new member

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door tw1st3d, 1 apr 2008.

  1. Beste mensen!

    alweer een nieuw lid. Als ik zo dit 'even voorstellen' bekijk, gaat het hard met de club!

    Ook ik mag tegenwoordig in een ford focus naar het werk. Eerst even een verhaaltje over mezelf, en de keuze van auto's;

    Geboren ben ik op 14 november 1982.
    In augustus 2001 heb ik dan ook mijn rijbewijs (mogen) halen, en een half jaartje later mijn eerste auto gekocht.

    Die auto was een Ford Escort XR3i uit 1987. Een geweldige auto! snel, mooi, wit! een perfecte keus als eerste auto, al zeg ik het zelf. Wel e.e.a. aan problemen mee gehad. Ik ben lid geworden van Ford Team Brabant, tijdens de 'derde' bijeenkomst van de FTB. Inmiddels zit er niemand meer bij welke op diezelfde meeting was, volgens mij, maar nu blijf je toch wel dezelfde namen zien daar.
    Er werd voorspeld aan het geluid van de motor te horen dat die het niet lang meer zou uithouden. Klopte; enkele maanden later gaf de motor het op. Lagers in de motor hadden waarschijnlijk de geest gegeven, niet meer de moeite om te repareren.

    Vervolgens 'vreemd gegaan' in een Volkswagen Golf II 1989 1.6 Diesel. Traaaaaag, maar ik moet zeggen, blééf het doen!! Niet veel om over te schrijven, op naar de volgende.

    Rond de zomer van 2003 heb ik dan een 'echte' auto gekocht, een 1992 Ford Escort RS2000. Rood natuurlijk!
    ...nog steeds/alweer bij de FTB gegaan, en veel meetings afgegaan. zo ook naar de ford fair in de UK. In de lente van 2005 heb ik echter twijfels gehad over de auto. ik had er teveel problemen mee gehad, alles ging kapot, al mijn geld ging er aan op en werd er niet mooier van. Ik heb de wagen te koop gezet toen ik een 'mooie deal' kon doen.

    Ik had er een 1994 Peugeot 306 1.4 bijgekocht. ex-schadeauto en van de schadereparateur geweest; compleet opnieuw opgebouwd en gespoten, zeer netjes allemaal! Echter niets automatisch, geen gadgets, geen snelheid. Na een maand was ik het al zat; de RS was nog niet verkocht, en heb ik me bedacht.

    De 306 verkocht....ook een 'mooie deal' zeg maar :-) en niet slechter van geworden. Financieel wél van het volgende project; de RS2000 van roest (laten) ontdoen en opnieuw laten spuiten, motorisch 100% nakijken en versnellingsbak vervangen, de zaken welke allemaal moesten gebeuren.

    Zo gezegd zo gedaan, en na de verkoop een maand zonder auto gezeten. Over het spuitwerk staat op ford-world.nl nog wel een leuk verhaal (NOT). Er zat méér roest aan en véééél meer werk als verwacht; maar we hadden een prijs- en tijdsafspraak gemaakt, geen kosten per uur of extra materiaalkosten. Uiteindelijk elkaar een beetje tegemoet gekomen. Om van een lang verhaal kort te maken; na keer op keer uitstellen ben ik met de trein in belgie de wagen gaan ophalen, zelfs daar tot diep in de avond MOETEN wachten (een complete dag in een vreemde stad in een (toen nog) vreemd land), om een gespoten wagen te mogen aantreffen, van redelijke kwaliteit ipv goede kwaliteit. Maar alleen de bestuurdersstoel gemonteerd, zelfs geen vloerbedekking, bank of passagiersstoel; als leek ziet dit er wel heeeeeeel eng uit.
    Dit is allemaal gerepareerd maar zal ik nooit vergeten, hoe ik me toen voelde.

    Vervolgens nog een dik jaar ermee rond gereden, meetings gedaan, ermee naar spanje (zuid-spanje; marbella) geweest, en ga zo maar door. Echter, er bleven problemen opduiken, en kon niet met een gerust hart een lange reis maken. In diezelfde vakantie dat we al half de beslissing hadden genomen, zagen we ook de roest weer terugkomen bij tankdop en wielkasten, niet goed weggewerkt dus!
    Besloten om de wagen maar te verkopen.

    Met pijn in mijn hart heb ik de wagen verkocht in september 2006. Terwijl de koop nog niet geheel rond was een andere wagen uit kunnen kiezen, en een week later (met koop en verkoop op één dag) een Alfa Romeo 156 1.9JTD uit 1998 gekocht.

    de eerste Common-Rail diesel, dus lekker stil en snel. Alfa kenmerkt toch wel een sportief type auto, en ik heb er echt veel plezier van gehad. Weinig onderhoudskosten op de nodige onderdelen na, en aan tuning nog wel wat kwijt geweest (chiptuning naar 135 PK), maar heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Lid van de 156 club geweest, ook hier wel gezellige dagen mogen beleven met de club en auto's. Alleen de kilometerstand.....eerst om trots op te zijn, tot de verkoop!!!
    Met 310.000 KM was hij niet makkelijk meer te verkopen. Het is me gelukt deze toch nog in te ruilen voor een redelijk mooie prijs op een mooie auto.

    We wilden wat meer ruimte (BRUIKBARE ruimte, geen sedan-klep. Mooi; maar onpraktisch in ons geval). ik ben gaan samenwonen met mijn vriendin, we hebben inmiddels twee honden rondlopen, en sja, dan wil je wat. Toch is en blijft de auto mijn hobby, maar twee honden op de achterbank van een 156 is ook niet altijd alles. Natuurlijk wilde ikzelf wat betreft vermogen en techniek niets inleveren.

    en daarom hebben we gekozen voor een 2001 ford focus 1.8 TDCi 115PK 5drs met 170dkm op de teller. Een vooruitgang in elk opzicht! nieuwer, beter in de lak, minder KM's, airco, en standaard een stapel extra's. De honden passen makkelijk achterin
    Wel zou ik graag nog de boardcomputer willen inbouwen en wat andere gadgets, maarja, daar is ook nog wel overheen te komen indien het niet kan :-) wat ik nog moet achterhalen is wanneer de distributieriem is vervangen, en het enige probleem wat ik nu heb is dat de motor niet bij de 'eerste ronde' start, maar bij de tweede pas; een onrustige start dus. Geen idee waar dit aan ligt, maar ik ga er vanuit dat dit (nog) onschuldig is.

    en in de zin van: :worthless: :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. :welkom: tw1st3d en wat een verhaal :ooolala: .
    We weten nu bijna je hele leven :lol!: .

    Mooie focus en ik wens je er veel plezier mee (gaat zeker lukken) en ook veel plezier hier bij de club van nederland :wink:
     
  3. Leuk Intro ! Welkom hier 8)
     
  4. Van harte welkom! :D
     
  5. Hey een toekomstvoorspeller! 8) :lol:
    Welk :D m
     
  6. Welkom op het forum!

    Een goed verhaal met foto's wordt hier altijd gewaardeerd!

    Groet,
    FamRebers :woohoo: :woohoo:
     
  7. hartelijk welkom, en een hele originele manier van voorstellen moet ik zeggen.
    :respect:
     
  8. tw1st3d, mooie intro en welkom op het forum :dance: .
     
  9. Welkom!
     
  10. tw1st3d, Welkom hier! dat is tenminste nog eens een intro!

    Veel plezier van je (een van de eerste!!) TDci
     
  11. Dank u! Ik ben niet goed in het schrijven van korte intro's, ook als er problemen zijn met de auto schrijf ik hele lappen tekst :-P

    Echter vraag ik me nu wel af wat voor focus ik heb; fase 1, fase 2? En wat de werkelijke gegevens zijn, wat voor 'pakket' erop zit. Volgens de carbase heb ik bijvoorbeeld geen schijfremmen achter. Terwijl dat wél zo is! En ik las dat in het oude model geen TDCi 115 PK voorkomt, mijn auto is uit september 2001 en op kenteken toch echt een 115 PK (te merken ook). Voor de voetlampjes-upgrade heb ik wel plastic haakjes, maar niet de bekabeling; boardcomputer heb ik nog niet gekeken. Ik ben wel benieuwd wat voor een het is, met welk pakket, en wat er eigenlijk allemaal wel/niet opzit :-P Klinkt raar, maar zo ontdekte ik dit weekend pas (een dag nadat ik de wagen had opgehaald) dat er een cd-wisselaar in zat!
     
  12. Als de knipperlichten in je voorbumper zitten heb je fase1.
    Zitten ze in je koplampen dan heb je fase 2.
     
  13. Mooie en leuke intro zeg....Heb wel koppijn nu van dat gelees gekregen :P haha

    Hopen maar dat je hier veel meer plzr van hebt en minder kosten hebt...

    ennuhh,Welkom op het forumm... :D
     
  14. :welkom: Heerlijk intro :thumbup:
    Je hebt een fase 1!!!!!!
    Tis een trend uitvoering !!!!!!!!!
     
  15. Mooi verhaal, Welkom :D
     
  16. Mooie intro en welkom bij de club :thumbs:
     
  17. Haleloeja! Jij bent schrijven van beroep? Dat is namelijk het enigste wat je volgens mij nog niet verteld hebt ;-)

    In ieder geval een hele leuke intro, en volgens mij ook een blijvend-forum bezoeker gezien je geschiedenis! Dat is altijd leuk!
    Veel plezier hier in ieder geval!
     
  18. Lekker hoor zo'n lap tekst. Voor zover ik kan zien inderdaad een Trend MK1, fase 1 (voor de facelift).
    Hartelijk welkom en heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
     
  19. Hee, mooie intro en welkom op het forum.
     
  20. Ook welkom!

    ...en een leuk verhaal! :wink:
     

Deel Deze Pagina