afslaan van motor bij gas los en koppeling in.

Discussie in 'Performance' gestart door jenk, 4 dec 2007.

  1. Ja dat was het! thanks! Heerlijk dat dat geklapper weg is :)
     
  2. De volgende zaken zijn gecontroleerd:

    - Gasklep is schoongemaakt
    - Luchtfilter bekeken
    - Valse lucht gecheckt

    Er bleek wel slangetje dubbel te zitten bij luchtfilter, netjes vastgemaakt, maar ook dat loste het probleem nog niet op.

    Wellicht nog keer probleem omschrijven:
    Merk dat bij koude moter het probleem niet voordoet, op het moment dat de motor wat warmer is (10 minuten rijden of zo) dan ga ik een bocht door, in zijn 3 bijvoorbeeld en ik geef gas, dan hikt hij, het is geen inhouden, maar meer overslaan van bougie vonk of zo? Echt alsof ie ff geen ontsteking krijgt.

    Het rare is dat als ik het gaspedaal niet half/helemaal intrap maar gelijk intrap met oplopen van toeren dat het vaak goed gaat. Maar als ik in de bocht rij en ik geef gas, vaak trap ik hem dan half/helemaal in dan hikt hij 3 keer of zo, wel vaak voor 2000 toeren.

    Het lijkt dus of een ontstekingsprobleem of iets met tijdelijk geen lucht? Eerder het eerst?

    Het is begonnen na de grote beurt bij kwikfit (ik ben zeer ontevreden hierover trouwens! nooit meer naar kwikfit, ze hebben schijfremmen gemonteerd die met 1 week krom waren, koste me veel moeite om nieuwe te krijgen, toen ook achter remmen vervangen, bij wegruiden ontzettend schuren en kraken 1e keer remmen en op snelweg bij lang remmen bij een afrit ontzettend lawaai, ook daar moet ik nog nieuwe voor hebben. Ze gebruiken dus gewoon b of c kwaliteit!!).

    Dus of iets met luchtfilter of met bougies toch ivm die grote beurt???

    Wat denken jullie nu n.a.v. bovenstaande?
    Toch maar bougiekabels/bougies vervangen?

    Of eerst nieuwe bobine proberen?

    Thanks alvast weer! :)
     
  3. Zoals ik al eerder schreef; laat de aansluiting van bougiekabels op de bougies controleren.

    Ik heb een soort gelijk probleem gehad. In de dop van de bougiekabel was een grijs lijntje te zien. Dit doordat de vonk niet door de bougie ging, maar tussen de bougie en de dop van de bougiekabel door ging.

    Oplossing: alle bougies en bougie-babels vervangen
    Kosten: ca. 95 euro
     
  4. #24 gaitje, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2009
    Ja, dit zou dan weleens het probleem kunnen zijn, dat is ook o.a. wat vervangen is bij grote beurt.

    Het zal toch niet waar wezen dat èn de bougies, èn de schijfremmen voor, èn de achterremmen zulke slechte kwaliteit is wat kwikfit hiervoor gebruikt heeft dat het allemaal opnieuw vervangen moet worden???

    Ga iig voor die achterremmen nog terug, durf al bijna niet meer van die bougies te vragen.

    Dit is echt niet normaal meer zeg, 'k zou eigenlijk een klacht moeten indienen.
     
  5. Maar ik zal er zeker melding van maken als ik jou was, de ellende is begonnen
    nadat Kwikshit er met hun linkse handjes hebben aan gezeten, voor hetzelfde
    geld hebben ze gewoon de verkeerde bougies gemonteerd.
    Ik weet niet of je de rekening nog hebt, maar dan wil ik wel eens weten wat
    je daarvoor betaald hebt.....en wat betreft de bougiekabels...als ze al bagger
    schijfen hebben, dan zal dat ook wel bagger zijn;)
     
  6. #26 gaitje, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2009
    Inmiddels heb ik met klantenservice gebeld, hele verhaal gedaan, werdt doorgeschakeld naar afdeling hier in de stad waar ie gerepareerd is, met manager nog keer verhaal gedaan.

    A.s. maandag gaan ze hem opnieuw (zucht) bekijken en rondje rijden, heb gezegd dat ik het nu echt gerepareerd wil hebben. Dus waarschijnlijk nieuwe achterremmen en nieuw bougies. Ik hoop het.

    Ze zijn iig er nu wel van overtuigd dat het menis is :)

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  7. Let even goed op welk type bougies ze monteren. Kun je eventueel nog nakijken/navragen of het de juiste zijn.
     
  8. #28 McGyver, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2010
    Het gaat niet allen om de bougies, maar om de combinatie van bougie en bougie-kabel!
    Als je alleen de bougie vervangt heb je binnen de kortste keren weer problemen. Dus gelijk de bougie-kabel ook vervangen.
     
  9. Ze hebben inmiddels weer vele zaken doorgelopen.

    Bougies zijn vervangen door nieuwe, het probleem doet ze gewoon nog steeds voor. Heel misschien kan de bougiekabels nog het probleem zijn.

    Maar ja, wat kost dat nu weer. :(

    Sowieso gebeurde het me zaterdag voor eerst sinds 2 maand weer dat de motor bijna uitviel. Voor de vakantie (toen is de accu vervangen) leek het probleem opgelost. Nu kwam het 1x terug, rijd nu wel weer goed (op het hikken na).

    Dus wellicht iets met dynamo/massakabel?
    Bobine kan toch niet, of hij is kapot of doet het gewoon? Het zou dan ook concequenter moeten gebeuren.

    Als ik netje rustig gaspedaal intrap en ik hoe me aan in zijn 2 de bocht door (dus iets hoger in toeren) dan gebeurt het niet. Het is zo willekeurig!

    Ik wordt er echt niet goed van. Weet niet wat nu nog te doen, daar bij kwikfit wisten ze het niet meer. Ook al meerdere keren weer uitgelezen.

    Enige zou nog die bougiekabels kunnen zijn, dan is alles wat ooit kwikfit toen eraan gedaan heeft weer vervangen (door goed spul).

    Ik kan me zo voorstellen dat bij het eraf trekken van bougiekabels deze niet bij het opnieuw aanbrengen op nieuwe bougies de aansluiting niet lekker is of zo.

    Dat is enige wat ik nog kan verzinnen....

    Wat mag dat kosten, bougiekabels vervangen?
    Nog andere tips?

    Ik kan ermee blijven rijden, maar t'is erg hinderlijk.
    En 'k heb al aardig weer geinvesteeerd (distri is vervangen), wil er graag mee blijven rijden, maar dan wel zonder hik :D


     
  10. Bobine kan ook slecht functioneren. Is niet per definitie zo dat hij het doet of niet doet.
    Wat voor bougies hebben ze er nu ingedaan?
    O ja, de link in je onderschrift werkt niet meer.
     
  11. Ja inderdaad, maar een bobine vervangen is 100 euro en ik zou graag een test-bobine laten proberen. Maar ja dat hadden ze niet.

    NGK platina bougies hadden ze het over, zoals ze bij Ford er ook inzetten.

    De remmen achter zijn overigens nu helemaal toppie, geen schurend geluid meer, waarschijnlijk heeft er inderdaad een hard stuk gezeten in de remschoenen.

    Wat een verademing zeg!!

    Moet wel zeggen dat Kwikfit nu netjes alle anderdelen vervangen heeft die ze toen ook vervangen hebben bij grote beurt/apk, dus bougies/remschijven voor welke krom waren getrokken en nu dus ook remschoenen achter, dat netjes onder garantie.

    Maar ja, dat hikken is er nog steeds, ik hoorde ook een andere garage praten over een kapotte stappenmoter?!? Zegt me niets.

    Hier in buurt zit nog een bedrijf wat in auto elektronica gespecialiseert is, wellicht kan ik die ook eens ernaar laten kijken!?

    Bedankt alvast als jullie nog andere tips hebben :)

     
  12. Het probleem is er nog steeds...

    Ik kwam dit op forum tegen: http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1819966554&postcount=10

    Toch maar eens vragen om die 3 zaken te vervangen.
    * Bougies (zijn al getest)
    * Bougie kabels
    * Bobine
    * Carter ventilatieslang en ventiel

    Het zou mij niet verbazen als het aan de bougie kabels lag.

    Is het te verklaren dat langzaam gaspedaal indrukken geen problemen geeft en snel/volledig indrukken wel i.c.m. een bougiekabel probleem?

    En dat hij met koud starten geen rpoblemen geeft, maar na tijdje gedraait te hebben wel problemen geeft?

    Ik heb hoop op die bougie kabels...

    Mochten er meer tips zijn, graag :)
     
  13. Zojuist is de weerstand doorgemeten van alle vier de bougiekabels.

    Zat behoorlijk verschil in, van 7.1 tot 3.9 ohm
    Iig worden deze nu vervangen, hierna hoop ik dat het probleem weg is.

    1 bougiekabel dop was ook roestig....

    Grootte kans dat het nu verholpen is, ben benieuwd!

    To be continued....
     
  14. Ben heel erg benieuwd. Ik heb sinds 14 juli jl. ook een Focus in bezit en de dag na mijn aankoop begonnen precies dezelfde problemen.

    Ik heb hem laten uitlezen en er kwam een onbekende foutmelding uit, toen heeft de garage contact opgenomen met de Ford Dealer en zij konden die 'code' wel ontcijferen.. er kwam uit dat de lambda sonde niet kapot was maar een verkeerde waarde meette. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat het flexibel spruitstuk van de Focus ietswat valse lucht trekt.. thuis hebben we de lambda sonde losgehaald, schoongemaakt en teruggeplaatst.. het lijkt erop dat hij nu weer mooi stationair loopt..

    Ook hebben we de luchtfilter schoongemaakt.

    Voor alle zekerheid wordt er zaterdag groot onderhoud gepleegd:
    - nieuwe distributieriem met spanrol
    - bougies
    - filters
    - olie
    - checken LMM
    - wiellager rechtsvoor
    - stabilisatorstangetje rechtsvoor
    - etc..

    Hij wordt (ik blijf erbij) langsgelopen, ben ook erg benieuwd wat eruit komt. Als het vernieuwen van de bobine bij jou zou hebben geholpen, laat ik dit zaterdag ook meteen nakijken/vervangen.

    Also 2 B continued..
     
  15. Het is opgelost!!! :cool:

    Het waren toch de bougiekabels, eindelijk, na 1,5 jaar de oplossing, hoe simpel ;-)
     

Deel Deze Pagina