1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Poets - How to's & Info

Discussie in 'Wassen & Poetsen' gestart door Boyd, 7 nov 2007.

  1. Zilver kan een makkelijke of een moeilijke kleur zijn. Glans is snel te krijgen en swirls zijn moeilijk zichtbaar. Dat is direct een nadeel als je heel erg goed wilt gaan polijsten, want dan is goede belichting een must. De lak van de Focus is vaak middelmatig qua hardheid. Inderdaad je leest vaak, want elke auto heeft verschillende soorten lak. Probeer altijd even een testspot en begin met de lichtste combinatie voor de veiligheid.

    Ik citeer wel even een stukje van Autodetailing wat ik een tijdje geleden heb geschreven over een testspot.

    Een tijd geleden heb ik de zilveren Focus van mijn broertje onder handen genomen met hem als assistent. Wellicht kan je daar wat mee.

    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=4846&highlight=dwayneNMGN+ford+focus

    Ik denk dat het helemaal goed moet komen :D
     
  2. Ja die detailjob kan ik me herinneren Dwayne. Nice one!

    Als testjob wil ik idd de motorkap doen. Zitten ook nog 2 steenslagplekjes op met roest erin. Nu lees ik hier en daar mensen die er Iron-X op spuiten, maar ben daar beetje huiverig voor om dat op je autolak te spuiten. Dus Iron-X erop, spoelen, drogen, lakstift, polijsten. Hoe is jouw idee daarover?

    Ik denk ook wel dat het goed gaat komen. In het begin misschien te snel tevreden met het resultaat, maar dat moet groeien denk ik.
     
  3. Iron-X zal waarschijnlijk niet werken. Je zult de puntjes licht moeten opschuren, maar eerst Iron-X gebruiken kan geen kwaad. Steenslagpuntjes is ook zeker niet zomaar gedaan hoor, daar zou ik in ieder geval eerst nog heel wat ervaring voor opdoen. Voordat je daaraan begint is het van belang om rotary kennis en wetsandtechnieken onder de knie te krijgen. Mijn advies is dus in ieder geval om dat even te laten voor wat het is.
     
  4. Oh sowieso doe ik daar zelf voorlopig nog niets aan hoor, eerst maar eens het polijsten onder de knie krijgen.
     
  5. En is het gelukt :D?
     
  6. hallo Allemaal
    ik had een vraagje:
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede wax, voor een bekende van mij,
    Alleen er zijn er zoveel dat ik nu nie meer weet welke ik moet nemen haha
    hier moet hij aan voldoen
    1, niet al te duur zijn.
    2, moet een tijdje zijn werk blijven doen (druppel effect )
    3, makkelijk aan te brengen zijn.

    welke kan ik nu het beste nemen volgens jullie
    of welke zouden jullie hem aan raden om te neme`n ????
    hij gebruikt nu Meguiars NXT Tech Wax 2.0

    Grt BluĂȘ bird
     
  7. NXT weg, want er zijn betere op de markt ja :D.

    Collinite 476S/845
    Natty's paste waxen
    Meguiar's Gold Class wax

    Er zijn natuurlijk nog veel meer waxen, maar daarmee moet je wel blij worden :D Belangrijk is de voorbereiding (wassen en kleien etc.).
     
  8. Eerst lekker zijn NXT Wax opmaken, dan pas nieuwe kopen. Ik heb ook al nieuwe gekocht, maar had nog een restje NXT. Werkt nog steeds prima hoor.
     
  9. Je hoeft het inderdaad niet meteen weg te gooien. Het is altijd beter dan Turtle Wax ;). Ik zou deze dan alleen gebruiken voor bijv. de velgen. Daar doet de NXT wax het best goed op.

    De komende tijd ga ik mij bezig houden met producten van het merk Gloss-it. De reviews zal ik wel weer plaatsen :D.
     
  10. hij heeft nu deze waxen bestel Collinite 476S / 845
    en ook al ontvangen via de post.
    maar nu zit er geen handleiding bij
    hoe kan hij het beste te werk gaan ????
    hij doet al paneel voor paneel moet hij zo door gaan, of is er ook een andere manier van werken??

    @ dwayneNMGN
    ben benieuwd naar de rewiews van Gloss-it
    Gr blue-bird
     
  11. #1011 dwayneNMGN, 24 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2011
    Aan 1 wax van die 2 had hij genoeg, want je doet er echt jaren mee :D. De 845 wordt veel gebruikt om ook op de velgen te gebruiken en beide voldoen prima voor de wintermaanden.

    Je kunt per paneel werken, maar dat hoeft niet altijd. Doe de Collinite 476S van te voren een kwartier in de koelkast zodat deze wat harder wordt. Zorg erna dat je deze zo dun mogelijk aanbrengt op de lak. Even van te voren de pad bevochtigen met wat detailerspray zodat je geen droge pad over de lak trekt.

    Vaak waxen personen een auto helemaal in, maar zorg wel dat waar je de wax aanbrengt het in ieder geval stofvrij is want anders bestaat de kans dat je extra swirls trekt. Goed kuren en dan een swipetest uitvoeren (even de vinger eroverheen halen). Als je dan geen residu of vettige ondergrond meer ziet (dus alleen schone glanzende lak) kan je de rest verwijderen. De Collinite 476S is bij verkeerd gebruik een moeilijke wax om uit te buffen, dus breng hem in ieder geval zo dun mogelijk aan en laat hem niet te lang kuren.

    Onlangs had ik al een product getest van Gloss-it nl. de T.R.V. Deze heb ik vandaag weer getest net als de pad die voor de banden gebruikt wordt en de bandenspray. De verslagen zullen in de loop der tijd wel volgen, want dat kost veel tijd en die is nu erg schaars bij mij ;). Daarnaast heb ik nog meer materiaal van Gloss-it wat ik ga testen. O.a. een lederset, een sealant en een shampoo.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verder is de Collinite 840 (pre-wax) ook bij mij in testfase. Deze zou de Collinite waxen nog duurzamer maken omdat deze dan beter voorbereid worden. Hierover zal ook nog een testverslag verschijnen voor de wintermaanden.

    [​IMG]
     
  12. ik heb beide waxen van collinite's (ook nog de 915) ik gebruik de 845 vooral in de zomermaanden en de 476 om de wintermaanden mee door te komen.
     
  13. Voor de info maar weereens het hele verhaal gelezen, lekker uitgebreid en duidelijk.

    Wat ik nog als vraag heb. Meestal spuit ik de auto eerst ff nat en af, om vervolgens de meeste bagger met een handwasborstel van Gardena (wel met veel water).
    Is dit een goede manier om de auto van het meeste vuil te ontdoen zonder dat er krassen ontstaan?
    Als er een laag klei en prut op de auto zit, heerlijk die verkaveling, dan zie ik het niet ztten om met een emmertje en een "spons" de auto te wassen.
     
  14. #1015 Soepergrover, 30 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2011
    Zo'n Gardena- of andere borstel gaat je zeker weten krassen opleveren.
    Als je een hogedrukreiniger hebt, zou ik dat eerder doen. Of het ergste in een wasbox eraf spuiten.
     
  15. een spons is sowieso "not done" neem een washmit (washandschoen) en doe kleine stukjes wassen met veel water en shampoo en dan vervolgens goed uitspoelen iedere keer (washandschoen heeft de action al vanaf 1,50 geloof ik, zo'n rastading) [​IMG]

    je kan als de auto erg vies is afspuiten met hoge druk, let dan wel op de afstand t.o.v de lak (25/30 cm)
     
  16. Hmm, al die jaren toch eerst met zon handwasborstel gewerkt. Het leek mij omdat je met veel water werkt juist een goede oplossing in plaats van dat je die plakkaten er met een handschoen van af gaat schrobben (want op een andere manier krijg je dit er niet vanaf).
     
  17. dan wordt het toch hogedruk, of met een foamlans en goede shampoo de auto foamen dan weekt het meeste vuil wel los.
     
  18. Foamen of HD ja. Erna goed wassen met de juiste middelen. Denk aan de 2 emmer methode, washandschoenen en juiste droogdoeken. Vergeet niet een goede shampoo te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina