag.


    Verder heb ik ff 2 fotootjes gemaakt van de nwe Focus van mijn pa.
    Hij heeft `m al wel een tijdje (vanaf de kerst). Hij had 1st een Zilveren Fofo I Fase II 1.8 16v Ghia Wagon uit 2002. Deze is naar mijn zwager gegaan.

    Hij heeft nu een 2.0 16v met 145Pk Titanium uitvoering met alles erop en eraan. Moet zeggen dat zoiets wel verdomde fijn rijdt... En niet echt veilig is voor je rijbewijs... :roll: :twisted:

    Wel heb ik er al een paar kleine mods aan uitgevoerd:
    - Submarine verlichting geplaatst
    - Kapjes boven de mistlampen in kleur laten zetten
    - Afdekkapjes over de scharnieren van de achterbank.

    Hij zelf heeft er andere velgen onder geregeld. Spiksplinternwe Ghia velgen.

    Hier de foto`s:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Ik verwacht nu wel dat je de focus van je pa gaat overkopen straks (over paar jaar) Marco :wink:
    Dus zorg dat hij er zuinig op is :lol:
    Mooie auto om zo te zien
     
  6. Mooie Focus heeft je pa Marco!
    Al een klapsleutel gevonden? :)
     
  7. Als bruintje het toelaat dan wie weet.... :wink:


    1 klapsleutel is aanwezig.
     
  8. #68 Marco Morello, 15 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2009
    Focustechnisch heb ik weer een paar nuttige paasdagen achter de rug.:thumbs:

    Had al een behoorlijke tijd electrische spiegels met de benodigde kabels liggen. Alleen was het nou niet altijd even fijn qua hollands klimaat.

    Was wel even werk, er lag natuurlijk weer helemaal niks voorbereid :(.
    Zowel in de deuren als in het interieur lag dus niks voorbereid. Met name de stekkers C41 en C43 (chassis stekkers naar de deuren) waren wat lastiger. Vooral C43 (die zit achter de PCM) is een drama.:eeek::evil: Maar goed het duurde ff maar dan heb je ook wat.

    Hierbij de foto`s:

    Zo ging ik dus van:
    [​IMG]

    En van dit :
    [​IMG]

    Via een aantal "borden" spaghetti:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Naar dit links:
    [​IMG]

    En naar dit rechts:
    [​IMG]


    Ook heb ik een K&N inlegfilter geplaatst en de resonantiebox verwijderd. Klinkt best leuk zonder resonantiebox :twisted:
    [​IMG]

    Al met al dus een geslaagd weekend gehad. :D
     
  9. Mooie mod weer :)
     
  10. Mooie Updates Marco !!
     
  11. netjes hoor :D
     
  12. Lekker bezig met je wagon.
     
  13. Hoi,

    erg leuke updates allemaal.

    Heb je bij de st170 koplampen groot en dimlicht allebei aan kunnen sluiten? Zijn hier stekkers voor te koop of moet je net als bij fase 2 angel eyes je complete bedrading gaan aanpassen?
     
  14. Netjes en strak Marco..!;)
     
  15. Ik heb zowel groot als dimlicht branden, ik heb verloopstekkers gemaakt. Hierdoor heb ik dus niet hoeven knippen in de originele kabels.

    Wat je moet is twee (of meer) volkswagen stekkers van de sloop halen. Er staan sloop golfjes zat. Ook kun je kijken bij de fase II focussen. Hier zitten dezelfde stekkers achter. Verder heb je de binnenste stekkers (die aan de koplamp vastzitten) nodig van de Fase I koplampen dan kun je een verloopkabel maken en die tussen de originele stekker en de ST170 koplampen doen.
     
  16. Zoals wellicht al gezien in het technische forum, heb ik dus technisch gezeik met mijn fofo.

    Zie ook:

    http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=9379

    Het stotteren en op 2 a 3 cilinders lopen is inmiddels opgelost. Nieuwe bougies, bougiekabels en een zo goed als nieuwe bobine has done the trick. Nu alleen nog een keer de tijd vinden om te achterhalen waar die olie lekkage wegkomt en hoe ik dat moet fixen... Op de een of andere manier blijf ik geld uitgeven om het ding rijdend te houden. De aankomende tijd maar hopen dat ik van verder gezeik bespaard blijf, de schik is er wel een beetje af zo.
     
  17. Met het rode gevaar wat je hiervoor had, had je minder problemen volgens mij.
    Is het al opgelost inmiddels?
     
  18. Eerlijk gezegd valt het wel mee met de Fofo.

    Ik heb de assen van de Fofo vervangen om dat 1 van de homokineten niet helemaal fijn was. Nieuw zijn ze niet te betalen, en de assen die ik eronder heb gezet zijn van 2004 en hebben maar 165 euro gekost.

    Wat betreft het laatste voorval; de genoemde olie lekkage is eigenlijk geen lekkage maar zweten van de klepdeksel rubbers. Na ongeveer 35k aan km`s kan er wel wat olie liggen. Deze moet ik nog een keer vervangen. De bobine is er dan ook uit geklapt omdat 2 bougies echt onder de olie stonden. Zeg maar kortsluiting. Verder heb ik niet echt gekke dingen gehad. De auto had bij aanschaf wel last van achterstallig onderhoud, maar goed daar was de prijs ook naar.

    Mijn rode Escort zeg je.... dat was echt een bodemloze put.:rolleyes:

    - Zekeringkast vervangen (nieuw)
    - Ruitenwissermotor vervangen (nieuw)
    - Raammechanisme vervangen
    - Versnellingsbak revisie
    - 2x kop vervangen (nieuw)
    - 1x 16 nieuwe kleppen geplaatst
    - Koppakking d`ruit (kop weer moeten laten vlakken)
    - Katalysator vervangen (nieuw)
    - Complete uitlaatlijn (onderhoud)
    - Gasverdamper vervangen (nieuw)
    - Gas vulslang vervangen (nieuw)
    - Nieuwe ankerplaten met achterremmechanismen
    - Buitenste krukas keering (lekte, ook vervangen)
    - Nieuwe electr. buitenspiegel (vandalisme)
    - Roest op het dak (laten stralen en spuiten)
    - Roest aan de achterklep (laten stralen en spuiten)
    - Roest aan de wielkassen achter. Zowel binnenschermen als buitenschermen laten vervangen.
    - Dorpels stukken in laten lassen.
    - Nieuwe deur (door diefstal)
    - Nieuwe stuurkolom (door de dezelfde diefstal)

    Verder het reguliere onderhoud; blokken, schijven, banden etc.

    Om nou te zeggen dat de Escort mij minder kostte of minder problemen had, nou niet echt. Zoals ik zei valt het bij mijn Fofo nog wel mee, alleen kwamen de laatste zaken vrij kort achter elkaar aan.
     
  19. Jammer dat je zoveel problemen had met je Escort Marco, deze had ik totaal niet met de F1.:(
     
  20. Tja Niels, wat moet ik er van zeggen... het was een hele fijne auto maar had wel aandacht nodig. :( Met name de roest (daar staan ze bekend om) kwam mij op een gegeven moment de strot uit. Ik dacht de auto net strak te hebben, begon ie op de bodem weer fijn te roesten. Nu heb ik het geluk gehad dat ik de roest enigzins goedkoop kon laten fixen ( en goed), maar al met al was ik toch een kleine 1000 euro kwijt aan lassen en spuiten. De zekeringkast is ook een bekend feit. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de 1e eigenaar er waarschijnlijk niet echt zuinig mee om is gegaan.

    Maar goed mijn Fofo is een waardige vervanger en wat dat aangaat tot nu toe wel een stuk betrouwbaarder. Ondanks de laatste probleempjes.;)
    Qua extra`s heb ik aan deze auto wel meer uitgegeven dan aan de Escort.:cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina