7 jaar garantie hoeft geen indicator te zijn van kwaliteit. Kan ook een teken zijn dat een merk zich gewoon erg graag wil inkopen in de markt. Kk maar eens op deze site: Kia en hyundia doen het echt niet zo goed. Deze test is 'harder' dan zo'n tevredenheids test als die van autoweek. Daar doet de dacia het alleen goed in omdat de eigenaar vooraf helemaal niets verwachtte...
Heb inmiddels 13 nieuwe Ford's bij deze dealer gekocht in al die jaren. Altijd een goede prijs gekregen voor mijn inruiler. Dit keer kwamen we niet bij elkaar vooral ook omdat de nieuwe Focus wel prijzig geworden is. De Focus 1.0 125 pk is vergelijkbaar met mijn huidige Focus en als ik dan meer dan een "nieuwe Fiesta 1.0 " moet bij betalen kan ik zeggen dat mij dat te gortig is. Ik houd jullie op de hoogte!
De kogel is door de kerk, vanaf januari geen Focus meer. Ik heb gekozen voor een Kia Cee'd SW GD. De proefritten hebben mij overtuigd om geen Focus meer te kopen. Ik heb dit keer ook gekeken naar mijn knip en kon niet om de Kia heen in vergelijking met een Astra, Focus, Octavia en een Nissan Q.
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst. Als je hem hebt laat je wel even de foto's zien toch? De Ford dealer heeft je niet meer kunnen overhalen uiteindelijk?
Focus ingeruild neem ik aan? Of gaat hij "los" de verkoop in? Veel plezier met de Kia, overigens ook een zeer mooie auto!
Focus is ingeruild....de nieuwe komt over een week of 3. Als ik m heb post ik zeker een paar pics. @Kees37: de Ford dealer bood 2K te weinig
Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Weer eens wat anders dan een ford focus, kia Cee'd is ook een mooie auto. Alleen jammer dat je geen goede prijs kreeg voor je focus bij de dealer. Heel veel veilige kilometers gewenst.
We zijn nu bijna een jaar verder en ik rijdt nog steeds met veel plezier in mijn Kia Cee'd SW. Het hele jaar door krijg ik alleen maar positieve reacties op de auto en dat is natuurlijk altijd leuk. Maar het belangrijkste is dat dit mijn 1e nieuwe niet Ford is waar ik nog niet mee terug heb hoeven te gaan naar de dealer. Alle nieuwe Fords hadden wel één of ander probleem waarvoor ik weer naar de dealer moest. Dit varieerde van aanhoudende computerproblemen, sensoren stuk binnen 3 weken , spoorstangen versleten na 5K, aandrijfas gebroken, rammelend onderste bij 2 Focussen, motorschade door een afgebroken krukaspoelie bout, roest, roest en nog eens roest. Nee, voor mij geen nieuwe Ford meer!
De Koreanen doen het erg goed inderdaad. Mooi dat je tevreden ermee bent. Het enige wat de auto's missen is identiteit en karakter. Ook hebben ze weinig tot geen verleden in de racerij wat het allemaal nog iets saaier maakt helaas.
Niels de merken die ik bedoel zitten dichterbij dan jij denkt. En over het algemeen staan de japjammers ook niet vooraan wat betreft uitstraling of karakter.... Maar goed dat is niet de discussie, voordat ik weer allemaal fanboys van andere merken over me heen krijg.
Terug op het Ford nest Na bijna 4 jaar zeer tevreden met de Kia Cee'd SW te hebben gereden, toch maar weer een Ford gekocht. Ik wilde kleiner en dan blijft er weinig anders over dan een Fiesta. Dit keer is het een Fiesta ST line 125pk 3drs geworden in de kleur magnetic. Hij is voorzien van alle opties die het een zeer aantrekkelijke auto maken. Hier een foto van de nieuwe aanwinst