1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote motorrijderstopic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 7 jun 2007.

  1. Klein stukje rijden helpt ook al enorm om de luchtbellen die verstopt zitten in de koppelingen los te laten komen. Ga daarna nog maar eens ontluchten.
     
  2. Ga vanavond nog een kijken..
     
  3. Rem al hard??
     
  4. Ja, het heeft super geholpen!
    Kan overigens niet zeggen dat ik verschil merk t.o.v de originele slangen..
     
  5. :thumbs:
    Hou hem wel even in de gaten!
     
  6. Hoe bedoel je?
     
  7. Eigenlijk niets bijzonders je remmen moet je altijd in de gaten houden. Als je tijdens de eerste rit geen last van een week gevoel in de remmen hebt is het goed. Blijft dan ook zo.

    Duckmole
     
  8. [​IMG]

    Nieuw speelgoed :)
     
  9. Kawasaki zxr636 altijd leuk, mij te rouwig blok! Mijn ex heeft een groene ooit nieuw gekocht verlaagd en nu een dubbele demper achter naast het achterlicht.
     
  10. #971 Tinuzz, 24 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2013
    Afgelopen zondag eindelijk naar 'de speeltuin' geweest. Heerlijk gereden rond Aachen en Monschau! Het is ook eindelijk gelukt het 'schaamhaar' van de banden te sturen :) Kon met mijn 25KW'er nog goed bijhouden gelukkig.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Aanstaande zondag mijn rijvaardigheid weer eens bijschaven tijdens een rijvaardigheidstraining op het PVI in Lelystad.
    Heb er nu al veel zin in.:dance:

    Duckmole
     
  12. Cool, lijkt mij ook wel een keer leuk om te doen.

    Maar aanstaande vrijdag eerst mijn Catje voorzien van nieuwe longen (luchtfilter) en hartkleppen (dynojet kit). Ik ga zelf ook helpen met sleutelen dus ik ben benieuwd of ik er nog iets van leer :)
     

  13. Goed man! Welke training ga je doen?
     
  14. Training via Gebben Motoren. Wordt gegeven door MBM Travel. Vorige week waren er nog een paar plaatsen vrij.
    Training is afhankelijk van ervaring van de deelnemers en wordt in groepen gegeven. Niveau is vergelijkbaar net de VRO 1 en 2 zoals de KNMV die geeft.
    Docenten zijn ervaren motorrijders, veelal politieagenten.

    Ik probeer minimaal elke 2 jaar een rijvaardigheidstrainng te doen, afwisselend op circuit en openbare weg.

    Duckmole
     
  15. Vrijdag na mijn werk lekker ff een stuk gereden, ben ik bijna thuis gaat rode lampje branden met de melding F1 die knippert bij mijn temp. **** wat nu ?!gelijk gestopt en snelle check gedaan maar aan de motor was verder niks te zien. Toch maar voorzichtig naar huis gereden aan de motor was niks te merken.
    Binnenkort maar ff uit laten lezen. Heb een vermoede dat de exup klep in de uitlaat het probleem is.
     
  16. Gisteren voor het eerst de hornet weer eens uitgelaten... zoals het honda betaamd deed hij het meteen natuurlijk... ;)
     
  17. [​IMG]

    Een mac flurry na een heerlijk zomers ritje :-)
     
  18. Zo snel als de storing f1 was gekomen heb ik hem ook kunnen maken. Thuis aangekomen ben ik gelijk op internet gaan zoeken. Daaruit bleek dat ik met 2 contactjes doorlussen op een stekker dat ik de melding kon veranderen in een code(soort van uitlezen in het display) daaruit kwam een c28 code dat is de stva(secondaire throttle valve actuator) en niet de exup klep die ik dacht(mijn gsxr heeft niet zo'n klep lol)

    Gelukkig kwam ik via berichten via motor-forum weer bij een handleiding waarbij het een vaak voorkomend probleem rond de 30 a 40 duzend km's de mijne heeft nu 63dkm's het schijnt het los trillen van de connectors op de printplaat, logische dat ding krijgt een hoop te voorduren omdat ie aan het motoblok vast zit.

    [​IMG]
    De stva

    [​IMG]
    Hier het gedeelte met de electronica

    [​IMG]
    De reparatie

    [​IMG]
    Zo ziet het eruit toen ik klaar was

    De foto's zijn geleend maar ik heb exact hetzelfde gedaan
    Nadat ik de stva terug gebouwd had was de f1 code verdwenen, probleem opgelost!
    Een vervanging koste gauw 150 tot 200 euro!

    Alleen nog m3 boutjes en moertjes regelen dan kan ik de motor weer gebruiken, was toch weer ff balen maar gelukkig viel het mee!

    Binnenkort maar weer rijden!
     

Deel Deze Pagina