1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

aanjager weigert stand 1 2 en 3 plots??

Discussie in 'Electronica' gestart door focusR, 15 jun 2007.

  1. Ook bij mij is de weerstand kapot, maar de garage wil het vervangen voor 60 euro. Vindt dat wel erg veel als je het ook zelf kunt. Iemand enig idee waar je dit voor een beetje normale prijs kunt kopen?
     
  2. Gewoon ff bij de dealer halen
    Ik heb 16 euro betaalt

    in en uitbouwen is in 10 minuutjes gebeurd

    kun je heel makkelijk zelf

    succes
     
  3. Even dit topic omhoog halen.

    Ik heb het dus ook gehad dat mijn ventialtie het alleen deed op stand 4.
    Toen heb ik de kachelweerstand vervangen, en het probleem was dus niet verholpen.

    Bij mij was dus de schakelaar gewoon kapot. Dat gebeurt blijkbaar 1 op de 30 keer dat mensen met deze klachten komen. de andere keren is het idd gewoon de kachelweerstand.

    schakelaar is ook redelijk makkelijk zelf te vervangen.
    Als je zelf je radio eruit kan halen dan kan je dit ook.
     
  4. Ik heb de weerstand net vervangen.
    Om de weerstand los te schroeven is nog wel een rot klusje.
    Hier het bestelnummer bij Ford:
    1311115
     
  5. Ik kom net terug van de garage, alleen stand 3 deed het nog, de schakelaar bleek defect te zijn. Nieuwe schakelaar erin en alles werkt weer prima.

    Het rare was dat de schakelaar zo'n 10 minuten vastgezeten had, daarna kon die wel weer draaien maar werkte het niet meer zoals het hoorde.
     
  6. Welke schakelaar bedoel je precies?
    Gewoon de 1,2,3 en 4 schakelaar bij de radio?
     
  7. quanta costa, de mijne is ook weer defct, blijft ook in standje 3 vaststaan
     
  8. Bestelnummer voor die draaiknop is 1112112 en kost ongeveer 25 euro.
     
  9. Dank je wel Lars, ga 'm maandag meteen bestellen.
     
  10. Bij mij is inmiddels de 2e weerstand door gebrand :(
    De weerstand en de kabels die erop aangesloten zijn, worden warm.
    Wat is hier aan te doen?
     
  11. Dan loopt waarschijnlijk de ventilator te zwaar waardoor deze te veel stroom vraagt.
     
  12. In totaal heeft dat 85 euro gekost... beetje duur maar ze zijn er een tijdje mee bezig geweest, eerst diagnose, daarna bestellen en daarna terugkomen en in laten bouwen.

    Was bij ford dealer in utrecht.
     
  13. Ook bij mij heeft de kachelweerstand de geest gegeven. Kan vanmiddag bij de dealer langs komen om een nieuwe op te halen.

    Het monteren van de weerstand klinkt niet als veel werk. Ik lees alleen weinig over het doorsmeren van de motor zelf. Iemand hier ervaring mee, en hoeveel tijd kost het ongeveer?

    Ik ben namelijk benieuwd of het nodig is om de gehele blaasunit / motor uit te bouwen. Of is het verwijderen van een aantal kappen voldoende om het geheel eens goed door te smeren.

    Alvast bedankt!
     
  14. Als je onderste boven bij de voetenruimte kijkt bij de bijrijder, dan zie je de weerstand al vast zitten met 1 schroefje.
    De motor zelf heb ik 1x door gesmeerd met WD40, maar dan ruikt uiteraard je hele auto een tijd naar WD40.
    Sinds ik niet meer door de wasstraat ga, gaat het bij mij goed met de kachelweerstand.
     
  15. #35 KoenECOBOOST, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2009
    Voor het doorsmeren gebruik ik liever een smeermiddel dat teflon bevat. Dit laat een dunne wrijvingsverminderende laag achter.

    Ik heb de kachelweestand inmiddels binnen, komend weekend maar eens aan de hobby! Heb eerder helaas geen tijd.

    Is het verder noodzakelijk om heel de aanjager unit uit te bouwen voor het doorsmeren, of kan dit zonder uitbouwen?

    Bedankt!
     
  16. Even een update:

    Vandaag de kachelweerstand vervangen. Deze was idd kapot.
    De motor heb ik ook doorgesmeerd voor zover dat ging. Het uitbouwen van de electromotor is niet veel werk, zit met 3 schroeven vast. Het doorsmeren wordt alleen beperkt door de beschermende lagerkappen op de assen van de motor. Hij draait nu wel weer soepel, maar met een kleine piep er in.

    Iemand een richtprijs van een nieuwe electromotor? Die piep wordt wel vervelend...

    Bedankt voor de info verder hier!
     
  17. Even bij de dealer gevraagd, en daar kost een nieuwe blower-motor € 220,-
    Dat vind ik aardig wat geld, dus ben benieuwd of er niet-Ford-origineel alternatieven zijn.

    Heeft er iemand nog een blower-motor beschikbaar ter overname?

    Alvast bedankt!
     
  18. Gefixt! Heb een 2e hands blower-motor gevonden en die werkt perfect. Geen herrie meer... wat een rust! :-)
     
  19. Dit probleem had ik laatst ook in december 2009 weerstand vervangen door de dealer en in januari 2010 was het weer raak.
    Op advies van mijn garage ook meteen kachelmotor vervangen bij elkaar 45 euro weerstand en kachelmotor (bij sloperij) en ongeveer 40 euro voor de arbeid.

    en werkt nu prima........

    Wellicht even bellen met deze slopperij heeft aardig wat op vooraad.

    www.autodemontageklesman.nl
     
  20. Is het moeilijk om zelf de motor even door te smeren? Ik zit met een lastige fluittoon als ik de aanjager een tijdje op 3 heb aanstaan.
     

Deel Deze Pagina