1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest onder portieren en achterklep.

Discussie in 'Exterieur' gestart door dB, 7 nov 2007.

  1. haal ik de greep van m'n achterklep.... :shock: wat denk je ROEST :evil:
    Ik heb m niet bij de dealer in onderhoud, ff zien hoe ik dit voor elkaar ga krijgen :? hij is van 2002, dus dik binnen de 12 jaar.
     
  2. MMM ik wist dat dit een euvel was van de Ford dus ik heb de wagen voor aanschaf dan ook nagelopen ook daar kwam ik roest tegen op het achterportier. Helaas voor mij is de wagen niet bij de dealer onderhouden en mis ik ook een paar stempels.Zal dus wel nergens recht op hebben.
    Binnenkort ff een afspraak maken bij de spuiter dus voordat het erger wordt.
     
  3. Van de week mijn focus weer opgehaald ivm rep van roest achter portieren!!!!
    Is weer netjes hersteld!!!!
    Nu alleen nog boven de achterklep nog!!!!!!
    Maar komt ook aan de beurt tzt!!!!!
     
  4. Morgen ga ik met mijn 2001 FoFo naar de dealer. Fikse roestplek onderop de linkerachterdeur (5d-hatchback).
    Alle 7 jaren bij Ford dealers in onderhoud geweest, en elk jaar een stempel. Laatste keer was in januari 2008 en daar hebben ze de roestplek niet gezien. Kwam er tijdens het poetsen dit weekend achter.

    Hele goede carrosseriecheck dus.... ben benieuwd morgen. Ik hou jullie op de hoogte.

    :) TNT :)

    P.s. in het onderhoudsboekje staat nergens een afvinkhokje met carrosseriecheck...?
     
  5. Mijn fofo was ook bij de dealer in Oss voor een grote beurt . Daarbij is ook roest gekonstateerd bij de linker achterportier . Ben toen wel mijn auto 4 dagen kwijt geweest maar alles is weer in orde gemaakt . Mijn fofo is van 2003 5 deurs hatchback . Ook altijd in onderhoud bij dealer geweest .
     
  6. Hier even een foto van mijn roest:

    [​IMG]

    :) TNT :)
     
  7. eeeeekkkk

    zo extreem heb ik het nog nooit gezien.
     
  8. Bij mijn vorige focus was het nog erger ...
    De dealer heeft er ruim 4 maanden over gedaan om het bij Ford Nederland geregeld te krijgen.
    Gelukkig was de auto altijd bij 1 dealer (Ford) in onderhoud geweest.
     
  9. Zo is het bij mij ook aan de bestuurders kant.Ik heb de los zittende kit er maar afgetrokken droogt het sneller.
     
  10. Ik heb een antwoord. De oorzaak van de roestellende zou de kit zijn. Deze zou te zuur zijn geweest waardoor het metaal is aangetast.
    De fabrikant van de kit is allang failliet (ik neem aan hierdoor).
    Dit "geintje" heeft Ford al vele vele guldens en Euro's gekost.

    Mijn hele auto is geinspecteerd en het linkerachterportier valt onder FASE 1 (compleet vervangen). Ook is er roest op de motorkap en rechterachterportier geconstateerd, zijnde FASE 2 (reparatie).

    Ik krijg van Ford NL een oproep (kan 2-4 weken duren) om de auto te laten inspecteren samen met hen zodat ze het plan van aanpak kunnen bepalen.

    Wordt vervolgd dus....

    :) TNT :)
     
  11. Dat is 1 uitleg, ik heb wel eens gehoord dat de kit te hard zou worden en daardoor los zou barsten. Het water wat vervolgens in de barst loopt veroorzaakt de roest.
    (dat is wat ze mij verteld hebben toen mijn achterdeur en kofferklep zijn gerepareerd)

    Maar om eerlijk te zijn klinkt het beide wel plausibel, en ik hoop idd dat die kitfabrikant failliet is.
    :angry:

    Dutchguy
     
  12. Ik gun het zo'n kitfabrikant niet, maar er worden altijd wel ergens fouten gemaakt. Hoeveel terugroepacties zijn er wel niet jaarlijks bij alle fabrikanten? Laatst nog mocht Porsche enkele Cayenne's terugroepen vanwege een brandstofprobleem. Als het maar goed wordt opgelost.

    In het begin lostte Ford het ook zeer goed op (als ik onze zuiderburen mag geloven): 1 onderdeel roest? Alle bekende delen (4 deuren, motorkap en kofferklep) vervangen! Toen dat te duur werd, zijn ze alleen de geroestte onderdelen gaan vervangen/repareren.

    De eis dat de auto bij de officiele Ford dealer onderhouden moet zijn geweest snap ik ook wel. Maar ook als dat niet zo is, en hij is pas 3jaar oud dan mag er dus geen roest zijn!

    :) TNT :)
     
  13. Is die van jou ook voorzien van alle carosseriecheck's? of alleen het onderhoud? Als ik het zou willen, is oss ook het meest logische alternatief (al ben ik er niet zo tevreden over...)
     
  14. Ik ben net gebeld door mijn garage ik mag mijn auto toch nog kosteloos laten repareren. De deur word 15 april kostenloos voor mij onderhanden genomen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

    Lang leve de Ford dealer!
     
  15. als alles goed gaat krijg ik morgen te horen of de achterklep gerepareerd word. Het zou zwaar asosiaal zijn wanneer als het niet gebeurd, Ford geeft 12jaar garantie, en dan zouden ze er zo makkelijk vanaf kunnen komen....Het is hun fout, ze hebben het allang toegegeven. Dan laten ze t ook maar mooi verhelpen.... :cussing: :evil:
    Mischien kunnen we met z'n allen via de onbutsman ons gelijk halen!!!??
     
  16. Ford NL heeft tegen mij gezegd dat ik moest bij betalen alleen de dealer (welke niet eens mijn dealer is) heeft gezet ik betaal het verschil.

    Dat is nog eens service
     
  17. Even snel naar de auto gelopen voor een paar foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is aan de gehele onderkant van de deur zo... Je ziet ook dat het al een beetje met houtje touwtje werk is weggewerkt...
     
  18. Heb jij elk jaar je stempel gehaald?
     
  19. Ja maar niet bij een Ford dealer gewoon de jaarlijkse beurtjes gehad en netjes bijgehouden in het boekje... Veel dealers willen dit achteraf vaak ook nog wel bijwerken!
     
  20. Mijn FoFo wordt dinsdag door de expert van Ford NL bekeken.

    2B continued dus...

    :) TNT :)
     

Deel Deze Pagina