Remblokken EN schijven vervangen na 70.000km?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door olson, 23 jan 2008.

  1. Hallo
    Afgelopen week in de garage een beurtje laten doen.
    Werd me erop gewezen dat de remblokken voor ver op waren.
    Oke
    Dat zou kunnen, maar er werd tevens bij gezegd dat het dan ook verstandig was om de schijven te vervangen...
    Dat leek me niet zo'n goed idee.. aangezien die niet zichtbaar versleten zijn. Hooguit 1?mm ingesleten.

    Dus even niks laten doen aan de remmen.
    Wat is jullie mening? Schijven ook vervangen?
     
  2. Op de remmen van een auto zou ik nooit bezuinigen...!

    Mijne zijn vorige week na 140.000 KM vervangen...
    Deze waren ook echt op...

    Alleen geen idee wat gebruikelijk is...
     
  3. Zeker niet! maar...
    Tevens schijven vervangen na 70.000km?
    Lijkt me wat vroeg. Zeker gezien er niet 'sportief' gereden wordt met de wagen...
     
  4. 70.000? Das een aardig tijdje. Die van mijn vorige auto moesten met de 30.000 al. Met deze heb ik ze nog niet hoeven vervangen maar ze moeten er binnekort wel aan geloven.

    Zoals al aangegeven word, niet bezuinigen op je veiligheid.........
     
  5. Het gaat niet om bezuinigen!
    Maar als de schijven niet op zijn.. lijkt het me onzin om ze te vervangen!

    Het had iets te maken met nieuwe blokken op 'oude' schijven..
    dat dat niet goed pakt???
    Geen idee...
     
  6. Ik heb zelf mijn blokken vervangen. De schijven waren ingesleten (buitekant en binnenkant zat een klein randje).
    Omdat de nieuwe blokken hier erg op zouden slijten heb ik de randen op de schijven weggeslepen met de flex. Optisch waren ze glad, maar bij het remmen voelde je een lichte trilling in het stuur. Erg irritant!

    Toch ook nieuwe schijven erop en hij remt weer heerlijk rustig!

    :) TNT :)

    P.s. alles vervangen bij 125.000km
     
  7. Flauwe kul.
    Nieuwe blokken op oude schijven remt net zo goed.
    Wat kan zijn is dat de schijven de min dikte hebben bereikt. Dan moeten ze er wel af.
    Gewoon meten die hap. Weet zo niet wat de dikte moet zijn.
    70000km met een normaal tot rustig rijgedrag zullen ze echt nog niet op zijn hoor.
    Laat je niet naaien. :lol!:
     
  8. Hmmm ligt het aan mij of rem ik dan gewoon niet :P

    Mijn remschijven en blokken zitten er op dit moment precies 100.000km onder en kunnen nog zeker een heleboel km's mee (blokken zijn voor 2/3e versleten).

    Dutchguy
     
  9. Inderdaad 22mm nieuw. 20mm wordt door brembo aangeraden voor vervanging... Bedankt voor de info!

    Edit: net gemeten.. 21.1 mm
    Fijn zitten laten dus...
    :lol:
     
  10. Hmmm ligt het aan mij of rem ik dan gewoon niet

    Of altijd enkel op de handrem ?.. :twisted:

    @Olson : als je zelf je remblokken wil vervangen kijk mss eens naar http://www.focushacks.com/index.php?modid=40 Alleen die grote C-clamp heb ik niet gebruikt, gewoon zelf de remcylinder terugduwen. Wel opletten dat je remvloeistofreservoir niet overloopt als je terugduwt !

    -greetzz-
     
  11. [ quote]Hmmm ligt het aan mij of rem ik dan gewoon niet [/quote]
     
  12. 70.000km, tjaa wat is lang of kort, ik heb binnen 90.000km al 2 keer een
    complete set vervangen, maar dat is dan op een topzwaare bedrijfswagen.
    Als je huidige schijven te veel groeven erin heeft zitten, of ze trillen al
    tijdens het remmen, dan gewoon nieuwe erop, als je dit niet doet en
    achteraf gaat het toch fout, dan kan je weer nieuwe blokken erop zetten.
    Een set schijven van het merk : ATE kost €78,- ex. en blokken zitten op
    €58,- ex, dit zijn richtprijzen, kan dus varieren met andere merken.
     
  13. er word vaak gezegd dat bij een focus rond een kleine 100.000km de schijven versleten zijn....(bij normaal rijgedrag!)
     
  14. Nah.. ben wel handig maar dit laat ik dan toch maar door de garage doen... bedankt voor de link!
     
  15. Er wordt soms ook wel eens redelijk snel gezegd dat de blokken zijn versleten. Zou dat ook even nakijken.
    Ik rij nu bijna 100.000 km met nog steeds de 1e set remblokken.
     
  16. Bij normaal gebruik gaat het allemaal lang mee.

    Huidige Focus ruim 90.000 km en nog niet versleten. Vorige Focus na 112.000 km ingeruild en reed nog steeds met de eerste set schijven en blokken rond.
     
  17. Zonder gelul: de mijne zijn nu 240 duizend kilometer oud en nog steeds remt de auto. De dealer wilde bij 160000 vervangen, maar ik heb ze er nog steeds onder. Raymond en JPboerhof hebben ze op de Afsluitdijk vorig jaar al afgekeurd, maar hij remt nog steeds!

    Gewoon nieuwe blokken en je kunt weer verder.

    Dealers hanteren richtlijnen. Maar dat is wat anders dan dat het echt nodig is...
     
  18. Die van mij oude model moest de schijven bij 112000
     

Deel Deze Pagina