Schiet niet op Lars. Is ie nou toch erger gaan lekken dan eerder? Wel gaaf dat je eindelijk die interface klaar hebt. 8)
mag ik vragen welke demper er nu onder zit? ik heb ook een 18 tddi,maar zou graag een andere demper hebben.
Vorige week controle gedaan van de lekkage; het blok was droog!! Ze hebben dus de boutjes iets aangetrokken, en dat werkt blijkbaar. De kleine beurt was nog niet volledig afgerond, die hebben ze toen meteen maar afgemaakt. Bij de reparatie van de lekkage moest de aircopomp iets aan de kant, daarom is de multiriem los geweest. Echter sinds de zooi weer in elkaar zit, is de spanner aan puin. Dus mijn auto maakt nu een zeer vervelende (en luidruchtige) pieptoon. Helaas moet ik dus de spanner laten vervangen (en meteen ook maar de losse rol). Ook had ik wat startproblemen na mijn weekje wintersport (auto was thuis), dus ook maar de accu laten testen: moest dus ook vervangen Dat laatste zag ik eigenlijk al aankomen, dus daar had ik al rekening mee gehouden. Ik denk dat er geen echte grote updates meer aan komen, slechts onderhoud (en dat kan duur genoeg zijn dacht ik zo). Wel heb ik recentelijk een submarine geplaatst, ik moet de leds nog aansluiten. Ik wil daarom nieuwe bedrading trekken en die aan de dashboard verlichting verbinden. Tegelijk trek ik dan ook nieuwe draden voor de dimmende binnenspiegel, zodat die niet (bijna) permanent aan staat, maar met contact aan/uit gaat. De demper die er onder zit is gewoon origineel (heb geen einddemper alleen middendemper) Heb gewoon het gebogen eindstuk afgezaagd en een sierstuk geplaatst.
He mooi dat ze de bouten nog wat aan konden draaien. 8) Maar heb jij maar 1 demper eronderzitten?? Maar blijft een mooie focus
Nee, Ford maakt er een zooi van. De oude 1999 en de meeste 2000 modellen hebben wel een einddemper. Vanaf 2002 bij de introductie van de tdci heeft Ford ze er weer onder gezet. Maar ik heb modellen van eind 2003 gezien waar hij weer niet onder zit. Beetje hetzelfde gedoe als met de resonantiebox.
Afgelopen weken zijn er weer aan aantal zaken aan de Focus gedaan. Teneerste heb ik de bedrading voor de submarine en de dimmende spiegel getrokken en aangesloten. De spiegel zit nu netjes aan de zekeringkast (zekering van de stoelverwarming), hij gaat nu netjes aan/uit samen met contact. De submarine zit nu aan de lichtschakelaar, en gaat dus ook samen met de verlichting aan/uit. Terwijl ik met de bedrading bezig was, merkte ik dat er boven de hemelbekleding aan de bestuurderskant nogal wat vocht stond (druppels) en dat de bekleding aan de bovenkant behoorlijk nat was. Helaas is dat dus weer die lekkage van de voorruit die de kop op stak. 2 dagen later functioneerde de voorruitverwarming ook niet goed meer (bijrijderskant deed niets meer). Toen werd het echt tijd voor een nieuwe ruit. De nieuwe ruit is dus afgelopen week geplaatst, en uiteraard zijn nu alle problemen met vocht en verwarming verleden tijd. Dat de oude ruit lek was, was niet zo vreemd; de kitrand die erin zat was een factor 4 a 5 te dun. Dit is een paar jaar geleden blijkbaar niet helemaal goed gedaan, toen de ruit bij een grote dealer in Zwolle is vervangen. Afgelopen zomer en in November is het dak overgespoten, vermoedelijk hebben ze toen de al te dunne kitrand lekgestoken met wiggen. (tijdens het spuiten van het dak plaatsen ze wiggen om het raamrubber opzij te drukken) Dus het was weer een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Als ik het dak niet had laten spuiten had de kit het waarschijnlijk nog wel gehouden. Bijkomend voordeel is ook dat er minder motorgeluid naar binnen komt. Blijkbaar dempt die kitrand ook nog behoorlijk. Morgen (dinsdag) gaat de auto weer naar de ruitenboer, maar dan voor het tinten van de achterramen. Er komt een professionele folie van Llumar op!
@chris_vw89: Nee ik kom niet uit Hardenberg, maar daar werk ik wel ja :wink: @Gumby: De kosten zijn normaal (volgens de prijslijst van LLumar) zo'n 330 euro. Maar ik heb een goede deal kunnen maken, omdat ik er afgelopen week ook mijn voorruit heb laten vervangen. Betaal voor de achterportierramen, de driehoekjes en de achterklepruit 200 euro. Hiervoor worden zelfs de portierramen eerst uit de auto gehaald.
De auto is vandaag onder handen genomen door Coglass in Hardenberg. Ze hebben de raamfolie aangebracht! 8) Het ziet er zeer goed uit al zeg ik het zelf. Ik moet nog wel een keer terugkomen om de folie aan te laten rollen. Vanwege de kou plakt de folie niet helemaal mooi aan de ruitranden (hier zitten van die stippen op de ruit). Er moet dus nog een keer met warme lucht aangerold worden. Dus dat doen we volgende week wel een keer. De kleur is "Titanium" geworden van het merk "LLumar". De folie is niet extreem donker, dat leek me niet echt wat. Het is wel zo dat het contrast groter lijkt als er meer licht op valt, dit kan je wel zien bij de foto's met flits. Vandaag overdag zat de kleur een beetje tussen de 3e en 4e foto in. Foto's zijn zeker niet top, daar gaan we komend weekend wel betere van schieten (het was al schemer toen ik thuis was).